het is zeker niet je drukgroep,... het is je synchronisatie inrchting,.. dit ding zorgt ervoor dat alles tanden gelijk lopen als je gaat overschakelen,.. omdat bij een niet draaiende motor je bak ook niet draait kun je em dus wel in de versnelling zetten,..
slecht nieuws dus,.. reparatie is errug duur,.. dus ik zou op zoek gaan naar een 2e hand bak
hij toch ook niet gezegt dat dat niet kan,.. drukgroep is puur ontkoppelen, kortom je kunt je pedaal in douwen maar er gebeurt nix,.. plaat versleten is slippen druklager kapot is een hoop herrie,. zoals hij het verteld kan het alleen dit zijn
ik sluit me aan bij de drukgroep!
als je synchro het begeeft is het nooit allemaal tegelijk maar die van je eerste en of tweede versnelling. (hoevaak schakel je van 1 naar 2 en vice versa en hoe vaak van 4 naar 5)
bz10 wrote:ik sluit me aan bij de drukgroep! als je synchro het begeeft is het nooit allemaal tegelijk maar die van je eerste en of tweede versnelling. (hoevaak schakel je van 1 naar 2 en vice versa en hoe vaak van 4 naar 5)
dat hangt af van de motor. Ik kan het me best voorstellen dat mensen met een 1.0 met 5-bak nog best vaak van 4 naar 5 en vice versa schakelen
hahah ik werk niet meer als monteur heb alleen de diploma's,...
ben van alle markten thuis,.. schademonteur, automonteur,. momenteel werkzaam bij de brezan,.. dus vandaar
Ralf, het niet kunnen schakelen bij een draaiende motor kan duiden op versleten synchro ringen. Maar de kans dat alle vier tegelijk versleten zijn is minder groot.
Als de motor niet goed ontkoppelt, kan je wel schakelen maar je moet meer kracht zz op de synchro ring zodat het verschil in snelheid met geweld opgelost wordt. Bij stilstaande motor gaat dit met een slechte drukgroep dus ook makkelijker.