Benzineprijs

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Je kunt hier echt lang en breed over discusseren, maar ik denk dat ik wel juist zit als ik zeg dat dit helaas niet de geschikte plek is om dat te doen. Dit is immers een forum voor AX-rijders, niet een forum om mensen bij te praten over de stand van zaken in de wereld en dat soort dingen.
Ik wil het daarom eigenlijk hier ook wel bij laten. Alle info die je nodig hebt om te weten hoe en wat, kun je vinden op die site. Helaas is alles in Engels, dus als je niet zo goed bent in Engels, zul je er bar weinig van snappen. Hoop daarom ook een beetje dat diegenen het toch een beetje zullen snappen met deze korte uitleg.
Ik stel voor om buiten het forum eventueel dieper in te gaan op dit onderwerp, dus men weet me wel te vinden Smile
Eventuele reacties mogen natuurlijk wel geplaatst worden. Ik ga niet zeggen dat men nu z'n mond moet houden nadat ik wat gezegd heb. Sta altijd open voor reacties! Zal alleen proberen zo min mogelijk op dit onderwerp in te gaan hierna.


In tegendeel. Dat is een van de mooie dingen van dit forum, alles kan besproken worden.

Alternatieven zijn er trouwens wel. Denk aan kernenergie. Het is een kwestie van tijd voordat we kernfusie onder de knie hebben, en dan kon het wel eens heel snel gedaan zijn met het energieprobleem. Groot voordeel is dat er dan ook veel minder afval vanaf komt.

In de tussentijd zijn er nog een heleboel alternatieven. getijde enrgie bijvoorbeeld. Voor degene die niet weten wat dat is. Zie het als een soort dobber in de zee en dat op en neer gaan levert energie op.

Fossiele brandstoffen zullen ooit opraken. Daar is geen twijfel over. Is misschien maar goed ook ivm vervuiling. En het zal echt wel loslopen met het vervolg. De benzinemotor is tijdelijk. Maar er zal ongetwijfeld een alternatief komen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 484
Joined: SatMar19, 2005 2:13:55 AM
Location: Amstelveen
Contact:

Post by Mekkio »

Kakelbont wrote:Overerigens, een diesel is trouwens met een kleine aanpassing aan de smering en plunjer van de brandstofpomp ook op koude zonnebloemen te starten. (De elsbett motor bv). Maar dat terzijde. :wink:


Ah, das dan nog voordelig ook :) Waarom heb je dat nog niet gedaan dan? Lijkt me dat dat iets beter is voor je. Heb je je kofferbak weer terug en hoef je echt niet meer naar de pomp toe om te tanken.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

"Biodiesel accijnsvrij aan de pomp"

http://www.nu.nl/news/584603/34/%27Biod ... ij%27.html
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

biodiesel duurder dan gewone diesel? in duitsland kost het focking de helft?

mjah tis een start he..
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Rio97 wrote:"Biodiesel accijnsvrij aan de pomp"

http://www.nu.nl/news/584603/34/%27Biod ... ij%27.html



DEN HAAG - Biodiesel en andere milieuvriendelijker brandstoffen zijn volgend jaar accijnsvrij verkrijgbaar bij de tankstations. Het kabinet zal in 2006 geen belasting heffen op de biobrandstoffen, zo bevestigden ingewijden rond het kabinet in een reactie op berichtgeving hierover in De Telegraaf zaterdag



dus gooi maar vol met zonnebloem olie, de regeling van accijnsontduiking kan dan niet meer kloppen :lol:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

miennepetien
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: SunMar06, 2005 4:04:11 PM
Location: Vlissingen

Post by miennepetien »

Goh, hier in Zeeland is het voor 95 ? 1,55 per liter. :evil: :evil: :evil:

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Mekkio wrote:
Kakelbont wrote:Overerigens, een diesel is trouwens met een kleine aanpassing aan de smering en plunjer van de brandstofpomp ook op koude zonnebloemen te starten. (De elsbett motor bv). Maar dat terzijde. :wink:


Ah, das dan nog voordelig ook :) Waarom heb je dat nog niet gedaan dan? Lijkt me dat dat iets beter is voor je. Heb je je kofferbak weer terug en hoef je echt niet meer naar de pomp toe om te tanken.


Moet de hele pomp opnieuw ontworpen worden. En dat kost geld. Heb ik nie :lol:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

ik begin nu wel een beetje te baalen dat ik een 1600 heb ipv een 1100 of een diesel..

die prijzen beginnen nu niet leuk meer te worden.. :S
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Lohran
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: TueMay24, 2005 6:39:24 PM
Location: Hoorn Nh
Contact:

Post by Lohran »

TTF wrote:ik begin nu wel een beetje te baalen dat ik een 1600 heb ipv een 1100 of een diesel..

die prijzen beginnen nu niet leuk meer te worden.. :S


Inderdaad.. Ik zit er zelfs aan te denken om een dieseltje te nemen (misschien wel een 205 Dturbo). Ik kan het zo niet bekostigen en met een diesel zou ik uiteindelijk goedkoper uit zijn. Ik merk dat ik toch best veel rijd eigenlijk.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

als ik helemaal klaar ben met de ax.. ga ik ook eens kijken voor een diesel die 25 jaar of ouder is .. voor er bij uiteraard..

jetta mk1 of golfje mk1.. mat zwart.. schroefset en klaar.. maar dat is offtopic...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Voor dat schroefsetje kun je heel wat km;s rijden 8)
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

de multipoints van saxo 106 rijden beduidend zuiniger als de monopointjes. Tenminste als ik het vergelijk met andere auto rijders!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Joost wrote:de multipoints van saxo 106 rijden beduidend zuiniger als de monopointjes. Tenminste als ik het vergelijk met andere auto rijders!


kijk eens aan, dat bied perspectief :D
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

idd maar als er dan een rallye bak aan vast zit die 5000 doet bij 140 is t niet leuk...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

@ TTF: pak een bak uit een 106 PhII XS/XT 1.6 (90pk)

3100 @ 120 :-)

Saxo.VTS.16v
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 254
Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
Location: Berkel en Rodenrijs
Contact:

Post by Saxo.VTS.16v »

Joost wrote:de multipoints van saxo 106 rijden beduidend zuiniger als de monopointjes. Tenminste als ik het vergelijk met andere auto rijders!


Ik rij met de 1.1 monopoint Volcane tussen de 1:16 en 1:17 met stads- en snelweg km's. Met alleen snelweg km's rijd hij 1:17+. Dus het zou mij verbazen als die 1.1 multipoints echt veel zuiniger zouden zijn.
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Hier kan je zien hoe de benzineprijs is opgebouwd:
Image
Schandalig gewoon! Stelletje bandieten in Den Haag!

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

GVD.....

kijk.. markteconomie... wie verkoopt zal zijn inkoopprijs een keer over de kop doen.. terecht.. maar Shell blijkt dat dus niet te doen.. Neen.. Den Haag doet dat...

Dus nu niet de actie verzinnen om shell en andere groten te boycotten.. :)

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Heb net getankt, bij het goedkoopste tankstation in de buurt.
Moest 1.459 per liter betalen, vorige week woesndag was het nog 1.35 :cry:
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

pensioen regeling komt ook vrij, daarmee hopen ze dat mensen het geld sneller uit gaan geven. En ik weet van mezelf, als ik 500 euro op mn rekening heb, tank ik snel een tank vol, maar als dat 200 is, dan houd ik het bij een halve.

of tewel, mensen blijven toch wel auto rijden, en tanken! Dus waarom zouden ze het ooit nog goedkoper maken? Duurder wordt het alleen maar!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Post Reply