Gasklep-positiesensor!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Nee das de stappenmotor die het stationair toerental regelt. Als ze er hetzelfde uitzien dan kan je ze gewoon uitwissellen hoor. Moet je even controleren of de gasklep even groot is en of de aansluitingen hetzelfde zijn.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX liefhebber
- Posts: 122
- Joined: TueApr20, 2004 8:11:18 PM
- Location: Surhuisterveen/Leeuwarden
- Contact:
I hate to admit it, but Sander (again..) was right!!!
Het nummer wat ik opschreef was van de stappenmotor, het nummer van het injectiehuis staat inderaan op het aluminium huis. Je zult het eerst moeten demonteren voor je het kunt lezen.
Heb er inmiddels ook 1. Een goede dit keer van een Peugeot 205 1.1i, ik had er een nodig waar de aansluitingen dicht naast elkaar zitten, er zijn ook injectiehuizen waar die aansluitingen elk aan een kant van het injectiehuis zitten.
ik houd jullie op de hoogte van de werkzaamheden.
Het nummer wat ik opschreef was van de stappenmotor, het nummer van het injectiehuis staat inderaan op het aluminium huis. Je zult het eerst moeten demonteren voor je het kunt lezen.
Heb er inmiddels ook 1. Een goede dit keer van een Peugeot 205 1.1i, ik had er een nodig waar de aansluitingen dicht naast elkaar zitten, er zijn ook injectiehuizen waar die aansluitingen elk aan een kant van het injectiehuis zitten.
ik houd jullie op de hoogte van de werkzaamheden.
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!
U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???
U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???
wat zijn de voordelen als je dat van een 1.4 over zet, top of optrekken, ik krijg over 2 weken een 1.4 erbij voor onderdelen maar dat is met carb. en ik he injecie dus kan het dan ook nog???
het is mij vooral om het optrekken te doen, top interesseert me niet
het is mij vooral om het optrekken te doen, top interesseert me niet
**always chillin', relAXin' and tryin' to reach tha highest level**
next concert 11 september @ Ground Zero Fest
next concert 11 september @ Ground Zero Fest
relAX wrote:wat zijn de voordelen als je dat van een 1.4 over zet, top of optrekken, ik krijg over 2 weken een 1.4 erbij voor onderdelen maar dat is met carb. en ik he injecie dus kan het dan ook nog???
het is mij vooral om het optrekken te doen, top interesseert me niet
Alles. Je gasklep is groter dus wordt ie veel feller op het gas. Plus dat je gewoon meer gas kan geven. Het spruitstuk is beter in de zin dat de doorstroming beter is. Door de 1.4 computer en weerstand spuit je meer benzine in. Je gaat ook meer verbruiken. maar het verschil in optrekken is echt enorm. De eerste keer dat ik er mee reed wist ik niet wat me overkwam.
Maja je kan nier een carb op een injectie. Dan moet je nog veeel meer aanpassingen doen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Het zijn veel ingewikkeldere injectiesystemen die multipoints. Ik ken er de verschillen niet tussen. wat ik heb ze niet allebei uit elkaar gehaald.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Heb nog wel een tip voor je trouwens. Als je bosch injectie hebt. Dan zit er onder de houder van je rijcomputer een wit ding met een 2aderig snoertje. Dat is een weerstand die bepaald hoever je injector opengaat. Misschien loont het om eens te kijken wat het verschil is tussen een 1.1 weerstand en een 1.4 weerstand. Misschien is er wat mee te doen. Er een andere weerstand tussen doen ofzo.
Ben er zelf niet zo mee doorgegaan vanwege dat hele 1.6 verhaal enzo.
Misschien trouwens dat een 205 1.6 hetzelfde injectiesysteem heeft qua opzet daar zou je eens kunnen kijken. Weet eerlijk gezegt niet of dat mono of multipoint is. Maar een blik onder de kap zegt genoeg.
Ben er zelf niet zo mee doorgegaan vanwege dat hele 1.6 verhaal enzo.
Misschien trouwens dat een 205 1.6 hetzelfde injectiesysteem heeft qua opzet daar zou je eens kunnen kijken. Weet eerlijk gezegt niet of dat mono of multipoint is. Maar een blik onder de kap zegt genoeg.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX liefhebber
- Posts: 122
- Joined: TueApr20, 2004 8:11:18 PM
- Location: Surhuisterveen/Leeuwarden
- Contact:
Heb het injectiehuis van een oud model AX 1.1i mistral er op gezet, de injectiehuizen waarvan ik eerst zei dat ik ze besteld had mankeerde allemaal wat aan of waren van een ander model (grotere diameter, multipoint enz..) De auto waar ik hem vanaf heb gehaald had 116.000 km op de teller, dus het injectiehuis kan nog wel een tijdje mee. De gehele operatie heeft me 1,5 uur gekost , maar met goed gereedschap kan het wel in de helft van die tijd.
Om het geluid een beetje te dempen heb ik het advies opgevolgd van de tip in mijn "Wie is Wie". namelijk het plaatsen van isolatie onder de motorkap, afkomstig van en AX Diesel. Het helpt werkelijk, verwacht er echter geen wonderen van. Alles bijelkaar: injectiehuis, stappenmotor (die op het injectiehuis was kaduuk), pakking en de isolatie heeft het mij 57,50 gekost. Viel me errug mee !
Iedereen bedankt voor jullie tips!
Om het geluid een beetje te dempen heb ik het advies opgevolgd van de tip in mijn "Wie is Wie". namelijk het plaatsen van isolatie onder de motorkap, afkomstig van en AX Diesel. Het helpt werkelijk, verwacht er echter geen wonderen van. Alles bijelkaar: injectiehuis, stappenmotor (die op het injectiehuis was kaduuk), pakking en de isolatie heeft het mij 57,50 gekost. Viel me errug mee !
Iedereen bedankt voor jullie tips!
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!
U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???
U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???
Sander wrote:Heb nog wel een tip voor je trouwens. Als je bosch injectie hebt. Dan zit er onder de houder van je rijcomputer een wit ding met een 2aderig snoertje. Dat is een weerstand die bepaald hoever je injector opengaat. Misschien loont het om eens te kijken wat het verschil is tussen een 1.1 weerstand en een 1.4 weerstand. Misschien is er wat mee te doen. Er een andere weerstand tussen doen ofzo.
Ben er zelf niet zo mee doorgegaan vanwege dat hele 1.6 verhaal enzo.
Misschien trouwens dat een 205 1.6 hetzelfde injectiesysteem heeft qua opzet daar zou je eens kunnen kijken. Weet eerlijk gezegt niet of dat mono of multipoint is. Maar een blik onder de kap zegt genoeg.
als je die weerstand vervangt gaat de auto dan niet raar doen ofzo, want hij krijgt dan toch meer brandstof, verzuipt ie dan niet snel?
**always chillin', relAXin' and tryin' to reach tha highest level**
next concert 11 september @ Ground Zero Fest
next concert 11 september @ Ground Zero Fest
de fijnafstelling regelt je ecu. Met een 1.4 injector doet kan ie het nog beregelen. Tenminste dat denk ik ik had er tenslotte ook een 1.4 computer in. Nu zit trouwens die 1.1 weerstand op de 1.4 ecu en dat werkt wel gewoon. Hij zuipt een stuk minder.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
gaspotmeter.
Hoe zit dat dan bij een 1.0 escapade? Past daar er eentje op van een 1.1i
Die van mij, loopt als je hem start, goed, maar daarna begint ie te jodellen, hahaha. loopt dan gewoon niet lekker.
je moet hem dan wel even de sporen geven, gas. en als ie warm is. loopt ie als een trein.
axen beverwijk
Die van mij, loopt als je hem start, goed, maar daarna begint ie te jodellen, hahaha. loopt dan gewoon niet lekker.
je moet hem dan wel even de sporen geven, gas. en als ie warm is. loopt ie als een trein.
axen beverwijk
ik wil weer een Citroën ax rijden, ik verveel me zo, het lijkt me weer leuk. Die astra gaat me vervelen, na 306000 kilometer is er nog steeds niets ernstigs aan de hand..............Ach hij komt er nog wel eens.