Er is over deze AX al een hele discussie geweest. Ging ook vooral over de versnellingsbak geloof ik. Versnellingsbak van een GTI is wel anders dan die van andere AX-en. Het heeft oa. een versterkt differentieel. Er zijn hier vast wel leden die er meer over kunnen vertellen dan dat ik kan.
oh? een hele discussie?? Waar kan ik daar iets van terugvinden?
Ik heb de huidige eigenaar gesproken. Wat ik heb begrepen is de wagen helemaal in orde. Nadeel zou de 4 bak zijn ipv de 5 bak. Op zich maakt dat me niet zoveel uit. Er is best financiele ruimte om dat aan te pakken.
Deze bakken voor een ax zouden allemaal uitwisselbaar zijn ?
In ieder geval heeft hij de wagen nu 6 weken op eigen naam, hiervoor was het een gedeeld eigendom.
Als de ax in de basis goed is dan zal het wel los lopen maar historie is altijd fijn.
iig is dit forum wel een fijne hulp. Ik had eerst een op het oog zeeeeer gave ax op het oog met musketier spul. ik werd toen echte rop dit forum met ene topic gewezen...
De verkoper is trouwens actief op dit forum en heeft bij mij in de straat gewoond, de foto's in de advertentie zijn ook bij mij in de straat gemaakt.
Ik ken hem niet als iemand die een advertentie mooier maakt dan de auto in werkelijkheid is.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Mjah, maar de opmerking "ABS!! (optioneel)" is gewoon grenzeloze flauwe kul!
't Ding heeft wèl of géén ABS. Punt.
Als 't er niet op zit, is het niet te doen om 't er wèl op te zetten en als het er wèl op zit, moet je niet gaan zeggen dat 't optioneel is.
ABS vereist namelijk andere wielnaven, andere assen, sensorringen, ABS computer, andere hoofdremcylinder, remdrukregelaar, andere remleidingen, en vlg. mij zijn ook andere voorpoten nodig. Niet bepaald iets dat je er "even" in klikt en 't dan meteen werkt.
En als het waar is dat er nu een 4-bak onder zit: lekker degelijk dan in combinatie met GTI assen (als die ten minste wèl zijn blijven zitten!): GTI-assen hebben een kortere spie aan bakzijde (vanwege het "versterkt" differentiëel in de originele GTI bak) en die hebben onvoldoende houvast in niet-GTI bakken.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
MNM(tm) wrote:Mjah, maar de opmerking "ABS!! (optioneel)" is gewoon grenzeloze flauwe kul!
't Ding heeft wèl of géén ABS. Punt.
Misschien bedoelt ie wel dat het toendertijd een optie is geweest? Dus dat ABS niet standaard op een GTI zit maar op deze wel?
dat bedoeld hij ook en daar maak ik me helemaal niet druk over. Ik heb niet de indruk dat de verkoper iets achterhoud hoor. Op mijn vragen kreeg ik een net antwoord.
Ik heb alleen ook zelf een zoek plicht. Wil dus even weten hoe en wat.
Dat van die assen is dan wel weer intterresant. Als ik er straks een ori bak onder hang, zijn die te vinden ?, en de assen blijken ook anders te zijn dan zijn dat wel prijs bepalende zaken.
denkdenk, 4 bak, dus assen die daar bij horen. Als het een heel vroege GTI is kan het passen in de bak want daar zit nog het kleine diff in.
Als er werkelijk ABS op zit moet dat met de APK ook werken, aandrijfassen moeten dan voorzien zijn van een ABS ring met nokken. Dus nog iets om uit te zoeken bij vervanging van bak en eventueel assen.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
PeterM wrote:denkdenk, 4 bak, dus assen die daar bij horen. Als het een heel vroege GTI is kan het passen in de bak want daar zit nog het kleine diff in.
Als er werkelijk ABS op zit moet dat met de APK ook werken, aandrijfassen moeten dan voorzien zijn van een ABS ring met nokken. Dus nog iets om uit te zoeken bij vervanging van bak en eventueel assen.
P.
kortom... ALS ik 'm koop en ALS ik naar een 5 bak wil, MOET ik ook nog bijbehorende assen kopen die goed zijn EN die dus op de GTI passen EN de juiste ABS ringen hebben...