Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
lausteen
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 26
Joined: WedOct12, 2011 1:57:06 PM
Location: Rotterdam

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by lausteen »

UniRoyal RainSport zijn inderdaad banden met een hele goede prijs / kwaliteit verhouding en erg goed op nat. B-Merk bagger moet je absoluut niet kopen, heb onder mn 205 Minera banden zitten. Op droog prima maar op nat gaat ie echt alle kanten op :?

Verkoop je toevallig je originele mistlampen :D ?

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Siemax »

lausteen wrote:UniRoyal RainSport zijn inderdaad banden met een hele goede prijs / kwaliteit verhouding en erg goed op nat. B-Merk bagger moet je absoluut niet kopen, heb onder mn 205 Minera banden zitten. Op droog prima maar op nat gaat ie echt alle kanten op :?

Verkoop je toevallig je originele mistlampen :D ?

Meerdere mensen zeggen Uniroyal. Volgende week ga ik ze bestellen zitten zo rond de 60 a 70 euro.

Mistlampen hou ik al vast voor iemand.
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Siemax »

Zo voor zaterdag een afspraak om 4 nieuwe bandjes eronder te laten zitten. T worden van die uniroyal bandjes :D . Dus met de meeting rij ik op nieuwe bandjes. Garage waar ik met de auto voor me vrouw komt zet ze voor 5 eutjes per band erop.

Vandaag ff met me ax bezig geweest. Andere set Lm- velgjes eruit en in de schuur. Heerlijk achterbank vrij. Keek gelijk na me oude bandjes. Voor t profiel hoef ik ze niet weg te doen maar zitten onder de scheurtjes :( . Iemand intresse om ze op te rijden? neem ik ze zondag mee :D

Tevens ben ik met de side-skirts bezig geweest ff gekeken of ik de oude clipjes kan gebruiken. En zoals gewoonlijk kan ik er maar 2 gebruiken :S . De voorste en de achterste kan ik gebruiken en de rest wordt nog een leuke uitdaging. Zit zelf te denken de gladde skirts die ik nog heb om die te slopen en te monteren aan de nieuwe side-skirt. Zat de denken om van de oude skirts onderste montage punten te gebruiken en die vast te maken aan de nieuwe doormiddel van speciale lijm en (plat) boutje en moertje. De rest zal ik moeten kitten of al die andere montage punten (kliksysteem van de skirts ook over te zetten. Dan heb ik helemaal geen kit nodig en kan later eraf halen (roest bewerken ofzo). Weet niet of kit de handigste manier is om m vast te zetten.

Zit te denken om 1 skirt mee te nemen naar de meeting hopelijk heeft 1 van jullie een slim idee :D
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Rio97 »

Ik heb nog wel wat klipjes liggen. En ik ben van plan om naar de meeting te komen. Msschien kunnen we even kijken. Alleen komt er dit jaar telkens wat tussen als ik naar een meeting wil komen...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Laurent »

Rio97 wrote:Ik heb nog wel wat klipjes liggen. En ik ben van plan om naar de meeting te komen. Msschien kunnen we even kijken. Alleen komt er dit jaar telkens wat tussen als ik naar een meeting wil komen...
Ik heb ook interesse in klipjes... En ja, ook ik rijd een rode volcane :P
AX 1.1i Volcane Rood

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Siemax »

Laurent wrote:
Rio97 wrote:Ik heb nog wel wat klipjes liggen. En ik ben van plan om naar de meeting te komen. Msschien kunnen we even kijken. Alleen komt er dit jaar telkens wat tussen als ik naar een meeting wil komen...
Ik heb ook interesse in klipjes... En ja, ook ik rijd een rode volcane :P
Heb clipjes over inprencipe zou ik alles dubbel moeten hebben heb een doosje met clipjes neem wel wat mee
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

stan
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 86
Joined: WedNov04, 2009 6:24:47 PM
Location: Hoogerheide/ noord brabant

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by stan »

schitterende kit!!!!!! veel plezier ermee

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Holländer »

Ik kom zondag ook naar de meeting, en ben nog op zoek naar oude banden. Heb ze nodig voor het introkamp van school, er wordt dus niet meer op gereden. Als je ze voor me wilt doneren heel graag! We praten er zondag wel over.

Verder ben je goed bezig! schitterende aanpassingen op je auto en weer 4 veilige banden! Ik ben benieuwd hoe 't geheel er in Nieuwegein uit zal zien!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Siemax »

Holländer wrote:Ik kom zondag ook naar de meeting, en ben nog op zoek naar oude banden. Heb ze nodig voor het introkamp van school, er wordt dus niet meer op gereden. Als je ze voor me wilt doneren heel graag! We praten er zondag wel over.

Verder ben je goed bezig! schitterende aanpassingen op je auto en weer 4 veilige banden! Ik ben benieuwd hoe 't geheel er in Nieuwegein uit zal zien!
Neem ze zondag mee.
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Siemax »

Gister nog ff met de Ax harder gereden als normaal. Wilde ff weten of deze bandjes (195/45/15) echt nergens aanliep. En de voorbumper is nu ook wat lagerder. Bandjes gaan er toch af ook al hebben ze super goed profiel maar ze zitten allemaal onder de scheuren. Zondag neem ik ze mee met de meeting voor Hollander.

Bumper heeft het asfalt van dicht bij gezien. Zal hele rare dingen uit moet halen om t asfalt te raken.

Daarna heb ik bochten wat harder gapakt en heb ook daar geen problemen. Alleen met drempels in een bocht moet ik niet te hard gaan. Dan raakt de band lichtjes de skirt op de wielkast (voor). Achter geen probleem

Ax heeft een week stil gestaan kon merken dat hij starte. 3 keer contact om moeten draaien. Toen hij eenmaal aan starte heb ik ff de ozonlaag dunner gemaakt. Kwam een dikke pluim uit

Zelf ben ik geen auto monteur (jammer genoeg) iemand ideen wat zoiets kan beteken?

Toen hij eenmaal aan was geen probleem. Ook geen rook uit de uitlaat. Liep verder daarna oke nergens een hikkie of een tikkie.
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by AlexanderB »

waarschijnlijk gewoon gecondenseerd water van het stilstaan :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Siemax »

Ben een beetje nawezen denken voor me trek/sleep -oog. Een van jullie vertelde me dat de ax nog 2 andere plekken heeft om je auto te laten trekken. Vroeg me af waar deze punten zijn.

Zijn dat de 2 ogen die aan je onderkant zit Hoop dat die t zijn dan kan ik nog wel iets verzinnen om m alsnog te laten slepen.

Anders ga ik bij de sleepoog de oog zelf afslijpen en dan de staaf waar de oog op zit een tap eind van maken. Pak dan een oog van me werk (bovenleiding) waar al een schroefdraad op zit. Op me werk hebben we een apparaat waarmee je van een staaf een schroefdraad kan maken

Oog van de bovenleiding kan wel wat hebben.

Hopelijk kan t laatste maar wat ik me eigen zo kan herinneren is de staaf van de sleepoog niet rond (8vorm) zal dan daar geen schroefdraad kennen maken en zal dan toch iets anders moeten verzinnen.
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by AlexanderB »

staaf van het sleepoog is wel rond toch? kan zijn dat dr wat vlakjes ingedrukt zijn bij het buigen.. een verwijderbaar sleepoog klinkt trouwens wel als een heel goed idee, als je dat kan maken, zeker doen :)

anyway, inderdaad, die 2 rondjes die naar beneden uitsteken op het front zijn de originele sleeppunten.. daar zat bij de ph1 bumper ook 2 uitsparingkjes aan de onderkant, zodat de sleepkabel dr makkelijker bij kon.

bij ph2 hebben ze dr inderdaad nog een 3e, extrastevige, bij gelast, dat is diegene die nu bij jou in de weg zit voor je lamp.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Siemax »

AlexanderB wrote:staaf van het sleepoog is wel rond toch? kan zijn dat dr wat vlakjes ingedrukt zijn bij het buigen.. een verwijderbaar sleepoog klinkt trouwens wel als een heel goed idee, als je dat kan maken, zeker doen :)

anyway, inderdaad, die 2 rondjes die naar beneden uitsteken op het front zijn de originele sleeppunten.. daar zat bij de ph1 bumper ook 2 uitsparingkjes aan de onderkant, zodat de sleepkabel dr makkelijker bij kon.

bij ph2 hebben ze dr inderdaad nog een 3e, extrastevige, bij gelast, dat is diegene die nu bij jou in de weg zit voor je lamp.

De staaf zelf is rond ja, maar volgens mij is met buigen van de oog loopt de staaf weer over de andere staaf heen. Weet alleen niet tot hoever hij over elkaar heen loopt. Oog gaat er zoiezo af nu ik weet waar de andere 2 zitten. Bedankt daarvoor.

sleep oogmet schroefdraad. Kwam daar op t idee omdat meerdere merken dat ook gebruiken. Me vrouw heeft een Ford Ka is ook zo gemaakt dat je je schroefdraad kan gebruiken om je sleepoog te monteren.
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Siemax »

Vaniddag thuis gekomen en even boodschapen gedaan met Ax. Had weer probleem met starten. Wel in 1 keer maar weer met een pluim(pje) uit de uitlaat en een vage plof. :S Een maal rijden keine probleem. 15 minutjes gereden naar winkel en Ax start in 1 keer. hmmmzz
Iemand idee wat zou kunnen zijn?

Het heeft hier in de polder aardig hard geregend de laatste paar dagen.

Gister had ik dit ook al. Alleen toen starte hij in 2 keer en een dikke vette pluim.
Gister had iemand t over water. Maar hoe moet ik dat zien? Uitlaat ofzo of bij t blok zelf?

Laat m anders v/d week nakijken. Dmz soms zijn er van die momenten dat ik wou dat ergens anders voor geleerd had :S

(kan t niet aan bouchie(kabels) liggen? weet niet wanneer deze vervangen zijn. Vroeger bij me Ax Mistral had ik volgens mij t zelfde probleem. maar dat kan ook dat oranje ding met contactpuntjes zijn geweest. Weet ff niet hoe dat heet. Heb nu een elektrische :D )
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Mastenhose »

Mijn Volcane had destijds ook dat een koude start altijd in 2x ging. Eerste keer aanslaan en meteen uitvallen, daarna starten en lopen, geen probleem, maar wel altijd in 2x.
Bij mij was het opgelost na het schoonmaken van het injectiehuis en het steken van nieuwe bougies.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Siemax »

Mastenhose wrote:Mijn Volcane had destijds ook dat een koude start altijd in 2x ging. Eerste keer aanslaan en meteen uitvallen, daarna starten en lopen, geen probleem, maar wel altijd in 2x.
Bij mij was het opgelost na het schoonmaken van het injectiehuis en het steken van nieuwe bougies.
ff denken injectiehuis is toch dat ding wat verbonden zit met je luchtfilter doormiddel van een zwart ding. Is dat makkelijk schoon te maken dan (als leek zijnde dan he) :D Ga ff forum door zal mschien vast wel iets over staan. Bedankt voor de tip

Ga morgen ff plantenspuit pakken dan kan ik de bouchie kabel testen. Of anders een isolatie meter. Denk dat nieuwe bougies en kabels zoiezo geen kwaad kan. Als ik dan toch bezig ben ga ik gelijk me olie/filter en luchtfilter vervangen.

Hopelijk zijn morgen me bandjes binnen hmmmzz. Net nog gekeken op de site van GLS en was nog onderweg. maar als alles goed gaat dan heb ik morgen 4 nieuwe bandjes :D Bandjes besteld via www.popgom.nl Denk wel dat meerdere hiermee bekend zijn. Heb ze tevens naar een garage opgestuurd die ze voor 5 eutjes per band erop legt inc. balancheren enzo
i
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Siemax »

Ben er morgen niet met me nieuwe bandjes :( Denk dat ze maandag er wel zullen zijn Volgens de site van GLS is al zoiezo in Nederland (Utrecht) Verder Vond ik t wel tijd om me Electrische ramen aan te sluiten. Kon alleen geen mooie ingang vinden om een kabel van de accu naar de electrische ramen :S Heb m maar profecorisch weggewerkt via de onderkant deur/ wielkast links voor. Zekering er tussen en klaar.

Tzt wil ik m wel netjes wegwerken maar t liefst niet doormiddel van een metaalboor.

Verder heb ik me Ax weer ff netjes gemaakt. Op de buitenkant hebben de insecten al geen grip meer. Morgen ff de binnenkant doen en is ie klaar voor de meeting.

Kon merken dat t mooie weer van vandaag heeft geholpen. Ax starte zonder problemen. Heb gelijk ff naar me bougies gekeken en de kabels doormiddel van een plantenspuit en idd. 1tje heeft zijn tijd gehad. Bougies zijn ook aan vervanging toe. Heb ze even een beetje schoongemaakt en alvast nieuwe besteld (bougies/kabels). Ben bang dat t een tijdje geleden is dat ie een beurtje heeft gehad.

Hmmz weer wat te doen dus.
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Laurent »

Ach, ja. Met een Citroën heb je altijd wat te doen! :P Zo lang die morgen maar netjes is. Reserveer alvast een plekje, dan kan ik hem mooi naast jou zetten :D
AX 1.1i Volcane Rood

Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 165
Joined: FriApr06, 2012 9:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Simon Aalsters - Siemax - 1.1 Volcane 1994

Post by Siemax »

Laurent wrote:Ach, ja. Met een Citroën heb je altijd wat te doen! :P Zo lang die morgen maar netjes is. Reserveer alvast een plekje, dan kan ik hem mooi naast jou zetten :D
Citroën altijd wat te doen! Zekers. Ben nu 2 weken vrij moet zoiezo huisje verbouwen en deurpanelen verzinnen. Heb iets op papier staan moet alleen ff kijken of me dat gaat lukken. Morgen nog ff een stofzuiger en een doekje door de binnenkant en hij kan weer gezien worden.

Hoop alleen dat me droge bandjes morgen nog ff uithouden.
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder

Post Reply