Past dit? Spaghetti
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Past dit? Spaghetti
Ik heb afgelopen zondag het spaghetti spruitstuk overgenomen van peter. Van de blauwe GT.
Nu vraag ik me ff af of dit zomaar zonder problemen past.
Ik heb een beetje het idee dat de koppelstukken onder de auto anders zijn. Ik heb natuurlijk een model 2 koppelstuk. En die GT was een model 1.
Iets zegt met dat ik een ander koppelstuk op mijn tussenpijp moet lassen.
Klopt dit?
Het lijkt net of op de aansluiting van deze spagehetti zo'n ronde uitlaat klem moet die er helemaal omheen gaat.
Wat dan wel weer vaag is, is dat dat ruitvormige vastzet geval er wel op zit. Die is beweegbaar en kan nog iets verder naar voren.
Iemand zekerheid?
Nu vraag ik me ff af of dit zomaar zonder problemen past.
Ik heb een beetje het idee dat de koppelstukken onder de auto anders zijn. Ik heb natuurlijk een model 2 koppelstuk. En die GT was een model 1.
Iets zegt met dat ik een ander koppelstuk op mijn tussenpijp moet lassen.
Klopt dit?
Het lijkt net of op de aansluiting van deze spagehetti zo'n ronde uitlaat klem moet die er helemaal omheen gaat.
Wat dan wel weer vaag is, is dat dat ruitvormige vastzet geval er wel op zit. Die is beweegbaar en kan nog iets verder naar voren.
Iemand zekerheid?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
TTF wrote:pastvolgens mij gewoon
en anders koop ik hem graag van je hoor..
hehe. Hij gaat er hoe dan ook onder. Al wordt het lassen.
Ik kan me niet herrineren dat er op mijn huidige spruitstuk zo'n grote breeduitlopende ronding zit.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Drake wrote:past, alleen lijkt het koppelstuk langer, mischien dat je langere bouten nodig hebt, maar het kan ook gezichtsbedrog zijn.
Ja precies... Dat koppelstuk lijkt langer ja.
Als ik nu onder me auto kijk komen die ruitvormige dingen zowat tegen elkaar aan.
Maar daartussen zie of voel ik geen ronde pijp.
Valt die buis van de tussenpijp in die brede ronding van de spaghetti ofzo?
En als je langere bouten gebruikt... Die bouten van nu zijn speciaal. Met veertjes enzo. Schijnt dat dat daar toch moet kunnen bewegen...
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Als je je huidige spruitstuk loshaald zie je dat de aansluitingen gelijk zijn, zo zag het er ook uit onder mijn ax. Ik zou gewoon je oude spruitstuk er onderuit halen en eens naast het spaghetti spruitstuk leggen, dat vergelijkt wat makkelijker
Voor zover ik het kan zien op de foto's ziet het er net zo uit als bij een type 1, dus dat gaat gewoon passen hoor
Je hebt m door :thumbright: das idd alles
Voor zover ik het kan zien op de foto's ziet het er net zo uit als bij een type 1, dus dat gaat gewoon passen hoor
Mark wrote:Maar daartussen zie of voel ik geen ronde pijp.
Valt die buis van de tussenpijp in die brede ronding van de spaghetti ofzo?
En als je langere bouten gebruikt... Die bouten van nu zijn speciaal. Met veertjes enzo. Schijnt dat dat daar toch moet kunnen bewegen...
Je hebt m door :thumbright: das idd alles
Je moet wel van die bouten hebben met die veertjes ertussen...
Kun je bij de citroen-dealer halen.. Ik heb toen een zakje gekregen voor een kleine 9 euro..
Zaten meerdere speciaal bouten in... enkele veertjes, wijtjes etc...
en ja.. zelfs twee van die ringen.. die je tussen de pijpen drukt.. door de hitte vormt die een dicht geheel en is je aansluiting mooi gasdicht...
Die veertjes kunnen de spanning wat afnemen!
Kun je bij de citroen-dealer halen.. Ik heb toen een zakje gekregen voor een kleine 9 euro..
Zaten meerdere speciaal bouten in... enkele veertjes, wijtjes etc...
en ja.. zelfs twee van die ringen.. die je tussen de pijpen drukt.. door de hitte vormt die een dicht geheel en is je aansluiting mooi gasdicht...
Die veertjes kunnen de spanning wat afnemen!
Top gaan we van het weekend die spullen even halen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Bedacht me vanavond dat ik nog mijn APK tussenpijp met Kat heb liggen.
Dus die even erop gepast. Het past idd wel. Alleen heb ik sowieso langer bouten nodig om het geheel vast te zetten. En of het dan luchtdicht is... Zien we dan wel.
En anders lost gun gum het wel op.
Nu maar hopen dat die speciale uitlaatbouten ook langer verkrijgbaar zijn. Die zal niet bij de standaard citroen montage set zitten.
Dus die even erop gepast. Het past idd wel. Alleen heb ik sowieso langer bouten nodig om het geheel vast te zetten. En of het dan luchtdicht is... Zien we dan wel.
En anders lost gun gum het wel op.
Nu maar hopen dat die speciale uitlaatbouten ook langer verkrijgbaar zijn. Die zal niet bij de standaard citroen montage set zitten.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Mark wrote:Bedacht me vanavond dat ik nog mijn APK tussenpijp met Kat heb liggen.
Dus die even erop gepast. Het past idd wel. Alleen heb ik sowieso langer bouten nodig om het geheel vast te zetten. En of het dan luchtdicht is... Zien we dan wel.
En anders lost gun gum het wel op.
Nu maar hopen dat die speciale uitlaatbouten ook langer verkrijgbaar zijn. Die zal niet bij de standaard Citroën montage set zitten.
gun gum lost dat niet op want die koppeling moet kunnen bewegen. spruitstuk goed vastzetten met alle steunen anders scheurt je spruitstuk. Je spruitstuk mag niet bewegen ten opzichte van je blok. De rest van de uitlaat juist wel door dat koppelstuk (motervibraties en hardere klappen).
succes
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Zit wel een extra uitsteeksel op het spruitstuk waar je hem nog extra vast kan zetten. Vlak bij dat koppelstuk. Zie foto boven.
Maar die moet je dus niet aan je chassis vastzetten. Maar aan iets wat meebeweegt met je motor.
Ben benieuwd of het chassis van een orignele 1.1i model 2 daar iets heeft zitten om hem vast te schroeven.
Maar die moet je dus niet aan je chassis vastzetten. Maar aan iets wat meebeweegt met je motor.
Ben benieuwd of het chassis van een orignele 1.1i model 2 daar iets heeft zitten om hem vast te schroeven.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX liefhebber
- Posts: 153
- Joined: WedJun16, 2004 10:44:18 PM
- Location: emmeloord
Brutus wrote:Mark wrote: Die zal niet bij de standaard Citroën montage set zitten.
Kopen zo'n zakje!!!
Zitten echt langere bouten bij in..
De dealer heeft het allemaal klaargelegd. Een montage set en 2 uitlaatspruitstukpakkingen.
Je schijnt er 2 nodig te hebben. Geen idee waarom maar het zal wel.
Lijkt mij dat zo'n pakking per 4 cilinders zit.. maar ja. we zien het wel.
Koste bij elkaar 17.50. Nog wel te doen dus.
Morgen heb ik lekker vrij genomen dus gaan we er maar is aan beginnen.
Iemand nog tips hoe je het makkelijkste dat spruitstuk vervangt?
Of hou je het juist niet moet doen.
Kan er zelf een bedenken en dat is wachten tot je uitlaat weer koud is.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
het zijn 2 pakkingen eentje voor cilinder 1 en 2 en eentje voor cilinder 3 en 4. Ze verschillen niet. Spaghetti installeren is een rotwerk maar daar kom je morgen wel achter. Tip die ik kan geven is je reactiearm van je motor loshalen waardoor je wat kan kantellen. Heel veel succes.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Mark wrote:De dealer heeft het allemaal klaargelegd. Een montage set en 2 uitlaatspruitstukpakkingen.
Je schijnt er 2 nodig te hebben. Geen idee waarom maar ut zal wel.
Lijkt mij dat zo'n pakking per 4 cilinders zit.. maar ja. we zien ut wel.
Gaat idd per 2, zijn 2 pakkingen met elk 2 gaten voor de cilinders
Mark wrote:Morgen heb lekker vrij genomen dus gaan we er maar is aan beginnen.
Iemand nog tips hoe je het makkelijkste dat spruitstuk vervangt?
Of hou je het juist niet moet doen.
Kan er zelf een bedenken en dat is wachten tot je uitlaat weer koud is.
Goed opletten bij het vastdraaien van de bouten, de ondersten moet je er op draaien voordat het spruitstuk tegen de motor aanzit, anders kan je er niet meer bij, verder zou je van dat spul kunnen gebruiken wat voorkomt dat moertjes weer lostrillen (locktight??), aangezien ik er een paar verloren ben op die manier. Verder de moeren om en om vastdraaien, en van binnenuit beginnen.
Het kan zijn dat je de moeren moeilijk los krijgt met een koude motor, in dat geval ff kort laten draaien en het spruitstuk een beetje op temperatuur brengen.
Succes, gaat lukken
Sander wrote:het zijn 2 pakkingen eentje voor cilinder 1 en 2 en eentje voor cilinder 3 en 4. Ze verschillen niet. Spaghetti installeren is een rotwerk maar daar kom je morgen wel achter. Tip die ik kan geven is je reactiearm van je motor loshalen waardoor je wat kan kantellen. Heel veel succes.
Hmm. Ik dacht zelf dat het een kwestie was van alle bouten los en laten zakken. En de spaghetti onderlangs omhoog en weer vast zetten.
Zo groot is dat spaghetti spruitstuk niet. Zo'n 4-2-1 is veel groter in omvang. Dat die moeilijk past kan ik begrijpen... Zal zo is ff gaan meten of ie overal langs past.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
peter wrote:ik kon hem er inderdaad gewoon onderlangs tussendoor schuiven
Dat zal dan het verschil wel zijn tussen zo'n grote 4-2-1 en deze 4-1.
Dit is een compact spruitstukje. Op zijn breedst maar 15 cm.
En ik heb geen radiateur fan meer in de motorruimte. Die hangt tussen de bumper en radiateur. Dus denk dat het wel gaat lukken met de ruimte.
Als het gelukt is staan er morgen foto's!
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.