Ik kijk hier al een tijdje sporadisch mee, maar nu is het de hoogste tijd om een profieltje aan te maken. Ik heb naast m'n bx (vandaar m'n nickname) een ax-je aangeschaft. Foto's (met telefoon geschoten):
klikkerdeklik
Ik kon 'm niet laten staan, maar het is nog even afwachten wat ik er mee ga doen. Er moet het een en ander aan gebeuren:
- benzinedamp als je het raam opendraait + de tank schijnt niet voller te kunnen dan de helft (ik heb nog niet hoeven te tanken). Ik heb onder de achterbank gekeken maar daar zag ik geen poreuze slangen. De tank maar even laten zakken deze week...
- knipperlichten aan de linkerzijkant en linkervoorkant werken niet. Alarmlichtschakelaar waarschijnlijk, maar hoe krijg ik deze eruit?
- Einddemper lek
- Aandrijfassen ratelen
- Rond de motor en het beruchte hoekje is het vettig. Nu dacht ik eerst aan de koppakking, maar zeker weet ik dat niet. Hoe kan ik dat met zekerheid checken? De olie en kvs zijn schoon, op peil en de koppakking is 3 jaar en 10.000 km terug al eens vervangen.
Een mogelijke projectauto, al kwam ik bij inspectie van de carrosserie en bodem wel wat minder mooie plaatsjes tegen. Er zit nog anderhalve maand APK op, dus deze week eerst een laten kijken wat er aan moet gebeuren (in ieder geval demper en alarmlichtschakelaar). Sinds de vorige APK heeft de auto slechts 2300 kilometer gereden, dus het kan goed meevallen. Ik hoop het stiekem, want hij rijdt echt voortreffelijk. Als eerste autootje reed ik ooit een 1100 met 4-bak, maar dit is andere koek. Het 1400 motortje is lekker vlot, een mooi klapdak en een stoere skirtset rondom.
Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen met deze auto!