Nou, hierbij mijn eerste frustratie met mijn onlangs gekochte AX. Het contactslot is het aan het begeven . De sleutel wil er pas in als ik wat positieve overtuigingskracht gebruik. Bij de garage is het 200 euro voor een nieuwe, Maandag maar even langs de sloop om te vragen wat ze hebben liggen. Schijnt dat je niet eens het terrein op mag daarzo, is dat wel vaker?
Nu maar hopen dat ze gewoon een goed slot + sleutel hebben, dan kan ik in ieder geval weer mn auto starten om naar school te gaan.
Oke, Nou ik heb dus iig Type 1 nodig. Maar ga maandag eerst ff de sloop langs, heb net via google maps 3 hier in de buurt gevonden Nooit van hun bestaan geweten
Nou door een klein onoplettend momentje vanavond perongeluk mn sleutel er uit getrokken (automatisme) Met geen mogelijkheid er weer in te krijgen. Daar sta je dan in amsterdam :S Dus uiteindelijk de pechhulp maar gebeld en die zijn de auto komen halen. Maandag bellen en dan leveren ze hem af bij een garage. Nu maar hopen dat zij de sleutel er nog inkrijgen. anders is de cilinder ook zeer moeilijk te verwijderen.
Clublid fietspomp heeft zijn GT type 1 weer aan de praat gekregen met een betonbeitel (geen grapje) dus in principe is het aan de praat krijgen heel makkelijk.
op zich het kan je het contactslot een flink stuk uit elkaar halen, iets met wat schroefjes en veertjes.. als je rustig de tijd neemt kun je 'm daarna smeren.. en misschien doet ik het dan gewoon weer
Bassieh wrote: Nu maar hopen dat zij de sleutel er nog inkrijgen. anders is de cilinder ook zeer moeilijk te verwijderen.
geen centje pijn. minuut of 5 .....
gewoon een ander slot regelen op de sloop.
let op verschil type 1 of 2 en carb/injectie
Wat is het verschil tussen carb en injectie?
Je krijgt de sleutel er meestal uiteindelijk wel weer in hoor, maar vaak draait ie daarna niet meer om. Maaruhm, contactslot is er idd ook wel uit te krijgen zonder sleutel, met hamer en schroevendraaier
Op Ebay oid worden vaak nieuwe contactsloten aangeboden voor een mooie prijs, misschien daar even kijken. Oude contactsloten zijn ook zo weer stuk...
Maar in iedergeval, Gister een slot van een AX (ph2) van de sloop weten te halen, Sleutel zat er netjes bij en binnen 15 minuten was dat slot eruit. Daarna 2 uur bezig geweest om het oude slot uit mijn auto te krijgen. (was gewoon veelste aardig voor mijn AX) en kreeg ook het pinnetje er niet helemaal in. Uiteindelijk met wat positieve overtuigingskracht het slot eruit gekregen en nieuwe erin gezet, en voila, Ik rijd weer rond Dus op dit moment heb ik dan 2 verschillende sleutels maar dat maakt me niet zoveel uit, als ik maar kan rijden. Dus al met al, totaal 2,5 uur bezig geweest en 40 euro lichter. In ieder geval stukken goedkoper als de garage (200 euro)