Volgens de database van Autoweek voor een AX-GTI:
0 tot 100 in 9 sec en een gecombineerd verbruik van 1:13,8
Die 0 -100 in 9 sec haalt de auto echt niet, die auto moet in een vloek en een zucht op de 100 zitten.
Er is dus duidelijke iets mis, de motor loopt hapert en houd vreselijk in, het vermoeden dat het boven een bepaald toerental over is duid erop dat het het de gaskleppot. meter is. Maar dit klinkt weer niet logisch met het slecht stationair lopen en afslaan, wellicht is dit de bobine of is het een combinatie van factoren.
De bobine uitwisselen is in iedergeval de moeite waard, die verdelerloze dingen gaan nogal eens stuk. Brandstof filter vervangen kan ook geen kwaad, voor hetzelfde geld zit dat ding verstopt waardoor de benzine toevoer hapert.
De bobine en het brandstoffilter zijn storingen die niet worden opgeslagen in de ECU, de techniek was toen blijkbaar nog niet zo ver
Volgens de Masterbase DVD:
De bobine: Valeo
Valeo artikelnr: 245041
Citroen/Peugeot, 597049
Rover/Austin, GCL204
Helaas word de prijs niet vermeld, koop enkel een Valeo of Bosch, al het andere is imitatie-zooi.
Brandstof filter kost c.a ?15
Mocht dit niets opleveren, dan kunnen we verder gaan kijken naar de brandstofpomp en de injectoren.