Dashboard open?

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
hot_femeel
AX liefhebber
AX liefhebber

Dashboard open?

Post by hot_femeel »

Hoi,

Wie kan mij uitleggen hoe ik het dashboard open krijg zonder dat er iets stuk gaat? De handleiding is een beetje onduidelijk, en ik ben bang dat ik dingen afbreek ofzo. Ik wil graag bij de elektriek kunnen. Dus echt het hele dashboard moet eigenlijk even naar voren geklapt worden.

Alvast bedankt! :P

Groetjes, Baukje
Grrrrrrr, Hot_femeel

Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Joris »

Type 1 was t toch?

even verplaatst
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

hot_femeel
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by hot_femeel »

Ik heb een Plaisir, ik weet niet of dat type 1 is?
Grrrrrrr, Hot_femeel

Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Joris »

Vierkant klokken huis of rond?
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

type 1 100% zekers
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

welke electriek moet je aan kunnen komen?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

hot_femeel
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by hot_femeel »

De elektrieke ramen zijn nog steeds niet aangesloten :oops: En ik heb nu al twee keer geprobeerd om het dashboard open te maken, kom steeds een stapje verder, maar niet waar ik wil zijn!

Ik hoop dat de kabels voor de ramen al klaarliggen, maar als dat niet het geval is dan maak ik zelf even kabels, de stekkers heb ik namelijk wel allemaal, dus ook die uit de kabelboom zouden moeten komen.

Is er binnenkort niet weer eens een sleutelmeeting :wink:
Grrrrrrr, Hot_femeel

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

hot_femeel wrote:De elektrieke ramen zijn nog steeds niet aangesloten :oops: En ik heb nu al twee keer geprobeerd om het dashboard open te maken, kom steeds een stapje verder, maar niet waar ik wil zijn!

Ik hoop dat de kabels voor de ramen al klaarliggen, maar als dat niet het geval is dan maak ik zelf even kabels, de stekkers heb ik namelijk wel allemaal, dus ook die uit de kabelboom zouden moeten komen.

Is er binnenkort niet weer eens een sleutelmeeting :wink:

Denk dat je zelf de kabels zal moeten trekken voor de ramen, heb mijn kabelbos uit een GT gehaald, en deze zitten helemaal in de originele kabelboom verwerkt, en heb die aansluitingen niet bij andere slopers daar zien zitten.

hot_femeel
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by hot_femeel »

Ja is okee,

maar nu weet ik eigenlijk nog steeds niet hoe ik het dashboard los krijg? Kun jij me dat misschien vertellen?
Grrrrrrr, Hot_femeel

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

hot_femeel wrote:Ja is okee,

maar nu weet ik eigenlijk nog steeds niet hoe ik het dashboard los krijg? Kun jij me dat misschien vertellen?

het HELE dashboard zit aan 2 rubbere noppen vast links en rechtsboven
en als je die los hebt...... dan denk ik dat je dashboard in 2en ligt.

verder kan het zijn dat je aan de buitenkant je ruitenwisser moet verwijderen en het roostertje.
Daar zit nog een schroef en ook de stekker van de wisser.

maar ik begrijp niet waarom je dit allemaal zou willen doen.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Joost wrote:

het HELE dashboard zit aan 2 rubbere noppen vast links en rechtsboven
en als je die los hebt...... dan denk ik dat je dashboard in 2en ligt.

verder kan het zijn dat je aan de buitenkant je ruitenwisser moet verwijderen en het roostertje.
Daar zit nog een schroef en ook de stekker van de wisser.

maar ik begrijp niet waarom je dit allemaal zou willen doen.

Dr moeten kabels gelegd worden voor de electrische ramen, maar vermoedelijk moeten de kabels toch zelf gelegd worden, dus volgens mij hoeft niet het halve dashboard dr uit

Ik zou niet weten hoe een typ1 dashboard uit elkaar moet, rij zelf in een type2

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

baukje, niet doen..

mijn dashboard brak ook toen ik m even los wilde halen omdat ik er niet bij kon!

leg gewoon de deurbekabeling aan en zorg voor een plus aansluiting bij je middenconsole (daar waar ook je schakelaars dus komen) die KAN je direct vd accu afhalen, of van een ander draadje bij bijv je zekeringkastje.

leg gewoon nieuwe kabels aan volgens het schema, je hebt alleen een plus een min en een schakeldraad nodig.. min kan vrijwel overal, en plus en schakeldraad zou je ook moeten lukken.

om er makkelijk bij te kunnen zou ik even je stoelen eruit halen (beide kanten) zodat je op je rug op de vloer kan liggen en onder je dashboard kan kijken
zo dus:
Image

als je je rem en koppelings pedaal volgt, dan kom je ene hooop metaal tegen met daarin een groot 3 hoekig gat, daar heb ik de kabels doorheen gelegt zodat ze op hun plek blijven (flexibele isolatiebuis is wel handig tegen beschadigingen!)

de oude bekabeling zoeken enzo is mij niet gelukt, en ik had er zelfs een 2e en 3e kabelboom MET raambediening bij zodat ik wist waar ik moest zoeken..
nieuwe kabels leggen dus :)
Image

hot_femeel
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by hot_femeel »

q01z wrote:baukje, niet doen..

mijn dashboard brak ook toen ik m even los wilde halen omdat ik er niet bij kon!

leg gewoon de deurbekabeling aan en zorg voor een plus aansluiting bij je middenconsole (daar waar ook je schakelaars dus komen) die KAN je direct vd accu afhalen, of van een ander draadje bij bijv je zekeringkastje.

Mijn radio zit ook aan een ander kabeltje rechts tegenover de bijrijdersstoel. Omdat we er niet bijkonden achter de radio. Zou ik daar dan ook de ramen op aan kukken sluiten? Lijkt me dan inderdaad een makkelijkere manier als het dashboard open. (hmmm, van wie kreeg ik dat advies ook alweer een tijdje geleden :scratch: )

Daar bij die kabeltjes heb ik eek een aanluiting voor de massa en de min. Het enige is natuurlijk dat het een 12V kabeltje is. Kan dat?

Wat zijn jullie trouwens allemaal lief voor me dat jullie zo meedenken! :syellow
Grrrrrrr, Hot_femeel

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

De voedingsdraad voor de ramen zou ik met een relais schakelen op het contact, zo zit het in het originele systeem ook, anders blijft dr altijd stroom op staan ook als het contact eraf is, bovendien vreten de ramen nogal wat stroom, tis niet voor niets 30A gezekerd

hot_femeel
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by hot_femeel »

IceByte wrote:De voedingsdraad voor de ramen zou ik met een relais schakelen op het contact, zo zit het in het originele systeem ook, anders blijft dr altijd stroom op staan ook als het contact eraf is, bovendien vreten de ramen nogal wat stroom, tis niet voor niets 30A gezekerd

Mijn radio zit wel via het relais, dus dat zou dan kunnen. Is trouwens wel onhandig met programmeren van radiozenders (dat kan nu namelijk niet :wink:)
Grrrrrrr, Hot_femeel

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Het geheugen van de radio moet je ook op de continu plus aansluiten, en de power op het relais.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Post Reply