Ben aka Ben 86 (Saxo 1.6vts) UPDATE!!!!!

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Ben 86 wrote:Hoogst waarschijnlijk binnenkort behoorlijk wat onderdelen in de verkoop dus hou het forum in de gaten!


You've got PB :wink:
Freude am Fahren.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

master-arnie wrote:
Ben 86 wrote:Hoogst waarschijnlijk binnenkort behoorlijk wat onderdelen in de verkoop dus hou het forum in de gaten!


You've got PB :wink:

grrrr
Image

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: TueAug09, 2005 3:07:43 PM
Location: Bleiswijk

Post by Ben 86 »

De ax is verkocht! En de opvolger staat sinds deze middag ook al voor de deur!

Het is een Citroen (hoe kan het ook anders :wink:) Saxo 1.6i VTS geworden in de kleur rood! Deze Saxo heeft alle bekende opties (electrische ramen, cv op afstand) en daarbij komt ook nog stuurbekrachtiging en airco! Een leuke opvolger van de ax dus!

Om even een indruk te geven (zonder poetsbeurt nog):

Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Mooie SAXO, rood is een lastige kleur maar zo te zien is deze nog helemaal niet dof.

succes ermee 8)

Groetjes,

Michel

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Mooi bakje 8) , alleen geen 16v jammer genoeg :wink: hoezo niet meteen de 16v genomen?

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Kijk! naar zoiets ben ik dus ook opzoek.

@drake; waarschijnlijk vanwege het prijsverschil tussen 8-kleppers en 16-kleppers. Die 16-kleppers gaan ook nog net boven mijn budget...
Freude am Fahren.

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: TueAug09, 2005 3:07:43 PM
Location: Bleiswijk

Post by Ben 86 »

Bedankt voor de reacties allemaal :)

Ben heel blij met me saxo. De kleur rood is inderdaad een lastige kleur maar deze is onder de stoffige en doffe laag nog best glanzend te krijgen :D.

De 16v is, zoals master-arnie al zei, simpelweg boven mijn budget. Niet alleen de aanschaf is prijziger (wat opzich geen probleem is aangezien de aanschaf maar eenmalig is), maar vooral de vaste lasten gaan ineens omhoog. Verzekering schijnt heel erg duur te zijn in vergelijking met een 8v. Daarbij komt dat de 8v lekker veel koppel onderin heeft en beslist NIET langzaam is. Daarbij komt het feit dat ik tegen deze zomaar aanliep op internet en stond de optie airco mij wel aan :).

Al met al ben ik blij met mijn keus en ga er uiteraard wel de nodige dingen aan veranderen. Komt allemaal wel goed!

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

verzekering is net zo duur kan ik melden, benzineverbruik wat minder maar dat ligt aan de voet

De 8v heeft wel wat meer koppel wat prettiger rijd, is inderdaad niet langzaam maar snel (0-100 11,6 sec) is hij ook weer niet, laten we het "vlot" noemen :wink:. Maar ik begrijp de keuze voor een 8v wel, 16v is pas leuk als het echt snel moet zijn.

master-arnie wrote:@drake; waarschijnlijk vanwege het prijsverschil tussen 8-kleppers en 16-kleppers. Die 16-kleppers gaan ook nog net boven mijn budget...


dat is een kwestie van goed zoeken :wink: (je weet wat ik voor de mijne heb betaald)
Last edited by Drake on WedAug16, 2006 9:51:53 PM, edited 1 time in total.

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: TueAug09, 2005 3:07:43 PM
Location: Bleiswijk

Post by Ben 86 »

Drake wrote:verzekering is net zo duur kan ik melden, benzineverbruik wat minder maar dat ligt aan de voet

De 8v heeft wel wat meer koppel wat prettiger rijd, is inderdaad niet langzaam maar snel (0-100 10 sec) is hij ook weer niet, laten we het "vlot" noemen :wink:. Maar ik begrijp de keuze voor een 8v wel, 16v is pas leuk als het echt snel moet zijn.

master-arnie wrote:@drake; waarschijnlijk vanwege het prijsverschil tussen 8-kleppers en 16-kleppers. Die 16-kleppers gaan ook nog net boven mijn budget...


dat is een kwestie van goed zoeken :wink: (je weet wat ik voor de mijne heb betaald)


Een 16v verzekeren op mijn naam (20 jaar jong :wink:) is vaak wel moeilijker en iets duurder werd mij verteld. Maar goed benzineverbruik zal ook wel schelen zoals jij al zei!

De aanschaf ben ik met je eens dat je met goed zoeken ver kan komen alleen kon ik deze vts gewoon niet laten staan :). Denk er een paar mooie toulouse velgjes onder en misschien een kleine verlaging en je hebt een bom van auto :).

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

nja ik ben 21 :lol: , de 16v doet bij rustig rijden 1 op 13,5 echter gas in en... nouja hij lust wel wat :wink: maar ik vind het niet erg om wat meer te betalen ik heb er ook meer rijplezier van.

overgens is het dus een VTR eigenlijk
verwarde hem met de nieuwere (90 ipv 100 pk)

dit is hem dus:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 3&cache=no

ik heb overgens in een vtr gereden maar dat is al een tijd geleden, reed heel prettig bijna een diesel kwa koppel maar ook net als een diesel bovenin heel weinig fut echter prima als comfortable cruiser.

het is inderdaad makkelijker een goede vtr te vinden voor minder dan een 16v, de laatste is ook vaak afgetrapt of versjonnied. Maar ik ben wel benieuwd wat hij gekost heeft, kan ik vergelijken met de 106 :wink:

Maar het belangrijkste: je blijft toch wel bij de axclub nog rondhangen? :lol: :wink:

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: TueAug09, 2005 3:07:43 PM
Location: Bleiswijk

Post by Ben 86 »

Drake wrote:nja ik ben 21 :lol: , de 16v doet bij rustig rijden 1 op 13,5 echter gas in en... nouja hij lust wel wat :wink: maar ik vind het niet erg om wat meer te betalen ik heb er ook meer rijplezier van.

overgens is het dus een VTR eigenlijk
verwarde hem met de nieuwere (90 ipv 100 pk)

dit is hem dus:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 3&cache=no

ik heb overgens in een vtr gereden maar dat is al een tijd geleden, reed heel prettig bijna een diesel kwa koppel maar ook net als een diesel bovenin heel weinig fut echter prima als comfortable cruiser.

het is inderdaad makkelijker een goede vtr te vinden voor minder dan een 16v, de laatste is ook vaak afgetrapt of versjonnied. Maar ik ben wel benieuwd wat hij gekost heeft, kan ik vergelijken met de 106 :wink:

Maar het belangrijkste: je blijft toch wel bij de axclub nog rondhangen? :lol: :wink:


Het is inderdaad een vtr maar die is vanaf 1998 als vts door het leven gegaan!

Een goede vtr/vts 8v is inderdaad makkelijker te vinden dan een 16v.

Uiteraard blijf ik bij de axclub hangen en zal ik bij meetings waarschijnlijk gewoon aanwezig zijn.

Low-D
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 54
Joined: MonFeb07, 2005 7:36:16 PM

Post by Low-D »

mooie wagen ben

en @ drake zelfs voor een bestuurder met 4 jaar en meer zijn rijbewijs in bezit is een 16v duurder in de verzekering


daarbij zijn ph1 16vs gewoon vaak slecht en erg nat GreetzZz Lodie
Never drive faster than your guardian angel can fly


http://www.trustphotosite.com/wendyderksen/Xsara_VTR/

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

tuurlijk is hij duurder maar het is niet zo dat hij opeens 500 euro meer kost in de verzekering. en een goede vinden is idd het grootste prob, ik heb wat meer geluk gehad.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Mooi bakkie! Gefeliciteerd.

Maaruh, nou moet niet de halve club opeens in AX-afgeleide auto's gaan rijden :roll: :lol:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Gefeli met je sAXo :P

Ziet er top uit man! Veel suc6 ermee :D
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Dat is een nette vts,...... mooie basis om iets van te maken..... Suc6 ermee :D
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

robin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunDec14, 2003 10:21:59 PM
Location: Dirkshorn
Contact:

Post by robin »

Mooie kar hoor! veel rij plezier toegewenst!!

Inderdaad een nette 16v type 1 is heel moeilijk te vinden veel met een motor probleem of een probleem in de bak!
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: TueAug09, 2005 3:07:43 PM
Location: Bleiswijk

Post by Ben 86 »

Image

Image

:roll:

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Da's niet jouw auto, tegen mij zij je afgelopen meeting nog dat je wilde wachten tot n? de winter :wink:

Nu nog wat centimetertjes omlaag! Staat echt een stuk beter zo!
Image

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: TueAug09, 2005 3:07:43 PM
Location: Bleiswijk

Post by Ben 86 »

Rob GT wrote:Da's niet jouw auto, tegen mij zij je afgelopen meeting nog dat je wilde wachten tot n? de winter :wink:

Nu nog wat centimetertjes omlaag! Staat echt een stuk beter zo!


Ha ha :roll: :P

het is dat ik een goede deal kon maken :). De schroefset komt er binnenkort ook op dus die centimeters komen wel :wink:

Post Reply