[OUD] Kevin aka kakanox (AX GT 1.6 8V '90)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

kakanox wrote:zucht... ja, ik ben al lang bezig. Maar ik zit nog met een paar kleine roestprobleempjes, en een lichte schade aan de voorkant -> een GTI die al mooi en roestvrij is is een makkelijke keuze.. kwestie van blok in de GTI hangen!


Goh, je bent wel snel van begrip...
Freude am Fahren.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

tja..dan zit je nog met het injectie systeem om zetten, die van een 1400 past ook wel... maar op 1 of andere manier krijg je dan een verbruik, waar je NIET blij van word hehe..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

dat injectiesysteem hangt aan het blok, zal een beetje raar zijn om dat nu weer los te trekken..

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

zo, heb helaas een Rallye inlaat net misgelopen (die is naar een ander lid van de club gegaan - kwam 'm tegen bij de verkoper, hij was het hele blok los aan het schroeven!).

Heb WEL het complete onderstel van een 106 Rallye, dashboard en het stuurtje. Hopen dat het stuurtje ook past ;)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ennn bingo. ook een 106 rallye spruitstuk gekocht.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

hoe is het eigenlij kmet de Celica??

heb ik alweer tijdje niets van gehoord.. je htb m toch nog niet tegen een onzichtbare boom gezet he? ;)
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Celica is net voor m'n neus langsgegaan. Kon deze krijgen voor een bodemprijsje, heb gewoon te laat gereageerd (lees; te laat m'n AX verkocht).
Heb nog even rondgekeken naar een andere, maar de meesten zijn lang niet zo mooi voor hetzelfde geld. En meer heb ik niet. Dus dat komt later :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

tis zonde! :(
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

zo gaat dat soms he, met portemonnees.. ;)

anders had ik allang een Maserati Quattroporte gehad... :lol:

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Dream on!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

dromen doe ik zeker ook... maar voorlopig staat er een rooie 1.1 voor de deur. Hij is strak op een krater in de rechterdorpel na, er zitten mooie plaisirvelgjes onder, hij staat netjes op de bandjes en verder eigenlijk niks speciaals. Hij startte perfect, ook na 2 maandjes stilstaan (zo lang stond ie dus al te koop.. dat niemand 'm opgehaald heeft!), en de thuisrit verliep ook prima.
Viel me wel op dat ie wat zwarte rook blies onder vollast op de snelweg (bij inhalen, heb 'm ff rustig weer "wakker laten worden" met 110 km/h), maar dat was dan ook het enige dat op slijtage kon duiden. Toen ik bijna thuis was even een binnendoorweggetje genomen en 'm eens flink op z'n staart getrapt; zwarte rook kwam en verdween ook weer als sneeuw voor de zon, dus het zal 'm wel in de stilstand of lui rijgedrag gezeten hebben - hij rookt helemaal niet meer. Het blokje was ook netjes droog, ook na 85 km rijden.

Dus... alle nuttige onderdelen liggen vanaf heden bij mij in de schuur, maar aangezien m'n dame binnenkort mogelijk in een rode AX GT rondkart houd ik het plaatwerk zoveel mogelijk zelf ;) :lol:

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Als hij idd tijdje heeft stilgestaan heeft hij gewoon koolstof-aanslag op de zuigers en klepjes. Daar krijg je die zwarte rook van. Gewoon een paar keer een flink lange afstand rijden en weg is de zwarte rook. Maar dan wel met een nette snelheid. Gewoon constant 110 a 120 cruisen.

Zwarte rook heeft weinig met technische mankementen te maken. Maar daar kan het wel toe lijden.
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

dacht ik ook al.. heb dus iets van 70 km lang rustig gereden, 110 km/h. vervolgens 'm ff wat gas gegeven en toen was 't al weg..

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Zo, gisteren met m'n Axion even m'n achteras en voorpootjes opgehaald. Direct ook even in Stroe naar de rode GTI wezen kijken. Wat men er helaas niet bijgezegd heeft is dat de auto niet op NL kenteken staat, maar Duits. Daarnaast was het helaas een ontzettend slecht exemplaar, geen scherm of deur waar geen roest, deuk en/of kras in zat. Nergens grote schades, maar al die kleine dingetjes maakt dat ik dan net zo goed m'n GT'tje in orde kan maken, kost me dan evenveel min de aanschaf van de GTI en het op kenteken zetten.
Ik had nog een slag om de arm gehouden door te zeggen dat ik eventueel terug zou bellen als ik toch interesse had, vernam vanochtend per mail dat ie verkocht is voor 200 euro. Denk dat ze 'm gaan gebruiken voor races ofzo, anders doe je niks met zo'n autootje...

Zit nu dus even te twijfelen tussen de verfspuit over mijn eigen GT halen of een andere GT aanschaffen die al strak is en daar de motor e.d. in overbouwen - het geheel kan sowieso nog wel een beetje strakker afgewerkt worden dus werk heb ik er toch nog wel aan.

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Die witte type1 is dan misschien wel wat, zit je alleen met die kapotte voorruit!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

zat ik ook al aan te denken Eriks. Heb liever een GTI echter. Een kapotte voorruit is zo vervangen. Vind die witte GT alleen wat duur, zoals je leest :)

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

kakanox wrote:Toen ik bijna thuis was even een binnendoorweggetje genomen en 'm eens flink op z'n staart getrapt; zwarte rook kwam en verdween ook weer als sneeuw voor de zon,


KIjk.. dat soort dingen moet je op de snelweg doen..!! :evil:

Maar succes met de handel!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Brutus wrote:
kakanox wrote:Toen ik bijna thuis was even een binnendoorweggetje genomen en 'm eens flink op z'n staart getrapt; zwarte rook kwam en verdween ook weer als sneeuw voor de zon,


KIjk.. dat soort dingen moet je op de snelweg doen..!! :evil:

Maar succes met de handel!


haha, het op z'n staart trappen viel mee hoor.. moest alleen nagenoeg stapvoets door een bochtje, ff gestopt en op een hele vlotte manier de 0 - 110 km/h gedaan, dus de snelheid viel mee.

Denk dat ie over 0-100 zo'n 11 seconden deed trouwens, verrassend vlot! maarja, waarschijnlijk weegt ie ook erg weinig, ivm o.a. de krater in de rechterdorpel ;)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

zo... de Axion is weg!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

kakanox wrote:zo... de Axion is weg!


zonder motor enzo? :P eerst gestript neem ik aan!!
Image

Post Reply