Als je je huidige spruitstuk loshaald zie je dat de aansluitingen gelijk zijn, zo zag het er ook uit onder mijn ax. Ik zou gewoon je oude spruitstuk er onderuit halen en eens naast het spaghetti spruitstuk leggen, dat vergelijkt wat makkelijker
Voor zover ik het kan zien op de foto's ziet het er net zo uit als bij een type 1, dus dat gaat gewoon passen hoor
Mark wrote:Maar daartussen zie of voel ik geen ronde pijp. Valt die buis van de tussenpijp in die brede ronding van de spaghetti ofzo?
En als je langere bouten gebruikt... Die bouten van nu zijn speciaal. Met veertjes enzo. Schijnt dat dat daar toch moet kunnen bewegen...
Bedacht me vanavond dat ik nog mijn APK tussenpijp met Kat heb liggen.
Dus die even erop gepast. Het past idd wel. Alleen heb ik sowieso langer bouten nodig om het geheel vast te zetten. En of het dan luchtdicht is... Zien we dan wel.
En anders lost gun gum het wel op.
Nu maar hopen dat die speciale uitlaatbouten ook langer verkrijgbaar zijn. Die zal niet bij de standaard citroen montage set zitten.
Mark wrote:Bedacht me vanavond dat ik nog mijn APK tussenpijp met Kat heb liggen.
Dus die even erop gepast. Het past idd wel. Alleen heb ik sowieso langer bouten nodig om het geheel vast te zetten. En of het dan luchtdicht is... Zien we dan wel.
En anders lost gun gum het wel op.
Nu maar hopen dat die speciale uitlaatbouten ook langer verkrijgbaar zijn. Die zal niet bij de standaard Citroën montage set zitten.
gun gum lost dat niet op want die koppeling moet kunnen bewegen. spruitstuk goed vastzetten met alle steunen anders scheurt je spruitstuk. Je spruitstuk mag niet bewegen ten opzichte van je blok. De rest van de uitlaat juist wel door dat koppelstuk (motervibraties en hardere klappen).
succes
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Mark wrote: Die zal niet bij de standaard Citroën montage set zitten.
Kopen zo'n zakje!!!
Zitten echt langere bouten bij in..
De dealer heeft het allemaal klaargelegd. Een montage set en 2 uitlaatspruitstukpakkingen.
Je schijnt er 2 nodig te hebben. Geen idee waarom maar het zal wel.
Lijkt mij dat zo'n pakking per 4 cilinders zit.. maar ja. we zien het wel.
Koste bij elkaar 17.50. Nog wel te doen dus.
Morgen heb ik lekker vrij genomen dus gaan we er maar is aan beginnen.
Iemand nog tips hoe je het makkelijkste dat spruitstuk vervangt?
Of hou je het juist niet moet doen.
Kan er zelf een bedenken en dat is wachten tot je uitlaat weer koud is.
het zijn 2 pakkingen eentje voor cilinder 1 en 2 en eentje voor cilinder 3 en 4. Ze verschillen niet. Spaghetti installeren is een rotwerk maar daar kom je morgen wel achter. Tip die ik kan geven is je reactiearm van je motor loshalen waardoor je wat kan kantellen. Heel veel succes.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Mark wrote:De dealer heeft het allemaal klaargelegd. Een montage set en 2 uitlaatspruitstukpakkingen.
Je schijnt er 2 nodig te hebben. Geen idee waarom maar ut zal wel. Lijkt mij dat zo'n pakking per 4 cilinders zit.. maar ja. we zien ut wel.
Gaat idd per 2, zijn 2 pakkingen met elk 2 gaten voor de cilinders
Mark wrote:Morgen heb lekker vrij genomen dus gaan we er maar is aan beginnen. Iemand nog tips hoe je het makkelijkste dat spruitstuk vervangt? Of hou je het juist niet moet doen.
Kan er zelf een bedenken en dat is wachten tot je uitlaat weer koud is.
Goed opletten bij het vastdraaien van de bouten, de ondersten moet je er op draaien voordat het spruitstuk tegen de motor aanzit, anders kan je er niet meer bij, verder zou je van dat spul kunnen gebruiken wat voorkomt dat moertjes weer lostrillen (locktight??), aangezien ik er een paar verloren ben op die manier. Verder de moeren om en om vastdraaien, en van binnenuit beginnen.
Het kan zijn dat je de moeren moeilijk los krijgt met een koude motor, in dat geval ff kort laten draaien en het spruitstuk een beetje op temperatuur brengen.
Sander wrote:het zijn 2 pakkingen eentje voor cilinder 1 en 2 en eentje voor cilinder 3 en 4. Ze verschillen niet. Spaghetti installeren is een rotwerk maar daar kom je morgen wel achter. Tip die ik kan geven is je reactiearm van je motor loshalen waardoor je wat kan kantellen. Heel veel succes.
Hmm. Ik dacht zelf dat het een kwestie was van alle bouten los en laten zakken. En de spaghetti onderlangs omhoog en weer vast zetten.
Zo groot is dat spaghetti spruitstuk niet. Zo'n 4-2-1 is veel groter in omvang. Dat die moeilijk past kan ik begrijpen... Zal zo is ff gaan meten of ie overal langs past.