You've got PBBen 86 wrote:Hoogst waarschijnlijk binnenkort behoorlijk wat onderdelen in de verkoop dus hou het forum in de gaten!
Ben aka Ben 86 (Saxo 1.6vts) UPDATE!!!!!
Moderator: webmasters
De ax is verkocht! En de opvolger staat sinds deze middag ook al voor de deur!
Het is een Citroën (hoe kan het ook anders
) Saxo 1.6i VTS geworden in de kleur rood! Deze Saxo heeft alle bekende opties (electrische ramen, cv op afstand) en daarbij komt ook nog stuurbekrachtiging en airco! Een leuke opvolger van de ax dus!
Om even een indruk te geven (zonder poetsbeurt nog):

Het is een Citroën (hoe kan het ook anders
Om even een indruk te geven (zonder poetsbeurt nog):

Bedankt voor de reacties allemaal
Ben heel blij met me saxo. De kleur rood is inderdaad een lastige kleur maar deze is onder de stoffige en doffe laag nog best glanzend te krijgen
.
De 16v is, zoals master-arnie al zei, simpelweg boven mijn budget. Niet alleen de aanschaf is prijziger (wat opzich geen probleem is aangezien de aanschaf maar eenmalig is), maar vooral de vaste lasten gaan ineens omhoog. Verzekering schijnt heel erg duur te zijn in vergelijking met een 8v. Daarbij komt dat de 8v lekker veel koppel onderin heeft en beslist NIET langzaam is. Daarbij komt het feit dat ik tegen deze zomaar aanliep op internet en stond de optie airco mij wel aan
.
Al met al ben ik blij met mijn keus en ga er uiteraard wel de nodige dingen aan veranderen. Komt allemaal wel goed!
Ben heel blij met me saxo. De kleur rood is inderdaad een lastige kleur maar deze is onder de stoffige en doffe laag nog best glanzend te krijgen
De 16v is, zoals master-arnie al zei, simpelweg boven mijn budget. Niet alleen de aanschaf is prijziger (wat opzich geen probleem is aangezien de aanschaf maar eenmalig is), maar vooral de vaste lasten gaan ineens omhoog. Verzekering schijnt heel erg duur te zijn in vergelijking met een 8v. Daarbij komt dat de 8v lekker veel koppel onderin heeft en beslist NIET langzaam is. Daarbij komt het feit dat ik tegen deze zomaar aanliep op internet en stond de optie airco mij wel aan
Al met al ben ik blij met mijn keus en ga er uiteraard wel de nodige dingen aan veranderen. Komt allemaal wel goed!
verzekering is net zo duur kan ik melden, benzineverbruik wat minder maar dat ligt aan de voet
De 8v heeft wel wat meer koppel wat prettiger rijd, is inderdaad niet langzaam maar snel (0-100 11,6 sec) is hij ook weer niet, laten we het "vlot" noemen
. Maar ik begrijp de keuze voor een 8v wel, 16v is pas leuk als het echt snel moet zijn.
(je weet wat ik voor de mijne heb betaald)
De 8v heeft wel wat meer koppel wat prettiger rijd, is inderdaad niet langzaam maar snel (0-100 11,6 sec) is hij ook weer niet, laten we het "vlot" noemen
dat is een kwestie van goed zoekenmaster-arnie wrote: @drake; waarschijnlijk vanwege het prijsverschil tussen 8-kleppers en 16-kleppers. Die 16-kleppers gaan ook nog net boven mijn budget...
Last edited by Drake on WedAug16, 2006 9:51:53 PM, edited 1 time in total.
Een 16v verzekeren op mijn naam (20 jaar jongDrake wrote:verzekering is net zo duur kan ik melden, benzineverbruik wat minder maar dat ligt aan de voet
De 8v heeft wel wat meer koppel wat prettiger rijd, is inderdaad niet langzaam maar snel (0-100 10 sec) is hij ook weer niet, laten we het "vlot" noemen. Maar ik begrijp de keuze voor een 8v wel, 16v is pas leuk als het echt snel moet zijn.
dat is een kwestie van goed zoekenmaster-arnie wrote: @drake; waarschijnlijk vanwege het prijsverschil tussen 8-kleppers en 16-kleppers. Die 16-kleppers gaan ook nog net boven mijn budget...(je weet wat ik voor de mijne heb betaald)
De aanschaf ben ik met je eens dat je met goed zoeken ver kan komen alleen kon ik deze vts gewoon niet laten staan
nja ik ben 21
, de 16v doet bij rustig rijden 1 op 13,5 echter gas in en... nouja hij lust wel wat
maar ik vind het niet erg om wat meer te betalen ik heb er ook meer rijplezier van.
overgens is het dus een VTR eigenlijk
verwarde hem met de nieuwere (90 ipv 100 pk)
dit is hem dus:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 3&cache=no
ik heb overgens in een vtr gereden maar dat is al een tijd geleden, reed heel prettig bijna een diesel kwa koppel maar ook net als een diesel bovenin heel weinig fut echter prima als comfortable cruiser.
het is inderdaad makkelijker een goede vtr te vinden voor minder dan een 16v, de laatste is ook vaak afgetrapt of versjonnied. Maar ik ben wel benieuwd wat hij gekost heeft, kan ik vergelijken met de 106
Maar het belangrijkste: je blijft toch wel bij de axclub nog rondhangen?

overgens is het dus een VTR eigenlijk
verwarde hem met de nieuwere (90 ipv 100 pk)
dit is hem dus:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 3&cache=no
ik heb overgens in een vtr gereden maar dat is al een tijd geleden, reed heel prettig bijna een diesel kwa koppel maar ook net als een diesel bovenin heel weinig fut echter prima als comfortable cruiser.
het is inderdaad makkelijker een goede vtr te vinden voor minder dan een 16v, de laatste is ook vaak afgetrapt of versjonnied. Maar ik ben wel benieuwd wat hij gekost heeft, kan ik vergelijken met de 106
Maar het belangrijkste: je blijft toch wel bij de axclub nog rondhangen?
Het is inderdaad een vtr maar die is vanaf 1998 als vts door het leven gegaan!Drake wrote:nja ik ben 21, de 16v doet bij rustig rijden 1 op 13,5 echter gas in en... nouja hij lust wel wat
maar ik vind het niet erg om wat meer te betalen ik heb er ook meer rijplezier van.
overgens is het dus een VTR eigenlijk
verwarde hem met de nieuwere (90 ipv 100 pk)
dit is hem dus:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 3&cache=no
ik heb overgens in een vtr gereden maar dat is al een tijd geleden, reed heel prettig bijna een diesel kwa koppel maar ook net als een diesel bovenin heel weinig fut echter prima als comfortable cruiser.
het is inderdaad makkelijker een goede vtr te vinden voor minder dan een 16v, de laatste is ook vaak afgetrapt of versjonnied. Maar ik ben wel benieuwd wat hij gekost heeft, kan ik vergelijken met de 106
Maar het belangrijkste: je blijft toch wel bij de axclub nog rondhangen?![]()
Een goede vtr/vts 8v is inderdaad makkelijker te vinden dan een 16v.
Uiteraard blijf ik bij de axclub hangen en zal ik bij meetings waarschijnlijk gewoon aanwezig zijn.
mooie wagen ben
en @ drake zelfs voor een bestuurder met 4 jaar en meer zijn rijbewijs in bezit is een 16v duurder in de verzekering
daarbij zijn ph1 16vs gewoon vaak slecht en erg nat GreetzZz Lodie
en @ drake zelfs voor een bestuurder met 4 jaar en meer zijn rijbewijs in bezit is een 16v duurder in de verzekering
daarbij zijn ph1 16vs gewoon vaak slecht en erg nat GreetzZz Lodie
Never drive faster than your guardian angel can fly
http://www.trustphotosite.com/wendyderksen/Xsara_VTR/
http://www.trustphotosite.com/wendyderksen/Xsara_VTR/








