Ik zal mijn verhaal van begin af vertellen.
Ik belande met mijn 1.4 diesel in een file (op hete dag) mijn lampje van temp. ging branden dus ben op de vluchtstrook gaan staan.. 5min gewacht, gestart en het lampje was weer uit.
Ben de file weer in gegaan en na 3 min ging het lampje weer aan.
Heb de auto 3min laten rusten, en weer gestart en ben met circa 40km/h op de vluchtstrook gaan rijden (rij koeling). het lampje sprong weer aan.. ik heb zo nog circa 5 tot 10minuten gereden en heb mijn auto bij een pompstation gezet...
Mijn auto sloeg vanzelf af... ik kon hem wel starten, met moeiten, maar stond te schudden en sloeg weer af. Heb mijn vader gebeld of die mij kwam halen dus mijn auto heeft 1,5-2u afgekoeld...
thuis aangekomen (heb bij het slepen, motor stationair laten lopen ivm rembekrachtiging, is overigens geen lampje aangegaan) starte mijn ax weer goed en liep goed...
Bij het aftappen van het water kwam er circa 1,5l uit het koelsysteem.....
Zonder olie!!
om het zekere voor het onzekere te nemen hebben we de kop eraf getrokken, tot onze grote verbazing konden wij geen lekke koppakking constateren. waterpomp eruit gehaald, ook deze was vrijwel in nieuwstaat.
we hebben daarom maar gegokt en alleen een koppakking en een zet kopbouten gehaald...
eindelijk klaar... auto starten, liep goed, wat blauwe rook... maar na 15min warmdraaien begon er aan de distuributie kant olie H??L licht te borrelen, klein beetje... motor uitgezet...
ochtend daarna kop er weer afgehaald, laten vlakken (was wat krom maar weinig!) gemonteerd (overigens nieuwe koppakking.. wat zijn die krijgen duur)
Kleppen gesteld
Distuributie weer optijd (was afgestreept)
Maar nu liep de ax ook erg schokkend.. uitgezet en de volgende dag de verstuivers laten testen, deze stonden alle 4 te 'pissen', laten afpersen zodat deze weer goed waren...
net gestart maar hij loopt als hij koud is schokkerig en er is veel blauwe rook te zien ((diesel)olie!??)
Als hij warm is loopt hij goed, maar lijkt wat in te houden of de diesel is gewoon traag


misschien dat de pomp opnieuw moet worden afgesteld (mikt dit nauwkeurig na het kopafvlakken?????)
wie geeft mij (ons) goeie raad
Please help