advies van ax leden nodig :-)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
advies van ax leden nodig :-)
Hallo allemaal...
Ik rij een xm en heb ook nog een zx... nu gaat hier een ax bijkomen..
wellicht deze...
http://link.marktplaats.nl/153047471
Ik heb met de eigenaar gesproken en hij gaf aan dat er een 4 bak inzit ipv de originele 5 bak. Verder zou de ax helemaal in orde zijn.
nu heb ik een paar vraagjes...
1 waar moet ik absoluut op letten bij de aanschaf hiervan
2 kent iemand deze ax?
3 wat kost en goede 5 bak om hieronder te zetten.
alvast bedankt voor de info.
Ik rij een xm en heb ook nog een zx... nu gaat hier een ax bijkomen..
wellicht deze...
http://link.marktplaats.nl/153047471
Ik heb met de eigenaar gesproken en hij gaf aan dat er een 4 bak inzit ipv de originele 5 bak. Verder zou de ax helemaal in orde zijn.
nu heb ik een paar vraagjes...
1 waar moet ik absoluut op letten bij de aanschaf hiervan
2 kent iemand deze ax?
3 wat kost en goede 5 bak om hieronder te zetten.
alvast bedankt voor de info.
-
- Drempelkiller
KLIK HIER voor tips bij een eventuele aankoop.
Of doe een oproep op dit forum, misschien is er iemand die in de buurt woont en even met je mee wil kijken?
Versnellingsbakken worden op het forum regelmatig aangeboden voor diverse prijzen voor zover ik me kan herinneren onder de €100,=.
Groetjes, Henk
Of doe een oproep op dit forum, misschien is er iemand die in de buurt woont en even met je mee wil kijken?
Versnellingsbakken worden op het forum regelmatig aangeboden voor diverse prijzen voor zover ik me kan herinneren onder de €100,=.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
oh? een hele discussie?? Waar kan ik daar iets van terugvinden?
Ik heb de huidige eigenaar gesproken. Wat ik heb begrepen is de wagen helemaal in orde. Nadeel zou de 4 bak zijn ipv de 5 bak. Op zich maakt dat me niet zoveel uit. Er is best financiele ruimte om dat aan te pakken.
Deze bakken voor een ax zouden allemaal uitwisselbaar zijn ?
In ieder geval heeft hij de wagen nu 6 weken op eigen naam, hiervoor was het een gedeeld eigendom.
Als de ax in de basis goed is dan zal het wel los lopen maar historie is altijd fijn.
iig is dit forum wel een fijne hulp. Ik had eerst een op het oog zeeeeer gave ax op het oog met musketier spul. ik werd toen echte rop dit forum met ene topic gewezen...
Ik heb de huidige eigenaar gesproken. Wat ik heb begrepen is de wagen helemaal in orde. Nadeel zou de 4 bak zijn ipv de 5 bak. Op zich maakt dat me niet zoveel uit. Er is best financiele ruimte om dat aan te pakken.
Deze bakken voor een ax zouden allemaal uitwisselbaar zijn ?
In ieder geval heeft hij de wagen nu 6 weken op eigen naam, hiervoor was het een gedeeld eigendom.
Als de ax in de basis goed is dan zal het wel los lopen maar historie is altijd fijn.
iig is dit forum wel een fijne hulp. Ik had eerst een op het oog zeeeeer gave ax op het oog met musketier spul. ik werd toen echte rop dit forum met ene topic gewezen...
Dat klopt, ik zag je vraag op het Citroën-Forum. Eén vd discussies die ik terug kan vinden is deze: http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... p?p=216665
Volgens de vraagbaak de KFZ (TU3 FMZ/L)
De verkoper is trouwens actief op dit forum en heeft bij mij in de straat gewoond, de foto's in de advertentie zijn ook bij mij in de straat gemaakt.
Ik ken hem niet als iemand die een advertentie mooier maakt dan de auto in werkelijkheid is.
De verkoper is trouwens actief op dit forum en heeft bij mij in de straat gewoond, de foto's in de advertentie zijn ook bij mij in de straat gemaakt.
Ik ken hem niet als iemand die een advertentie mooier maakt dan de auto in werkelijkheid is.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Mjah, maar de opmerking "ABS!! (optioneel)" is gewoon grenzeloze flauwe kul!
't Ding heeft wèl of géén ABS. Punt.
Als 't er niet op zit, is het niet te doen om 't er wèl op te zetten en als het er wèl op zit, moet je niet gaan zeggen dat 't optioneel is.
ABS vereist namelijk andere wielnaven, andere assen, sensorringen, ABS computer, andere hoofdremcylinder, remdrukregelaar, andere remleidingen, en vlg. mij zijn ook andere voorpoten nodig. Niet bepaald iets dat je er "even" in klikt en 't dan meteen werkt.
En als het waar is dat er nu een 4-bak onder zit: lekker degelijk dan in combinatie met GTI assen (als die ten minste wèl zijn blijven zitten!): GTI-assen hebben een kortere spie aan bakzijde (vanwege het "versterkt" differentiëel in de originele GTI bak) en die hebben onvoldoende houvast in niet-GTI bakken.
Als 't er niet op zit, is het niet te doen om 't er wèl op te zetten en als het er wèl op zit, moet je niet gaan zeggen dat 't optioneel is.
ABS vereist namelijk andere wielnaven, andere assen, sensorringen, ABS computer, andere hoofdremcylinder, remdrukregelaar, andere remleidingen, en vlg. mij zijn ook andere voorpoten nodig. Niet bepaald iets dat je er "even" in klikt en 't dan meteen werkt.
En als het waar is dat er nu een 4-bak onder zit: lekker degelijk dan in combinatie met GTI assen (als die ten minste wèl zijn blijven zitten!): GTI-assen hebben een kortere spie aan bakzijde (vanwege het "versterkt" differentiëel in de originele GTI bak) en die hebben onvoldoende houvast in niet-GTI bakken.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
dat bedoeld hij ook en daar maak ik me helemaal niet druk over. Ik heb niet de indruk dat de verkoper iets achterhoud hoor. Op mijn vragen kreeg ik een net antwoord.grietje wrote:Misschien bedoelt ie wel dat het toendertijd een optie is geweest? Dus dat ABS niet standaard op een GTI zit maar op deze wel?MNM(tm) wrote:Mjah, maar de opmerking "ABS!! (optioneel)" is gewoon grenzeloze flauwe kul!
Ik heb alleen ook zelf een zoek plicht. Wil dus even weten hoe en wat.
Dat van die assen is dan wel weer intterresant. Als ik er straks een ori bak onder hang, zijn die te vinden ?, en de assen blijken ook anders te zijn dan zijn dat wel prijs bepalende zaken.
Zó kun je 't idd ook lezen.grietje wrote:Misschien bedoelt ie wel dat het toendertijd een optie is geweest? Dus dat ABS niet standaard op een GTI zit maar op deze wel?MNM(tm) wrote:Mjah, maar de opmerking "ABS!! (optioneel)" is gewoon grenzeloze flauwe kul!
Mijn excuses voor mijn nogal botte reaktie dan.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
Recently done:
denkdenk, 4 bak, dus assen die daar bij horen. Als het een heel vroege GTI is kan het passen in de bak want daar zit nog het kleine diff in.
Als er werkelijk ABS op zit moet dat met de APK ook werken, aandrijfassen moeten dan voorzien zijn van een ABS ring met nokken. Dus nog iets om uit te zoeken bij vervanging van bak en eventueel assen.
P.
Als er werkelijk ABS op zit moet dat met de APK ook werken, aandrijfassen moeten dan voorzien zijn van een ABS ring met nokken. Dus nog iets om uit te zoeken bij vervanging van bak en eventueel assen.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
kortom... ALS ik 'm koop en ALS ik naar een 5 bak wil, MOET ik ook nog bijbehorende assen kopen die goed zijn EN die dus op de GTI passen EN de juiste ABS ringen hebben...PeterM wrote:denkdenk, 4 bak, dus assen die daar bij horen. Als het een heel vroege GTI is kan het passen in de bak want daar zit nog het kleine diff in.
P.
pffff,