Coen aka B_iks - 205 1.6 Gti Motor-uitbouw
Moderator: webmasters
Coen aka B_iks - 205 1.6 Gti Motor-uitbouw
Hallo allemaal,
Ik kijk hier al een tijdje sporadisch mee, maar nu is het de hoogste tijd om een profieltje aan te maken. Ik heb naast m'n bx (vandaar m'n nickname) een ax-je aangeschaft. Foto's (met telefoon geschoten):
klikkerdeklik
Ik kon 'm niet laten staan, maar het is nog even afwachten wat ik er mee ga doen. Er moet het een en ander aan gebeuren:
- benzinedamp als je het raam opendraait + de tank schijnt niet voller te kunnen dan de helft (ik heb nog niet hoeven te tanken). Ik heb onder de achterbank gekeken maar daar zag ik geen poreuze slangen. De tank maar even laten zakken deze week...
- knipperlichten aan de linkerzijkant en linkervoorkant werken niet. Alarmlichtschakelaar waarschijnlijk, maar hoe krijg ik deze eruit?
- Einddemper lek
- Aandrijfassen ratelen
- Rond de motor en het beruchte hoekje is het vettig. Nu dacht ik eerst aan de koppakking, maar zeker weet ik dat niet. Hoe kan ik dat met zekerheid checken? De olie en kvs zijn schoon, op peil en de koppakking is 3 jaar en 10.000 km terug al eens vervangen.
Een mogelijke projectauto, al kwam ik bij inspectie van de carrosserie en bodem wel wat minder mooie plaatsjes tegen. Er zit nog anderhalve maand APK op, dus deze week eerst een laten kijken wat er aan moet gebeuren (in ieder geval demper en alarmlichtschakelaar). Sinds de vorige APK heeft de auto slechts 2300 kilometer gereden, dus het kan goed meevallen. Ik hoop het stiekem, want hij rijdt echt voortreffelijk. Als eerste autootje reed ik ooit een 1100 met 4-bak, maar dit is andere koek. Het 1400 motortje is lekker vlot, een mooi klapdak en een stoere skirtset rondom.
Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen met deze auto!
Ik kijk hier al een tijdje sporadisch mee, maar nu is het de hoogste tijd om een profieltje aan te maken. Ik heb naast m'n bx (vandaar m'n nickname) een ax-je aangeschaft. Foto's (met telefoon geschoten):
klikkerdeklik
Ik kon 'm niet laten staan, maar het is nog even afwachten wat ik er mee ga doen. Er moet het een en ander aan gebeuren:
- benzinedamp als je het raam opendraait + de tank schijnt niet voller te kunnen dan de helft (ik heb nog niet hoeven te tanken). Ik heb onder de achterbank gekeken maar daar zag ik geen poreuze slangen. De tank maar even laten zakken deze week...
- knipperlichten aan de linkerzijkant en linkervoorkant werken niet. Alarmlichtschakelaar waarschijnlijk, maar hoe krijg ik deze eruit?
- Einddemper lek
- Aandrijfassen ratelen
- Rond de motor en het beruchte hoekje is het vettig. Nu dacht ik eerst aan de koppakking, maar zeker weet ik dat niet. Hoe kan ik dat met zekerheid checken? De olie en kvs zijn schoon, op peil en de koppakking is 3 jaar en 10.000 km terug al eens vervangen.
Een mogelijke projectauto, al kwam ik bij inspectie van de carrosserie en bodem wel wat minder mooie plaatsjes tegen. Er zit nog anderhalve maand APK op, dus deze week eerst een laten kijken wat er aan moet gebeuren (in ieder geval demper en alarmlichtschakelaar). Sinds de vorige APK heeft de auto slechts 2300 kilometer gereden, dus het kan goed meevallen. Ik hoop het stiekem, want hij rijdt echt voortreffelijk. Als eerste autootje reed ik ooit een 1100 met 4-bak, maar dit is andere koek. Het 1400 motortje is lekker vlot, een mooi klapdak en een stoere skirtset rondom.
Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen met deze auto!
Last edited by B_iks on WedJul02, 2008 4:52:33 PM, edited 11 times in total.
Meteen maar even met een goede lamp naar buiten gegaan! Het is wat lager bij de dynamo ook vettig, maar eigenlijk niet meer dan elders op de rand van de cilinderkop. Hmm, hij doet het in ieder geval voortreffelijk, dus maar even doorrijden.
De knipperlichtverbinding voor de splitsing even losgehad en ingespoten met contactspray, maar het probleem is nog niet opgelost.
De knipperlichtverbinding voor de splitsing even losgehad en ingespoten met contactspray, maar het probleem is nog niet opgelost.
Dan heb je, eerlijk gezegd, iets beter gekeken dan ik, maar voor een appel en een ei kun je ook niets verwachten. Ik heb het niet goed genoeg kunnen beoordelen, omdat de wielen (met een luchtsleutel) muurvast waren gezet. Vandaag met een flinke hefboom eindelijk die bouten losgehad. Ik (of liever gezegd: wij) kan 'm voorlopig even goed gebruiken, maar toch eens kijken wat er voor de APK aan moet gebeuren. Of er moet iemand aangeven interesse te hebben in onderdelen (inj., skirts ofzo?)
Wat vond je verder van de auto? Ik ben benieuwd......
Wat vond je verder van de auto? Ik ben benieuwd......
Check ook even de massa van je knippers, zit in t voorfront aan de binnenkant ergens links.B_iks wrote:Meteen maar even met een goede lamp naar buiten gegaan! Het is wat lager bij de dynamo ook vettig, maar eigenlijk niet meer dan elders op de rand van de cilinderkop. Hmm, hij doet het in ieder geval voortreffelijk, dus maar even doorrijden.
De knipperlichtverbinding voor de splitsing even losgehad en ingespoten met contactspray, maar het probleem is nog niet opgelost.
Die was bij mij zo vies, dat knippers geen massa meer hadden en dus niet meer deden
welkom, btw
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Zo gezegd, zo gedaan! De motor en bak liggen rustig in de schuur te wachten op een ander koetsje om na een flinke opfrisbeurt daarin geplaatst te worden.
Is er qua onderstel nog iets wat ik mee moet nemen van deze trs? Ik lees over stabilisatorstangen? Stel dat ik de techniek in een kale 1.0 ga zetten.
Ik hoop dat iemand het weet.
Is er qua onderstel nog iets wat ik mee moet nemen van deze trs? Ik lees over stabilisatorstangen? Stel dat ik de techniek in een kale 1.0 ga zetten.
Ik hoop dat iemand het weet.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Nou, de carrosserie voor het motortje is inmiddels dus ook gevonden.
Link
Link
Link
Link
Link
Nu wil ik er alleen een andere versnellingsbak op. Ik kan voor weinig een 5-bak uit een '92-er tgs krijgen, ik vraag me alleen even af of ik dit zo aan m'n trs-blok uit '90 kan hangen. Ik heb al flink gezocht op dit forum, maar nog geen uitsluitsel over deze vraag. Klopt het wel dat deze de langste vijf heeft?
Link
Link
Link
Link
Link
Nu wil ik er alleen een andere versnellingsbak op. Ik kan voor weinig een 5-bak uit een '92-er tgs krijgen, ik vraag me alleen even af of ik dit zo aan m'n trs-blok uit '90 kan hangen. Ik heb al flink gezocht op dit forum, maar nog geen uitsluitsel over deze vraag. Klopt het wel dat deze de langste vijf heeft?
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Hoogste tijd voor een update. Ik heb vandaag een GT-Dash gescoord en nog wat kleine GT-prullaria! Leuk hoor dat werken aan een ax met dit weer. Als ik de kvs-sensor van de GT nu verwissel met die op mijn 14 trs-motor, gaat de meter op het dash dan gewoon werken? Voor wat betreft de toerenteller, werkt deze wel gewoon zonder aanpassingen en zelfde voor de brandstofmeter?
Het gaat dus allemaal om type I-spullen.
In ieder geval hoop ik dat de Mistral dadelijk naast de al aanwezige koplampverstelling ook cv, elektrische ramen en een lampje in de kofferruimte extra heeft. De dakconsole was helaas foetsie, maar ik was al blij een nagenoeg complete GT op de sloop te treffen.
Verder bezig geweest met de hemelbekleding, die was niet echt fris meer. Foto's:
Link
Link
Link
Link
Link
Die wordt dus mooi zuiver weer teruggezet. Nu ik toch alles open heb liggen, denk ik even aan geluidsisolatie. Want dat is toch het grote ax-minpunt voor mij. Heeft het zin om bijvoorbeeld de hemel terug te plaatsen met een extra laag stof of iets dergelijks? Of wat zijn de positieve ervaringen met het verlagen van het geluidsniveau in het interieur?
Veel vragen, hoop dat iemand me blij kan maken met antwoorden .
Het gaat dus allemaal om type I-spullen.
In ieder geval hoop ik dat de Mistral dadelijk naast de al aanwezige koplampverstelling ook cv, elektrische ramen en een lampje in de kofferruimte extra heeft. De dakconsole was helaas foetsie, maar ik was al blij een nagenoeg complete GT op de sloop te treffen.
Verder bezig geweest met de hemelbekleding, die was niet echt fris meer. Foto's:
Link
Link
Link
Link
Link
Die wordt dus mooi zuiver weer teruggezet. Nu ik toch alles open heb liggen, denk ik even aan geluidsisolatie. Want dat is toch het grote ax-minpunt voor mij. Heeft het zin om bijvoorbeeld de hemel terug te plaatsen met een extra laag stof of iets dergelijks? Of wat zijn de positieve ervaringen met het verlagen van het geluidsniveau in het interieur?
Veel vragen, hoop dat iemand me blij kan maken met antwoorden .
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Afgelopen zaterdag in de Plaisir van Michel (MBa@NL) een vloermat uit een GT gelegd volgens mij helpdat meer dan knutselen aan een hemel, KLIK hier voor een foto verslag.B_iks wrote:.........Of wat zijn de positieve ervaringen met het verlagen van het geluidsniveau in het interieur?
Veel vragen, hoop dat iemand me blij kan maken met antwoorden .
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Schutbordbekleding zou ik ff van mijn trs moeten gaan halen, ik neem aan dat motorkapbekleding alleen op de diesels zit. Tenminste, die GT van vandaag had het niet. Er zit wel het een en ander aan isolatie achter het dash, maar ik probeer er zeker nog meer achter te krijgen. Nu kan ik er nog bij.
Hmmm, achterin zit inderdaad vrij weinig (zeker bij deze uitvoering), maar ik zal eens studeren op betere isolatie naast en achter de achterbank. Een dikkere hoedenplank zal ook wel iets doen.
Hmmm, achterin zit inderdaad vrij weinig (zeker bij deze uitvoering), maar ik zal eens studeren op betere isolatie naast en achter de achterbank. Een dikkere hoedenplank zal ook wel iets doen.