Gasklep-positiesensor!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Nee das de stappenmotor die het stationair toerental regelt. Als ze er hetzelfde uitzien dan kan je ze gewoon uitwissellen hoor. Moet je even controleren of de gasklep even groot is en of de aansluitingen hetzelfde zijn.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

misschien is de +1 juist de revisie uitvoering en de betere, als de stekkers maar hetzelfde zijn ben je een heel eind hoor!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

ruud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 122
Joined: TueApr20, 2004 8:11:18 PM
Location: Surhuisterveen/Leeuwarden
Contact:

Post by ruud »

I hate to admit it, but Sander (again..) was right!!!

Het nummer wat ik opschreef was van de stappenmotor, het nummer van het injectiehuis staat inderaan op het aluminium huis. Je zult het eerst moeten demonteren voor je het kunt lezen.

Heb er inmiddels ook 1. Een goede dit keer van een Peugeot 205 1.1i, ik had er een nodig waar de aansluitingen dicht naast elkaar zitten, er zijn ook injectiehuizen waar die aansluitingen elk aan een kant van het injectiehuis zitten.

ik houd jullie op de hoogte van de werkzaamheden.
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!

U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???

ruud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 122
Joined: TueApr20, 2004 8:11:18 PM
Location: Surhuisterveen/Leeuwarden
Contact:

Post by ruud »

Kan ik dat injectiehuis bevestigen met vloeibare pakking of moet ik een nieuwe kopen?
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!

U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

BIj mij zit ie met vloeibare pakking vast werkt als een trein
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

relAX
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 98
Joined: MonMar15, 2004 9:14:00 AM
Location: Dongen

Post by relAX »

wat zijn de voordelen als je dat van een 1.4 over zet, top of optrekken, ik krijg over 2 weken een 1.4 erbij voor onderdelen maar dat is met carb. en ik he injecie dus kan het dan ook nog???
het is mij vooral om het optrekken te doen, top interesseert me niet
**always chillin', relAXin' and tryin' to reach tha highest level**
next concert 11 september @ Ground Zero Fest

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ruud wrote:Kan ik dat injectiehuis bevestigen met vloeibare pakking of moet ik een nieuwe kopen?


een nieuwe pakking is een soort zo lijkt het papiertje met de goede gaten er al in, het kan nooit veel kosten!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

relAX wrote:wat zijn de voordelen als je dat van een 1.4 over zet, top of optrekken, ik krijg over 2 weken een 1.4 erbij voor onderdelen maar dat is met carb. en ik he injecie dus kan het dan ook nog???
het is mij vooral om het optrekken te doen, top interesseert me niet


Alles. Je gasklep is groter dus wordt ie veel feller op het gas. Plus dat je gewoon meer gas kan geven. Het spruitstuk is beter in de zin dat de doorstroming beter is. Door de 1.4 computer en weerstand spuit je meer benzine in. Je gaat ook meer verbruiken. maar het verschil in optrekken is echt enorm. De eerste keer dat ik er mee reed wist ik niet wat me overkwam.

Maja je kan nier een carb op een injectie. Dan moet je nog veeel meer aanpassingen doen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Sander, hoe zit het dan met de gasklep van een 1.6 zoals jij hebt? Zou je die op een 1.4 kunnen zetten met hetzelfde effect als van 1.1 naar 1.4?
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

1.6 is er alleen in multipoint dus dan ben je wel effies bezig om dat over te zetten op een 1.4 :D.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

en als je een GTI hebt?? die is ook multipoint. kan dat wel met hetzelfde effect?
AX GTi, sold!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Het zijn veel ingewikkeldere injectiesystemen die multipoints. Ik ken er de verschillen niet tussen. wat ik heb ze niet allebei uit elkaar gehaald.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Sander wrote:1.6 is er alleen in multipoint dus dan ben je wel effies bezig om dat over te zetten op een 1.4 :D.


he k*t
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Heb nog wel een tip voor je trouwens. Als je bosch injectie hebt. Dan zit er onder de houder van je rijcomputer een wit ding met een 2aderig snoertje. Dat is een weerstand die bepaald hoever je injector opengaat. Misschien loont het om eens te kijken wat het verschil is tussen een 1.1 weerstand en een 1.4 weerstand. Misschien is er wat mee te doen. Er een andere weerstand tussen doen ofzo.

Ben er zelf niet zo mee doorgegaan vanwege dat hele 1.6 verhaal enzo.


Misschien trouwens dat een 205 1.6 hetzelfde injectiesysteem heeft qua opzet daar zou je eens kunnen kijken. Weet eerlijk gezegt niet of dat mono of multipoint is. Maar een blik onder de kap zegt genoeg.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

ruud
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 122
Joined: TueApr20, 2004 8:11:18 PM
Location: Surhuisterveen/Leeuwarden
Contact:

Post by ruud »

Heb het injectiehuis van een oud model AX 1.1i mistral er op gezet, de injectiehuizen waarvan ik eerst zei dat ik ze besteld had mankeerde allemaal wat aan of waren van een ander model (grotere diameter, multipoint enz..) De auto waar ik hem vanaf heb gehaald had 116.000 km op de teller, dus het injectiehuis kan nog wel een tijdje mee. De gehele operatie heeft me 1,5 uur gekost 8) , maar met goed gereedschap kan het wel in de helft van die tijd.

Om het geluid een beetje te dempen heb ik het advies opgevolgd van de tip in mijn "Wie is Wie". namelijk het plaatsen van isolatie onder de motorkap, afkomstig van en AX Diesel. Het helpt werkelijk, verwacht er echter geen wonderen van. Alles bijelkaar: injectiehuis, stappenmotor (die op het injectiehuis was kaduuk), pakking en de isolatie heeft het mij 57,50 gekost. Viel me errug mee :D !

Iedereen bedankt voor jullie tips! :!:
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!

U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???

relAX
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 98
Joined: MonMar15, 2004 9:14:00 AM
Location: Dongen

Post by relAX »

Sander wrote:Heb nog wel een tip voor je trouwens. Als je bosch injectie hebt. Dan zit er onder de houder van je rijcomputer een wit ding met een 2aderig snoertje. Dat is een weerstand die bepaald hoever je injector opengaat. Misschien loont het om eens te kijken wat het verschil is tussen een 1.1 weerstand en een 1.4 weerstand. Misschien is er wat mee te doen. Er een andere weerstand tussen doen ofzo.

Ben er zelf niet zo mee doorgegaan vanwege dat hele 1.6 verhaal enzo.


Misschien trouwens dat een 205 1.6 hetzelfde injectiesysteem heeft qua opzet daar zou je eens kunnen kijken. Weet eerlijk gezegt niet of dat mono of multipoint is. Maar een blik onder de kap zegt genoeg.

als je die weerstand vervangt gaat de auto dan niet raar doen ofzo, want hij krijgt dan toch meer brandstof, verzuipt ie dan niet snel?
**always chillin', relAXin' and tryin' to reach tha highest level**
next concert 11 september @ Ground Zero Fest

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

de fijnafstelling regelt je ecu. Met een 1.4 injector doet kan ie het nog beregelen. Tenminste dat denk ik ik had er tenslotte ook een 1.4 computer in. Nu zit trouwens die 1.1 weerstand op de 1.4 ecu en dat werkt wel gewoon. Hij zuipt een stuk minder.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

relAX
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 98
Joined: MonMar15, 2004 9:14:00 AM
Location: Dongen

Post by relAX »

een ecu van 1.4 trs(carb) kan niet op een 1.1i toch, maar heb ik persee een 1.4 computer nodig als ik die weerstand wil vervangen
**always chillin', relAXin' and tryin' to reach tha highest level**
next concert 11 september @ Ground Zero Fest

axen
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 26
Joined: WedOct26, 2005 9:30:08 AM
Location: Beverwijk

gaspotmeter.

Post by axen »

Hoe zit dat dan bij een 1.0 escapade? Past daar er eentje op van een 1.1i
Die van mij, loopt als je hem start, goed, maar daarna begint ie te jodellen, hahaha. loopt dan gewoon niet lekker.

je moet hem dan wel even de sporen geven, gas. en als ie warm is. loopt ie als een trein.

axen beverwijk :dance
ik wil weer een Citroën ax rijden, ik verveel me zo, het lijkt me weer leuk. Die astra gaat me vervelen, na 306000 kilometer is er nog steeds niets ernstigs aan de hand..............Ach hij komt er nog wel eens.

Post Reply