Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ohja! Morgen trekhaak ophalen voor de 306 :evil: haha :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

grietje wrote:Ohja! Morgen trekhaak ophalen voor de 306 :evil: haha :D

whahaha toch een treksjaak ala botsknots.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Waarvoor? Paardentrailers? Of zelfbescherming? Ik weet wel dat als m'n Clio het nu zou doen en ik parkeer ermee in dat ik gegarandeerd de trekhaak vergeet :-P

Ik weet niet hoe hoog die trekhaak dan komt te zitten, maar met de Clio heeft iemand toch ooit vrolijk m'n bumper beschadigd...

Maar als ik zo kijk naar wat het eindresultaat moet gaan worden (met velgjes en evt. bodykit (2e vind ik er persoonlijk niet uitzien) ) lijkt een trekhaak niet een echte blijver, of heb ik me daar goed in vergist?
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Joost wrote:
grietje wrote:Ohja! Morgen trekhaak ophalen voor de 306 :evil: haha :D

whahaha toch een treksjaak ala botsknots.
welvaartsknobbel!

Voor t zicht wil wel gaan voor eentje met afneembare kogel maar die trekhaak komt er ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

grietje wrote: whahaha toch een treksjaak ala botsknots.
welvaartsknobbel!

Voor t zicht wil wel gaan voor eentje met afneembare kogel maar die trekhaak komt er ;)[/quote]

Welvaartsknobbbel :-D, die kende ik nog niet!
Klinkt ook een beetje fout, maar nog fouter als uit de mond van een man komt (niet al te dubbel denken graag :wink: ), maar persoonlijk lijkt een afneembare wel mooier. Dan zou ik hem voor het gemak ook wel nemen...
Image

pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 342
Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
Location: A'foort

306??

Post by pocketmech »

G,

Een 306? Een 924 had ik nog begrepen........ :P


Maarrrrrr hij/zij ziet er gaaf uit!! Gefeliciteerd!
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Euh... 306 is niet al te duur en vaak niet te veel gekkigheden erop en eraan wat kapot kan plus relatief gezien comfort voor je centen. (Klinkt als een verkooppraatje voor een AX :) ) Heel begrijpelijk dus!
AX GTI '91

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: 306??

Post by grietje »

pocketmech wrote:G,

Een 306? Een 924 had ik nog begrepen........ :P


Maarrrrrr hij/zij ziet er gaaf uit!! Gefeliciteerd!
;)

Ja, een 944 stond ook wel hoog op mn lijstje maar.... Die zijn een stuk duurder en onderhoud is lastig/duur, + achterwiel aangedreven auto

306 was idd goedkoop, zelfde motorblok als AX (alleen grotere inhoud) dus de techniek ken ik al en is vrij goedkoop. En voorwiel aangedreven, geen gekkigheid :P

Oh en hij is heel zuinig ;) en super praktisch ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Daar gaat ze... zoveel schoonheid heb ik nooit gezien....

De keef is vrijdag opgehaald :(
Zeer goed terecht, word in ere herstelt. Maar toch is t jammer :(


De 306 heeft lekker KM's gemaakt. Nog steeds 1 op 15.1, hoe ik er ook mee rijd :P
Marc deed hem vanaf Venray terug rijden, rijden we in die doordraaier bij Bergen, hij schakelt terug...

POK RATELRATEL

En geen versnellingen meer :P
Na wat roeren in die pan soep pakte die toch nog een versnelling, bleek zn 4 te zijn dus daarmee naar wemeldinge gereden, maar bij de snelwegafrit wou marc toch proberen nog te schakelen en toen waren we dus echt alle versnellingen kwijt.

Wat bleek, boutje waarmee de schalelstang aan de bak vast zit verloren. Los getrilt ofzo:P
Anyways, vast gezet met een inbus sleuteltje, zo naar huisgereden, en thuis ander boutje terug gezet ;)

Achja, zeker niet nagedraaid bij koppeling wissel, haha.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

niet vastgezet met het imbussleuteltje.. gewoon het imbussleuteltje in eht gat gedouwd met het idee 'kijk, dat is nu het boutje'

ik kon zo snel ff niks anders bedenken.. en ach, t was nog 2/3km ofzo.. :)
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Ok, klinkt weer bijzonder professioneel... Maar als het voor zo'n afstand dé oplossing is, waarom ook niet?

Maar daar is de komende tijd waarschijnlijk niets meer mis mee :-)
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Pgoddijn wrote:Ok, klinkt weer bijzonder professioneel... Maar als het voor zo'n afstand dé oplossing is, waarom ook niet?

Maar daar is de komende tijd waarschijnlijk niets meer mis mee :-)
Ja als je langs de weg staat moet je toch wat he ;)

Ondertussen nieuwe boutjes, vulbus, nylonring e.d. opgehaald bij Peugeot en gemonteerd, 306je schakelt weer strak *smile* :D

En dit keer het boutje wél strak nagedraaid ;)

Meteen de GT maar voorzien van een nieuwe voetpakking, de oude was inderdaad erg slecht :P het karton was zeikes nat van de benzine dus het is duidelijk dat ie lekte. verbruik was ook al zo belachelijk hoog :roll:

Maar nog steeds staat de carb rijk en het stationair te hoog, waardoor die met choke niet echt lekker loopt. Moet ik nog maar eens mee gaan spelen met een RPM counter, ga ik wel ff langs D&O morgen

Gister de GT na lange tijd weer eens gestart en gereden en tja, hij rijd wel lekker hoor :D:D wat een precisie en geweld!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Ik ben super benieuwd naar je GT, maar heb nog zo weinig verstand van al die dingen, laat staan van carbjes... Maar zal wel snel het een en ander van een GTI leren, geforceerd door mezelf opgelegd :-P
Image

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 237
Joined: FriMay01, 2009 5:21:32 PM
Location: Rhenen

Post by lindap89 »

POK RATELRATEL

En geen versnellingen meer
Na wat roeren in die pan soep pakte die toch nog een versnelling, bleek zn 4 te zijn dus daarmee naar wemeldinge gereden, maar bij de snelwegafrit wou marc toch proberen nog te schakelen en toen waren we dus echt alle versnellingen kwijt.

Wat bleek, boutje waarmee de schalelstang aan de bak vast zit verloren. Los getrilt ofzo:P
Anyways, vast gezet met een inbus sleuteltje, zo naar huisgereden, en thuis ander boutje terug gezet

Achja, zeker niet nagedraaid bij koppeling wissel, haha.
Wauw toch nog geluk gehad! Voor het zelfde geld was je helemaal niet zo makkelijk meer thuis gekomen! En voor alles is een oplossing te vinden he ;) Lang leve gereedschap!
Weer op zoek naar Citroën

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Lang leven handige vriendjes ;) hihihihi

Woooeeejjj GT heeft 'nieuw' dak ;)

Hij had zoals sommige weten nogal last van zonnevlekken, en het was nogal veeeeeel erger geworden sinds de winter en het werd nu wel zo erg dat we er iets aan moesten doen.........

Image
Image

Dussss aan het werk...

En aan t eind van de dag was mn dakkie weer zwart :D:D
Image
Image
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

En toen stonden ze weer, 306 er tussen uit;)

Image
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

:shock: :shock:

Dat is een stuk opgeknapt!

Ziet er geweldig uit :D

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Netjes gedaan!

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Netjes!

Hoe hebben jullie het gedaan?
De lak op het dak van mijn zwarte GT begint ook wat schraal te worden...
Maak ik jouw motorkap weer netjes, mag je mijn dak doen :wink:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Is goed rio!
De motorkap Vd porsche mag inderdaad wel opgeknapt worden :)
Image

Post Reply