Nu maar hopen dat ze gewoon een goed slot + sleutel hebben, dan kan ik in ieder geval weer mn auto starten om naar school te gaan.
Mijn eerste frustratie: Het contactslot!
Moderators: Rock's, webmasters
Mijn eerste frustratie: Het contactslot!
Nou, hierbij mijn eerste frustratie met mijn onlangs gekochte AX. Het contactslot is het aan het begeven
. De sleutel wil er pas in als ik wat positieve overtuigingskracht gebruik. Bij de garage is het 200 euro voor een nieuwe, Maandag maar even langs de sloop om te vragen wat ze hebben liggen. Schijnt dat je niet eens het terrein op mag daarzo, is dat wel vaker?
Nu maar hopen dat ze gewoon een goed slot + sleutel hebben, dan kan ik in ieder geval weer mn auto starten om naar school te gaan.
Nu maar hopen dat ze gewoon een goed slot + sleutel hebben, dan kan ik in ieder geval weer mn auto starten om naar school te gaan.
-
durksz
- Beginnend AX liefhebber

- Posts: 64
- Joined: MonFeb05, 2007 10:48:45 PM
- Location: Vegelinsoord
- Contact:
type 2 kan gewoon in een type 1 auto, je houdt dan een stekkertje over.
andersom kan niet.
je zou je huidige kunnen combineren met een ander contactslot, dan kun je je eigen sleutel houden. ipv 2 verschillende.
Daar is ergens een how to over
gr.
hedzer
andersom kan niet.
je zou je huidige kunnen combineren met een ander contactslot, dan kun je je eigen sleutel houden. ipv 2 verschillende.
Daar is ergens een how to over
gr.
hedzer
VW Lupo 3L uit 2000, het zuinigheidswonder(1:28 realistisch)
BX 1.6 TGI Progress, antibiotica voor het Citroën virus.
BX 1.6 TGI Progress, antibiotica voor het Citroën virus.
Nou door een klein onoplettend momentje vanavond perongeluk mn sleutel er uit getrokken (automatisme) Met geen mogelijkheid er weer in te krijgen. Daar sta je dan in amsterdam :S Dus uiteindelijk de pechhulp maar gebeld en die zijn de auto komen halen. Maandag bellen en dan leveren ze hem af bij een garage. Nu maar hopen dat zij de sleutel er nog inkrijgen. anders is de cilinder ook zeer moeilijk te verwijderen.
Daar is de slagtrekker voor uitgevondenBassieh wrote:Nu maar hopen dat zij de sleutel er nog inkrijgen. anders is de cilinder ook zeer moeilijk te verwijderen.
Let wel op dat eerst het stuur en de kappen die achter het stuur zitten worden verwijderd.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Wat is het verschil tussen carb en injectie?Joost wrote:geen centje pijn. minuut of 5 .....Bassieh wrote: Nu maar hopen dat zij de sleutel er nog inkrijgen. anders is de cilinder ook zeer moeilijk te verwijderen.
gewoon een ander slot regelen op de sloop.
let op verschil type 1 of 2 en carb/injectie
Je krijgt de sleutel er meestal uiteindelijk wel weer in hoor, maar vaak draait ie daarna niet meer om. Maaruhm, contactslot is er idd ook wel uit te krijgen zonder sleutel, met hamer en schroevendraaier
Op Ebay oid worden vaak nieuwe contactsloten aangeboden voor een mooie prijs, misschien daar even kijken. Oude contactsloten zijn ook zo weer stuk...
Haha ja een startknop
misschien in de toekomst.
Maar in iedergeval, Gister een slot van een AX (ph2) van de sloop weten te halen, Sleutel zat er netjes bij en binnen 15 minuten was dat slot eruit. Daarna 2 uur bezig geweest om het oude slot uit mijn auto te krijgen. (was gewoon veelste aardig voor mijn AX) en kreeg ook het pinnetje er niet helemaal in. Uiteindelijk met wat positieve overtuigingskracht het slot eruit gekregen en nieuwe erin gezet, en voila, Ik rijd weer rond
Dus op dit moment heb ik dan 2 verschillende sleutels maar dat maakt me niet zoveel uit, als ik maar kan rijden. Dus al met al, totaal 2,5 uur bezig geweest en 40 euro lichter. In ieder geval stukken goedkoper als de garage (200 euro)
Maar in iedergeval, Gister een slot van een AX (ph2) van de sloop weten te halen, Sleutel zat er netjes bij en binnen 15 minuten was dat slot eruit. Daarna 2 uur bezig geweest om het oude slot uit mijn auto te krijgen. (was gewoon veelste aardig voor mijn AX) en kreeg ook het pinnetje er niet helemaal in. Uiteindelijk met wat positieve overtuigingskracht het slot eruit gekregen en nieuwe erin gezet, en voila, Ik rijd weer rond





