Tijmen AX GTI '91
Moderator: webmasters
Jep, we zijn er weer mee bezig. Vanavond was vooral frustrerend dat we die momentsleutel niet konden vinden, we zijn de halve avond op zoek geweest en toen konden we nog niet verder!
Moet dus nog ff ergens een momentsleutel zien te regelen of we moeten 'm op een domme plek weer vinden....
Moet dus nog ff ergens een momentsleutel zien te regelen of we moeten 'm op een domme plek weer vinden....
AX GTI '91
Zul je zien dat 'ie onder je kussen ligt... de momentsleutel.
Omdat je al die weken niet kon wachten ging je er maar mee naar bed..
Ziet er goed uit!
Omdat je al die weken niet kon wachten ging je er maar mee naar bed..
Ziet er goed uit!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- Vlotte starter
- Posts: 23
- Joined: TueSep25, 2007 9:41:09 PM
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Ik ben er ook eens mee aan het stoeien geweest, moet je echt een specialist laten doen. De boel perfect synchroon laten draaien kun je niet zonder goeie apparatuur. kijk eens op www.bccp.nl die weten er heel veel van-Henry- wrote:Dat gaan we waarschijnlijk wel zelf doen ja:)arnie wrote:Ga je de Carbs zelf doen? Sterkte
We maken er wel wat leuks van denk ik.
Freude am Fahren.
het enige wat ik zo kan bedenken is een backfire, anders moet het wel erg raar gaanarnie wrote:Oh ja? Als al je pakkingen enzo dicht zijn, lijkt me dat sterk...Browny wrote:daar komt bij dat als ie verkeerd is afgesteld je niet alleen kans hebt op slecht lopen maar in het ergste geval kans op een autobrandje.
Ik ben zeer benieuwd wat dit blokkie aan vermogen en koppel gaat geven
Is een erg leuk project, ik kan niet wachten tot je er mee klaar bent
Stel je 'm wel af mbv. een CO meter ofzo? Meten is weten Als ie te arm loopt, dan heb je zo je blok vernield....dat zou echt zonde zijn.
Als je in de toekomst nog eens de wens hebt om het blok nog sneller te maken, dan moet je eens op het forum van de 205gti club kijken........
daar heeft er 1 door middel van flowen van de cilinderkop, 310 graden nokkenas, gasklephuizen van een Suzuki GSXR750 en een vrij programmeerbaar management uit een TU 1.6 8 klepper maarliefst 159 pk (6550 rpm) en 170 nm (5400 rpm) weten te halen. Bovendien is vanaf 2900 rpm altijd minimaal 96 % van het maximaal koppel aanwezig
Het geeft wel aan dat je na dit project nog veel verder kunt gaan met dat blokkie Niet dat ik je wil pushen hoor
Is een erg leuk project, ik kan niet wachten tot je er mee klaar bent
Stel je 'm wel af mbv. een CO meter ofzo? Meten is weten Als ie te arm loopt, dan heb je zo je blok vernield....dat zou echt zonde zijn.
Als je in de toekomst nog eens de wens hebt om het blok nog sneller te maken, dan moet je eens op het forum van de 205gti club kijken........
daar heeft er 1 door middel van flowen van de cilinderkop, 310 graden nokkenas, gasklephuizen van een Suzuki GSXR750 en een vrij programmeerbaar management uit een TU 1.6 8 klepper maarliefst 159 pk (6550 rpm) en 170 nm (5400 rpm) weten te halen. Bovendien is vanaf 2900 rpm altijd minimaal 96 % van het maximaal koppel aanwezig
Het geeft wel aan dat je na dit project nog veel verder kunt gaan met dat blokkie Niet dat ik je wil pushen hoor
-
- AX liefhebber
- Posts: 311
- Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
- Location: zweeloo
- Contact:
Ai ai ai, een orginele Sport moet je niet optunen. Je kunt het blokje wel verbouwen onder het motto; verbeteren. Maar optunen vind ik in dit geval doodzonde. Eigen mening.Lucske wrote:Ik ben zeer benieuwd wat dit blokkie aan vermogen en koppel gaat geven
Is een erg leuk project, ik kan niet wachten tot je er mee klaar bent
Stel je 'm wel af mbv. een CO meter ofzo? Meten is weten Als ie te arm loopt, dan heb je zo je blok vernield....dat zou echt zonde zijn.
Als je in de toekomst nog eens de wens hebt om het blok nog sneller te maken, dan moet je eens op het forum van de 205gti club kijken........
daar heeft er 1 door middel van flowen van de cilinderkop, 310 graden nokkenas, gasklephuizen van een Suzuki GSXR750 en een vrij programmeerbaar management uit een TU 1.6 8 klepper maarliefst 159 pk (6550 rpm) en 170 nm (5400 rpm) weten te halen. Bovendien is vanaf 2900 rpm altijd minimaal 96 % van het maximaal koppel aanwezig
Het geeft wel aan dat je na dit project nog veel verder kunt gaan met dat blokkie Niet dat ik je wil pushen hoor
Ik ben zelf ook erg benieuwd, zoals hierboven ook al eens staat. Wat betreft het nóg verder gaan; dat is financieel niet haalbaar de eerste tijd en ik vermoed ook dat ik het de eerste tijd zo wel goed vind.Lucske wrote:Ik ben zeer benieuwd wat dit blokkie aan vermogen en koppel gaat geven
Is een erg leuk project, ik kan niet wachten tot je er mee klaar bent
Het geeft wel aan dat je na dit project nog veel verder kunt gaan met dat blokkie Niet dat ik je wil pushen hoor
Zo, nu de oude broek weer aan en klussen maar straks.
AX GTI '91
-
- Vlotte starter
- Posts: 23
- Joined: TueSep25, 2007 9:41:09 PM
Een Sport-kop heeft geen management...
het heeft 2 carburateurs die je kunt stellen... meer niet.
succes Henry!
het heeft 2 carburateurs die je kunt stellen... meer niet.
succes Henry!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
idd, lekker simpel. Hoorde trouwens gister van haazzpaazz dat we de beschikking hebben over materiaal om de carbs goed af te stellen.2Black wrote:Een Sport-kop heeft geen management...
het heeft 2 carburateurs die je kunt stellen... meer niet.
succes Henry!
Verder een paar foto's van gisteravond, de kop zit erop en ff de spaghetti gepast na de verontrustende berichten van Bas_S.
Hoe ging het gisteravond ook alweer? Ow ja:
AX GTI '91