'Neonak' is een hele goede vriend van me en was de vorige eigenaar van mijn GT. Hij is degene door wie ik AX ben gaan rijden en hij heeft me in eerste instantie gewezen op de club!
dus als jullie me haten moeten julli bij hem zijn

maar goed.
Het betrefd dus een zwarte AX GT uit '89. Naar mijn mening de beste koop vh afgelopen jaar omdat we m 'met kapotte motor en veel problemen' kochten terwijl dat alleen ontluchten bleek te zijn (en een paar maanden later thermostaat toch maar vervangen) en de kachelradiateur ontbrak en was doorgelust.
vorige week reed hij zijn uitlaat eronderuit (grondspeling van <4cm bleek te weinig) en vanmorgen hebben we een Spaghetti met middenstuk en einddemper gekocht. en dat gingen we er dus onderzetten, incluus de broodnodige remblokjes.
bijzondere aan deze auto:
bizar verlaagt, met rode verlagingsveren (merk??) en een 21mm stabistang. hellen kan de auto niet, evenals veren, ondanks dat de schokdempers nog origineel lijken.
top van +210km/u!!! we weten niet wat er aan de motor gedaan is dus vraag het niet, we weten alleen dattie een liter olie op de 1000km doet.

die 210 is trwns geen teller afwijking, we hebben al gemiddeldes gezet van 180km/u over een afstand van bijna 8km (trajectcontrole die niet functioneerde) met daarbij een aantal bochten en afremmen. (hoogste gemiddelde verder is ik geloof 176km/u over +- 70km. vlissingen, goes, zierikzee, brouwershaven.)
foto's volgen zo