Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994
Moderator: webmasters
Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994
UniRoyal RainSport zijn inderdaad banden met een hele goede prijs / kwaliteit verhouding en erg goed op nat. B-Merk bagger moet je absoluut niet kopen, heb onder mn 205 Minera banden zitten. Op droog prima maar op nat gaat ie echt alle kanten op
Verkoop je toevallig je originele mistlampen ?
Verkoop je toevallig je originele mistlampen ?
Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994
lausteen wrote:UniRoyal RainSport zijn inderdaad banden met een hele goede prijs / kwaliteit verhouding en erg goed op nat. B-Merk bagger moet je absoluut niet kopen, heb onder mn 205 Minera banden zitten. Op droog prima maar op nat gaat ie echt alle kanten op
Verkoop je toevallig je originele mistlampen ?
Meerdere mensen zeggen Uniroyal. Volgende week ga ik ze bestellen zitten zo rond de 60 a 70 euro.
Mistlampen hou ik al vast voor iemand.
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994
Zo voor zaterdag een afspraak om 4 nieuwe bandjes eronder te laten zitten. T worden van die uniroyal bandjes . Dus met de meeting rij ik op nieuwe bandjes. Garage waar ik met de auto voor me vrouw komt zet ze voor 5 eutjes per band erop.
Vandaag ff met me ax bezig geweest. Andere set Lm- velgjes eruit en in de schuur. Heerlijk achterbank vrij. Keek gelijk na me oude bandjes. Voor t profiel hoef ik ze niet weg te doen maar zitten onder de scheurtjes . Iemand intresse om ze op te rijden? neem ik ze zondag mee
Tevens ben ik met de side-skirts bezig geweest ff gekeken of ik de oude clipjes kan gebruiken. En zoals gewoonlijk kan ik er maar 2 gebruiken :S . De voorste en de achterste kan ik gebruiken en de rest wordt nog een leuke uitdaging. Zit zelf te denken de gladde skirts die ik nog heb om die te slopen en te monteren aan de nieuwe side-skirt. Zat de denken om van de oude skirts onderste montage punten te gebruiken en die vast te maken aan de nieuwe doormiddel van speciale lijm en (plat) boutje en moertje. De rest zal ik moeten kitten of al die andere montage punten (kliksysteem van de skirts ook over te zetten. Dan heb ik helemaal geen kit nodig en kan later eraf halen (roest bewerken ofzo). Weet niet of kit de handigste manier is om m vast te zetten.
Zit te denken om 1 skirt mee te nemen naar de meeting hopelijk heeft 1 van jullie een slim idee
Vandaag ff met me ax bezig geweest. Andere set Lm- velgjes eruit en in de schuur. Heerlijk achterbank vrij. Keek gelijk na me oude bandjes. Voor t profiel hoef ik ze niet weg te doen maar zitten onder de scheurtjes . Iemand intresse om ze op te rijden? neem ik ze zondag mee
Tevens ben ik met de side-skirts bezig geweest ff gekeken of ik de oude clipjes kan gebruiken. En zoals gewoonlijk kan ik er maar 2 gebruiken :S . De voorste en de achterste kan ik gebruiken en de rest wordt nog een leuke uitdaging. Zit zelf te denken de gladde skirts die ik nog heb om die te slopen en te monteren aan de nieuwe side-skirt. Zat de denken om van de oude skirts onderste montage punten te gebruiken en die vast te maken aan de nieuwe doormiddel van speciale lijm en (plat) boutje en moertje. De rest zal ik moeten kitten of al die andere montage punten (kliksysteem van de skirts ook over te zetten. Dan heb ik helemaal geen kit nodig en kan later eraf halen (roest bewerken ofzo). Weet niet of kit de handigste manier is om m vast te zetten.
Zit te denken om 1 skirt mee te nemen naar de meeting hopelijk heeft 1 van jullie een slim idee
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994
Ik heb nog wel wat klipjes liggen. En ik ben van plan om naar de meeting te komen. Msschien kunnen we even kijken. Alleen komt er dit jaar telkens wat tussen als ik naar een meeting wil komen...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994
Ik heb ook interesse in klipjes... En ja, ook ik rijd een rode volcaneRio97 wrote:Ik heb nog wel wat klipjes liggen. En ik ben van plan om naar de meeting te komen. Msschien kunnen we even kijken. Alleen komt er dit jaar telkens wat tussen als ik naar een meeting wil komen...
AX 1.1i Volcane Rood
Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994
Heb clipjes over inprencipe zou ik alles dubbel moeten hebben heb een doosje met clipjes neem wel wat meeLaurent wrote:Ik heb ook interesse in klipjes... En ja, ook ik rijd een rode volcaneRio97 wrote:Ik heb nog wel wat klipjes liggen. En ik ben van plan om naar de meeting te komen. Msschien kunnen we even kijken. Alleen komt er dit jaar telkens wat tussen als ik naar een meeting wil komen...
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 86
- Joined: WedNov04, 2009 6:24:47 PM
- Location: Hoogerheide/ noord brabant
Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994
schitterende kit!!!!!! veel plezier ermee
Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994
Ik kom zondag ook naar de meeting, en ben nog op zoek naar oude banden. Heb ze nodig voor het introkamp van school, er wordt dus niet meer op gereden. Als je ze voor me wilt doneren heel graag! We praten er zondag wel over.
Verder ben je goed bezig! schitterende aanpassingen op je auto en weer 4 veilige banden! Ik ben benieuwd hoe 't geheel er in Nieuwegein uit zal zien!
Verder ben je goed bezig! schitterende aanpassingen op je auto en weer 4 veilige banden! Ik ben benieuwd hoe 't geheel er in Nieuwegein uit zal zien!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994
Neem ze zondag mee.Holländer wrote:Ik kom zondag ook naar de meeting, en ben nog op zoek naar oude banden. Heb ze nodig voor het introkamp van school, er wordt dus niet meer op gereden. Als je ze voor me wilt doneren heel graag! We praten er zondag wel over.
Verder ben je goed bezig! schitterende aanpassingen op je auto en weer 4 veilige banden! Ik ben benieuwd hoe 't geheel er in Nieuwegein uit zal zien!
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994
Gister nog ff met de Ax harder gereden als normaal. Wilde ff weten of deze bandjes (195/45/15) echt nergens aanliep. En de voorbumper is nu ook wat lagerder. Bandjes gaan er toch af ook al hebben ze super goed profiel maar ze zitten allemaal onder de scheuren. Zondag neem ik ze mee met de meeting voor Hollander.
Bumper heeft het asfalt van dicht bij gezien. Zal hele rare dingen uit moet halen om t asfalt te raken.
Daarna heb ik bochten wat harder gapakt en heb ook daar geen problemen. Alleen met drempels in een bocht moet ik niet te hard gaan. Dan raakt de band lichtjes de skirt op de wielkast (voor). Achter geen probleem
Ax heeft een week stil gestaan kon merken dat hij starte. 3 keer contact om moeten draaien. Toen hij eenmaal aan starte heb ik ff de ozonlaag dunner gemaakt. Kwam een dikke pluim uit
Zelf ben ik geen auto monteur (jammer genoeg) iemand ideen wat zoiets kan beteken?
Toen hij eenmaal aan was geen probleem. Ook geen rook uit de uitlaat. Liep verder daarna oke nergens een hikkie of een tikkie.
Bumper heeft het asfalt van dicht bij gezien. Zal hele rare dingen uit moet halen om t asfalt te raken.
Daarna heb ik bochten wat harder gapakt en heb ook daar geen problemen. Alleen met drempels in een bocht moet ik niet te hard gaan. Dan raakt de band lichtjes de skirt op de wielkast (voor). Achter geen probleem
Ax heeft een week stil gestaan kon merken dat hij starte. 3 keer contact om moeten draaien. Toen hij eenmaal aan starte heb ik ff de ozonlaag dunner gemaakt. Kwam een dikke pluim uit
Zelf ben ik geen auto monteur (jammer genoeg) iemand ideen wat zoiets kan beteken?
Toen hij eenmaal aan was geen probleem. Ook geen rook uit de uitlaat. Liep verder daarna oke nergens een hikkie of een tikkie.
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994
waarschijnlijk gewoon gecondenseerd water van het stilstaan
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994
Ben een beetje nawezen denken voor me trek/sleep -oog. Een van jullie vertelde me dat de ax nog 2 andere plekken heeft om je auto te laten trekken. Vroeg me af waar deze punten zijn.
Zijn dat de 2 ogen die aan je onderkant zit Hoop dat die t zijn dan kan ik nog wel iets verzinnen om m alsnog te laten slepen.
Anders ga ik bij de sleepoog de oog zelf afslijpen en dan de staaf waar de oog op zit een tap eind van maken. Pak dan een oog van me werk (bovenleiding) waar al een schroefdraad op zit. Op me werk hebben we een apparaat waarmee je van een staaf een schroefdraad kan maken
Oog van de bovenleiding kan wel wat hebben.
Hopelijk kan t laatste maar wat ik me eigen zo kan herinneren is de staaf van de sleepoog niet rond (8vorm) zal dan daar geen schroefdraad kennen maken en zal dan toch iets anders moeten verzinnen.
Zijn dat de 2 ogen die aan je onderkant zit Hoop dat die t zijn dan kan ik nog wel iets verzinnen om m alsnog te laten slepen.
Anders ga ik bij de sleepoog de oog zelf afslijpen en dan de staaf waar de oog op zit een tap eind van maken. Pak dan een oog van me werk (bovenleiding) waar al een schroefdraad op zit. Op me werk hebben we een apparaat waarmee je van een staaf een schroefdraad kan maken
Oog van de bovenleiding kan wel wat hebben.
Hopelijk kan t laatste maar wat ik me eigen zo kan herinneren is de staaf van de sleepoog niet rond (8vorm) zal dan daar geen schroefdraad kennen maken en zal dan toch iets anders moeten verzinnen.
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994
staaf van het sleepoog is wel rond toch? kan zijn dat dr wat vlakjes ingedrukt zijn bij het buigen.. een verwijderbaar sleepoog klinkt trouwens wel als een heel goed idee, als je dat kan maken, zeker doen
anyway, inderdaad, die 2 rondjes die naar beneden uitsteken op het front zijn de originele sleeppunten.. daar zat bij de ph1 bumper ook 2 uitsparingkjes aan de onderkant, zodat de sleepkabel dr makkelijker bij kon.
bij ph2 hebben ze dr inderdaad nog een 3e, extrastevige, bij gelast, dat is diegene die nu bij jou in de weg zit voor je lamp.
anyway, inderdaad, die 2 rondjes die naar beneden uitsteken op het front zijn de originele sleeppunten.. daar zat bij de ph1 bumper ook 2 uitsparingkjes aan de onderkant, zodat de sleepkabel dr makkelijker bij kon.
bij ph2 hebben ze dr inderdaad nog een 3e, extrastevige, bij gelast, dat is diegene die nu bij jou in de weg zit voor je lamp.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994
AlexanderB wrote:staaf van het sleepoog is wel rond toch? kan zijn dat dr wat vlakjes ingedrukt zijn bij het buigen.. een verwijderbaar sleepoog klinkt trouwens wel als een heel goed idee, als je dat kan maken, zeker doen
anyway, inderdaad, die 2 rondjes die naar beneden uitsteken op het front zijn de originele sleeppunten.. daar zat bij de ph1 bumper ook 2 uitsparingkjes aan de onderkant, zodat de sleepkabel dr makkelijker bij kon.
bij ph2 hebben ze dr inderdaad nog een 3e, extrastevige, bij gelast, dat is diegene die nu bij jou in de weg zit voor je lamp.
De staaf zelf is rond ja, maar volgens mij is met buigen van de oog loopt de staaf weer over de andere staaf heen. Weet alleen niet tot hoever hij over elkaar heen loopt. Oog gaat er zoiezo af nu ik weet waar de andere 2 zitten. Bedankt daarvoor.
sleep oogmet schroefdraad. Kwam daar op t idee omdat meerdere merken dat ook gebruiken. Me vrouw heeft een Ford Ka is ook zo gemaakt dat je je schroefdraad kan gebruiken om je sleepoog te monteren.
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994
Vaniddag thuis gekomen en even boodschapen gedaan met Ax. Had weer probleem met starten. Wel in 1 keer maar weer met een pluim(pje) uit de uitlaat en een vage plof. :S Een maal rijden keine probleem. 15 minutjes gereden naar winkel en Ax start in 1 keer. hmmmzz
Iemand idee wat zou kunnen zijn?
Het heeft hier in de polder aardig hard geregend de laatste paar dagen.
Gister had ik dit ook al. Alleen toen starte hij in 2 keer en een dikke vette pluim.
Gister had iemand t over water. Maar hoe moet ik dat zien? Uitlaat ofzo of bij t blok zelf?
Laat m anders v/d week nakijken. Dmz soms zijn er van die momenten dat ik wou dat ergens anders voor geleerd had :S
(kan t niet aan bouchie(kabels) liggen? weet niet wanneer deze vervangen zijn. Vroeger bij me Ax Mistral had ik volgens mij t zelfde probleem. maar dat kan ook dat oranje ding met contactpuntjes zijn geweest. Weet ff niet hoe dat heet. Heb nu een elektrische )
Iemand idee wat zou kunnen zijn?
Het heeft hier in de polder aardig hard geregend de laatste paar dagen.
Gister had ik dit ook al. Alleen toen starte hij in 2 keer en een dikke vette pluim.
Gister had iemand t over water. Maar hoe moet ik dat zien? Uitlaat ofzo of bij t blok zelf?
Laat m anders v/d week nakijken. Dmz soms zijn er van die momenten dat ik wou dat ergens anders voor geleerd had :S
(kan t niet aan bouchie(kabels) liggen? weet niet wanneer deze vervangen zijn. Vroeger bij me Ax Mistral had ik volgens mij t zelfde probleem. maar dat kan ook dat oranje ding met contactpuntjes zijn geweest. Weet ff niet hoe dat heet. Heb nu een elektrische )
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994
Mijn Volcane had destijds ook dat een koude start altijd in 2x ging. Eerste keer aanslaan en meteen uitvallen, daarna starten en lopen, geen probleem, maar wel altijd in 2x.
Bij mij was het opgelost na het schoonmaken van het injectiehuis en het steken van nieuwe bougies.
Bij mij was het opgelost na het schoonmaken van het injectiehuis en het steken van nieuwe bougies.
Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994
ff denken injectiehuis is toch dat ding wat verbonden zit met je luchtfilter doormiddel van een zwart ding. Is dat makkelijk schoon te maken dan (als leek zijnde dan he) Ga ff forum door zal mschien vast wel iets over staan. Bedankt voor de tipMastenhose wrote:Mijn Volcane had destijds ook dat een koude start altijd in 2x ging. Eerste keer aanslaan en meteen uitvallen, daarna starten en lopen, geen probleem, maar wel altijd in 2x.
Bij mij was het opgelost na het schoonmaken van het injectiehuis en het steken van nieuwe bougies.
Ga morgen ff plantenspuit pakken dan kan ik de bouchie kabel testen. Of anders een isolatie meter. Denk dat nieuwe bougies en kabels zoiezo geen kwaad kan. Als ik dan toch bezig ben ga ik gelijk me olie/filter en luchtfilter vervangen.
Hopelijk zijn morgen me bandjes binnen hmmmzz. Net nog gekeken op de site van GLS en was nog onderweg. maar als alles goed gaat dan heb ik morgen 4 nieuwe bandjes Bandjes besteld via www.popgom.nl Denk wel dat meerdere hiermee bekend zijn. Heb ze tevens naar een garage opgestuurd die ze voor 5 eutjes per band erop legt inc. balancheren enzo
i
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994
Ben er morgen niet met me nieuwe bandjes Denk dat ze maandag er wel zullen zijn Volgens de site van GLS is al zoiezo in Nederland (Utrecht) Verder Vond ik t wel tijd om me Electrische ramen aan te sluiten. Kon alleen geen mooie ingang vinden om een kabel van de accu naar de electrische ramen :S Heb m maar profecorisch weggewerkt via de onderkant deur/ wielkast links voor. Zekering er tussen en klaar.
Tzt wil ik m wel netjes wegwerken maar t liefst niet doormiddel van een metaalboor.
Verder heb ik me Ax weer ff netjes gemaakt. Op de buitenkant hebben de insecten al geen grip meer. Morgen ff de binnenkant doen en is ie klaar voor de meeting.
Kon merken dat t mooie weer van vandaag heeft geholpen. Ax starte zonder problemen. Heb gelijk ff naar me bougies gekeken en de kabels doormiddel van een plantenspuit en idd. 1tje heeft zijn tijd gehad. Bougies zijn ook aan vervanging toe. Heb ze even een beetje schoongemaakt en alvast nieuwe besteld (bougies/kabels). Ben bang dat t een tijdje geleden is dat ie een beurtje heeft gehad.
Hmmz weer wat te doen dus.
Tzt wil ik m wel netjes wegwerken maar t liefst niet doormiddel van een metaalboor.
Verder heb ik me Ax weer ff netjes gemaakt. Op de buitenkant hebben de insecten al geen grip meer. Morgen ff de binnenkant doen en is ie klaar voor de meeting.
Kon merken dat t mooie weer van vandaag heeft geholpen. Ax starte zonder problemen. Heb gelijk ff naar me bougies gekeken en de kabels doormiddel van een plantenspuit en idd. 1tje heeft zijn tijd gehad. Bougies zijn ook aan vervanging toe. Heb ze even een beetje schoongemaakt en alvast nieuwe besteld (bougies/kabels). Ben bang dat t een tijdje geleden is dat ie een beurtje heeft gehad.
Hmmz weer wat te doen dus.
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994
Ach, ja. Met een Citroën heb je altijd wat te doen! Zo lang die morgen maar netjes is. Reserveer alvast een plekje, dan kan ik hem mooi naast jou zetten
AX 1.1i Volcane Rood
Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994
Citroën altijd wat te doen! Zekers. Ben nu 2 weken vrij moet zoiezo huisje verbouwen en deurpanelen verzinnen. Heb iets op papier staan moet alleen ff kijken of me dat gaat lukken. Morgen nog ff een stofzuiger en een doekje door de binnenkant en hij kan weer gezien worden.Laurent wrote:Ach, ja. Met een Citroën heb je altijd wat te doen! Zo lang die morgen maar netjes is. Reserveer alvast een plekje, dan kan ik hem mooi naast jou zetten
Hoop alleen dat me droge bandjes morgen nog ff uithouden.
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder