draagarm brug
Moderators: denny, vtspower, webmasters
draagarm brug
Wie hier heeft dat eronder zitten?
Paste dat makkelijk, hoe heb je t gemonteerd?
Ik kom een ruime CM te kort bij monteren...
Paste dat makkelijk, hoe heb je t gemonteerd?
Ik kom een ruime CM te kort bij monteren...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Die heb ik zitten en ook hier was het kl*te om te monteren. Ik kon amper een sleutel zetten op die moeren om ze aan te spannen. (type 2 draagarmen)
Bij mij paste ze wel heel mooi. Is het een OMP draagarmbrug?
Scheelt trouwens een aardig stuk in wegligging, maar je ax komt er wel irritant laag door... (die van mij heeft al meermaals gesleept)
Bij mij paste ze wel heel mooi. Is het een OMP draagarmbrug?
Scheelt trouwens een aardig stuk in wegligging, maar je ax komt er wel irritant laag door... (die van mij heeft al meermaals gesleept)
-
- AX liefhebber
- Posts: 148
- Joined: MonFeb09, 2009 8:11:37 PM
- Location: Maarssenbroek
@ romy, Als je er niet uitkomt mag je bij de slalom wel even onder de rok van mijn auto kijken. De OMP wat lastiger te monteren maar wel de betere.
@ happytree. Dit scheelt meer dan een veerpootbrug. De veertorens zitten bij een ax zo dicht tegen het schutbord dat daar al heel veel stevigheid in zit. Let wel op dat hij in de regen een stukkie onderstuurder word.
@ axfirst1992, Nee das je stabilisatiestang
@ happytree. Dit scheelt meer dan een veerpootbrug. De veertorens zitten bij een ax zo dicht tegen het schutbord dat daar al heel veel stevigheid in zit. Let wel op dat hij in de regen een stukkie onderstuurder word.
@ axfirst1992, Nee das je stabilisatiestang
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
ik zou het alleen niet aanraden onder een sterk verlaagde auto gezien je dan alles aan de onderkant meeschraapt. Het scheeld zeker, bij een veerpootbrug was het effect minimaal (bij de meeste is het vooral een placebo effect, zoveel effect geeft zo'n ding niet) maar bij een draagarmbrug was bij de 106 te merken dat het ding nog een stukje stijver was en minder onderstuur had.
maar hoe moet dat ding nu eigenlijk gemonteerd worden dan??
Want zoals ik het nu bekijk kan die toch op 2 manieren, en Mark (zilvere ax) heeft hem zegmaar aan de achterkant van die bouten
Ik probeerde hem toch echt aan de voorkant. maja dan past ie waarschijnlijk als nog niet.
Maar ik baal er beetje van, want ik wil het er graag onder maar als ik het niet gemonteerd krijg :S
Hoe kan ik die draagarmen naar elkaar toe dwingen?
Want zoals ik het nu bekijk kan die toch op 2 manieren, en Mark (zilvere ax) heeft hem zegmaar aan de achterkant van die bouten
Ik probeerde hem toch echt aan de voorkant. maja dan past ie waarschijnlijk als nog niet.
Maar ik baal er beetje van, want ik wil het er graag onder maar als ik het niet gemonteerd krijg :S
Hoe kan ik die draagarmen naar elkaar toe dwingen?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Achterkant van bouten? Voorkant van bouten?grietje wrote:maar hoe moet dat ding nu eigenlijk gemonteerd worden dan??
Want zoals ik het nu bekijk kan die toch op 2 manieren, en Mark (zilvere AX) heeft hem zegmaar aan de achterkant van die bouten
Ik probeerde hem toch echt aan de voorkant. maja dan past ie waarschijnlijk als nog niet.
Over welke bouten heb je 't dan?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
de draagarm bout, die 18, meest binnenste/voorste bouten
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Okeej, die dus.
Maar dat is toch deel van het basis chassis en zou toch bij elke AX even ver uit elkaar moeten staan?
Kan me ook niet voorstellen dat er verschil zit tussen de voorkant of aan de achterkant.
Maar dat is toch deel van het basis chassis en zou toch bij elke AX even ver uit elkaar moeten staan?
Kan me ook niet voorstellen dat er verschil zit tussen de voorkant of aan de achterkant.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
De hoeveelheid kit die er blijkbaar in zit, is me geheel ontgaan.
Wat me wèl is opgevallen is dat er op plekken waar best wel kit had mogen zitten, het juist níet zit.
Wat me wèl is opgevallen is dat er op plekken waar best wel kit had mogen zitten, het juist níet zit.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik merk het toch erg goed hoor dat er een veerpootbrug opzit. (bilstein B8) Op de GT5 met raceland ophanging merkte je het wel minder. Op standaardophanging heb ik het nog niet geprobeerd.Drake wrote:ik zou het alleen niet aanraden onder een sterk verlaagde auto gezien je dan alles aan de onderkant meeschraapt. Het scheeld zeker, bij een veerpootbrug was het effect minimaal (bij de meeste is het vooral een placebo effect, zoveel effect geeft zo'n ding niet) maar bij een draagarmbrug was bij de 106 te merken dat het ding nog een stukje stijver was en minder onderstuur had.
@ happytree: ja, het scheelt echt de moeite waard. Zoals gezegd: het nadeel is dat de bodemvrijheid nog verkleint...
Hij hoort aan de achterkant:
Zolang de auto niet verlaagt is valt de bodemvrijheid wel mee:
Zolang de auto niet verlaagt is valt de bodemvrijheid wel mee:
Op een vrij stug onderstel zal je het iets merken, maar ik vond bij de 106 het verschil minimaal en verwaarloosbaar.citrofenwick wrote: Ik merk het toch erg goed hoor dat er een veerpootbrug opzit. (bilstein B8) Op de GT5 met raceland ophanging merkte je het wel minder. Op standaardophanging heb ik het nog niet geprobeerd.
ik zie dat ik hem zoiezo al verkeerd probeerde, dus ga eerst nog ff passen of tie niet toch wil!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Hoe kan je nou zeggen dat een veerpootbrug op een ax weinig effect heeft omdat het weinig effect had op je 106? Das appels met peren vergelijken. De carroserie is totaal verschillend. Een 106 (saxo ook trouwens) is veel stijver.Drake wrote: Op een vrij stug onderstel zal je het iets merken, maar ik vond bij de 106 het verschil minimaal en verwaarloosbaar.
Op een standaard ax merk je het effect van een draagarm brug heel sterk. Minder overhellen scherper sturen met minder gezwabber. Je auto wordt er iets meer onderstuurt van.
Bij een draagarmbrug is het effect sterker. Maar dan moet je eigenlijk ook iets aan je achterkant doen anders wordt je auto te onderstuurt. Om hem wat neutraler te krijgen zou je de achterstand wat stijver moeten veren/dempen. Een dikkere stabilisatie stang aan de achterkant doet ook wonderen in dat geval.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
heel kort door de bocht; wat een bull shit.Drake wrote:bij een veerpootbrug was het effect minimaal (bij de meeste is het vooral een placebo effect, zoveel effect geeft zo'n ding niet) maar bij een draagarmbrug was bij de 106 te merken dat het ding nog een stukje stijver was en minder onderstuur had.
met 195/45/15 banden ben je zonder brug een zwabber op de weg.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact: