Neonak (AX 1.4 GT '89)
Moderator: webmasters
Neonak (AX 1.4 GT '89)
Omdat hij het zelf niet doet maar ik wel een bak foto's heb van zijn auto maak ik maar ff een wie=wie aan
'Neonak' is een hele goede vriend van me en was de vorige eigenaar van mijn GT. Hij is degene door wie ik AX ben gaan rijden en hij heeft me in eerste instantie gewezen op de club!
dus als jullie me haten moeten julli bij hem zijn
maar goed.
Het betrefd dus een zwarte AX GT uit '89. Naar mijn mening de beste koop vh afgelopen jaar omdat we m 'met kapotte motor en veel problemen' kochten terwijl dat alleen ontluchten bleek te zijn (en een paar maanden later thermostaat toch maar vervangen) en de kachelradiateur ontbrak en was doorgelust.
vorige week reed hij zijn uitlaat eronderuit (grondspeling van <4cm bleek te weinig) en vanmorgen hebben we een Spaghetti met middenstuk en einddemper gekocht. en dat gingen we er dus onderzetten, incluus de broodnodige remblokjes.
bijzondere aan deze auto:
bizar verlaagt, met rode verlagingsveren (merk??) en een 21mm stabistang. hellen kan de auto niet, evenals veren, ondanks dat de schokdempers nog origineel lijken.
top van +210km/u!!! we weten niet wat er aan de motor gedaan is dus vraag het niet, we weten alleen dattie een liter olie op de 1000km doet.
die 210 is trwns geen teller afwijking, we hebben al gemiddeldes gezet van 180km/u over een afstand van bijna 8km (trajectcontrole die niet functioneerde) met daarbij een aantal bochten en afremmen. (hoogste gemiddelde verder is ik geloof 176km/u over +- 70km. vlissingen, goes, zierikzee, brouwershaven.)
foto's volgen zo
'Neonak' is een hele goede vriend van me en was de vorige eigenaar van mijn GT. Hij is degene door wie ik AX ben gaan rijden en hij heeft me in eerste instantie gewezen op de club!
dus als jullie me haten moeten julli bij hem zijn
maar goed.
Het betrefd dus een zwarte AX GT uit '89. Naar mijn mening de beste koop vh afgelopen jaar omdat we m 'met kapotte motor en veel problemen' kochten terwijl dat alleen ontluchten bleek te zijn (en een paar maanden later thermostaat toch maar vervangen) en de kachelradiateur ontbrak en was doorgelust.
vorige week reed hij zijn uitlaat eronderuit (grondspeling van <4cm bleek te weinig) en vanmorgen hebben we een Spaghetti met middenstuk en einddemper gekocht. en dat gingen we er dus onderzetten, incluus de broodnodige remblokjes.
bijzondere aan deze auto:
bizar verlaagt, met rode verlagingsveren (merk??) en een 21mm stabistang. hellen kan de auto niet, evenals veren, ondanks dat de schokdempers nog origineel lijken.
top van +210km/u!!! we weten niet wat er aan de motor gedaan is dus vraag het niet, we weten alleen dattie een liter olie op de 1000km doet.
die 210 is trwns geen teller afwijking, we hebben al gemiddeldes gezet van 180km/u over een afstand van bijna 8km (trajectcontrole die niet functioneerde) met daarbij een aantal bochten en afremmen. (hoogste gemiddelde verder is ik geloof 176km/u over +- 70km. vlissingen, goes, zierikzee, brouwershaven.)
foto's volgen zo
Foto's!
aanschaf:
tijdje terug
die 2e auto is mooier
en vandaag, de spaghetti monteren
oeps, over neonak heengereden
oprijblokken in werkign! (ging nog bijna mis, hij stond op 3cm band ofzo )
bof
nieuw en oud naast elkaar
zie de verschillen
vers vd sloop! zo vind je nog es wat
beetje jammer laswerk, maar waarschijnlijk gewoon door vermoeing (hij raakte wel vaker de grond)
het blokje
de olieverliesverklaring
kan nog best toch?
nah ok, dan niet..
t blijft een mooi ding
alles wordt gelijk in de antiroestbling gezet
sjiek toch?
nieuwe blokjes
geblingt
leuk he?
aanschaf:
tijdje terug
die 2e auto is mooier
en vandaag, de spaghetti monteren
oeps, over neonak heengereden
oprijblokken in werkign! (ging nog bijna mis, hij stond op 3cm band ofzo )
bof
nieuw en oud naast elkaar
zie de verschillen
vers vd sloop! zo vind je nog es wat
beetje jammer laswerk, maar waarschijnlijk gewoon door vermoeing (hij raakte wel vaker de grond)
het blokje
de olieverliesverklaring
kan nog best toch?
nah ok, dan niet..
t blijft een mooi ding
alles wordt gelijk in de antiroestbling gezet
sjiek toch?
nieuwe blokjes
geblingt
leuk he?
Last edited by q01z on FriJul14, 2006 11:19:33 PM, edited 1 time in total.
vandaag hebben we de spaghetti + uitlaat afgemonteerd.
hij raakt nu alleen de bak en de stabi nog.. beetje irritant! maar dat wordt vd week nog opgelost.
ook zat het gat voor de lambda sonde net niet helemaal lekker waardoor schakelen naar 2/4/R neit kon.. nieuw gat geboord en dat werkt goed
net zijn we met 2 auto's op en neer gegaan naar de mac om lisanne ff thuis te brengen.. heerlijk om achter/naast/voor die GT te rijden.. hij klinkt zoals een goede rally-auto moet klinken.. snerpen als een gek! en ik hoef echt niet te proberen m bij te houden.. stoplichtsprintje verloor ik van m, terwijl hij vanuit zn 2 wegtrok (bij de 40 zattie al voor me)
alleen jammer dattie niet meer vlamt dat deedtie vanmiddag namelikj wel met testen.. maar nu issie heel braaf helaas!
hij raakt nu alleen de bak en de stabi nog.. beetje irritant! maar dat wordt vd week nog opgelost.
ook zat het gat voor de lambda sonde net niet helemaal lekker waardoor schakelen naar 2/4/R neit kon.. nieuw gat geboord en dat werkt goed
net zijn we met 2 auto's op en neer gegaan naar de mac om lisanne ff thuis te brengen.. heerlijk om achter/naast/voor die GT te rijden.. hij klinkt zoals een goede rally-auto moet klinken.. snerpen als een gek! en ik hoef echt niet te proberen m bij te houden.. stoplichtsprintje verloor ik van m, terwijl hij vanuit zn 2 wegtrok (bij de 40 zattie al voor me)
alleen jammer dattie niet meer vlamt dat deedtie vanmiddag namelikj wel met testen.. maar nu issie heel braaf helaas!
Joris wrote:Wij hebben achter ook(nog) originele dempers maar vies laag en dus stug!
Als een motor op zijn eind is, gaat ie hard lopen
op zn eind wil ik niet zeggen maar fris en fruitig allerminst
de krukaskeering bakzijde gooit de olie er met hele emmers tegelijk uit. verder verbruikt hij wat olie in de motor (niet erg) en lekt hij nog ergens bij de ontsteking/verdelerkap.
bougies waren overigens alle 4 perfect qua kleur, alleen wat afgesleten
Mijn GT kreeg vandaag een vriendje op bezoek
82.176.73.129
well equiped vriendje zelfs
gek genoeg ook 15" TSW Hockenheims eronder
organisch verantwoorde uitlaat vorm
juist, daardoor (cirkel ) had de auto dus nog maar 3 versnellingen..
montage vd uitlaat
meer foto's volgen morgen, het werd te donker om redelijke foto's te kunnen maken
82.176.73.129
well equiped vriendje zelfs
gek genoeg ook 15" TSW Hockenheims eronder
organisch verantwoorde uitlaat vorm
juist, daardoor (cirkel ) had de auto dus nog maar 3 versnellingen..
montage vd uitlaat
meer foto's volgen morgen, het werd te donker om redelijke foto's te kunnen maken
Last edited by q01z on FriJul14, 2006 11:25:57 PM, edited 1 time in total.
Minimale speling, maar alleen als je met 230 over een hobbel springt (whaha) loopt het iets aan..
met naafkapjes is het ook netjes
je ziet het niet op de foto, maar het gedeelte onder de stoel (nu zichtbaar) was zwaar ranzig.. eroverheen met een keiharde borstel v/e bezem maakte het volledig schoon
euhmm deze stoel is irritant, hij kon niet naar voor/achter maar zat wel op meerdere plaatsen los zoals je nu ziet
rara waarom zit de stoel vast
vuil mechanisme
schoon mechanisme
en weer klaar voor vandaag
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Dacht dat die drie gaats ockie's origineel waren! Rijdt half Zeeland er al op rond
In de tussentijd er ook nog een funky ruitenwisser op gezet
Ziet er weer netjes uit.
In de tussentijd er ook nog een funky ruitenwisser op gezet
Ziet er weer netjes uit.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM