Inlaat Spruitstuk

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Perconte
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 184
Joined: TueFeb08, 2005 9:44:27 AM
Location: Nieuw Vennep
Contact:

Inlaat Spruitstuk

Post by Perconte »

Ik had even een vraagje.

Een vriend van mij heeft een saxo 1.1 en ik heb nog een 1.4 inlaat spruitstuk. Kan iemand mij vertellen hoeveel nut het heeft om deze tot mekaar te laten komen? Krijg je merkbaar verschil door? Hoeveel zou het eventueel kunnen opleveren.
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Alleen het inlaatspruitstuk scheelt een beetje. Zeker wel nuttig. Wat meer scheelt is ook het injectiehuis en de ecu te vervangen door die van een 1.4
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Perconte
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 184
Joined: TueFeb08, 2005 9:44:27 AM
Location: Nieuw Vennep
Contact:

Post by Perconte »

En is dit te doen zonder al te veel rare fratsen. Dus wat zijn de kinderziektes als je dit doet?
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

niet. Als je tenminste ook een ecu van een 1.4 gebruikt. Als je de ecu van een 1.1 blijft gebruiken dan krijg je rare dingen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Saxo.VTS.16v
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 254
Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
Location: Berkel en Rodenrijs
Contact:

Post by Saxo.VTS.16v »

Multipoint injectie ligt wat anders dan monopoint injectie. Bij multipoint injectie krijg je sneller problemen.
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Perconte wrote:En is dit te doen zonder al te veel rare fratsen. Dus wat zijn de kinderziektes als je dit doet?


ik heb het op de mijne gedaan jos, :D
scheeld zeker, vanaf de 3000 rmp is hij merkbaar sneller, standaard spruitstuk heeft een waardeloze flow.
injectiehuis vervangen zal lastig worden aangezien de saxo een magnetti minarelli injectiesysteem heeft, en de 1.4 versie is er maar heel weinig gemaakt

spruitstuk alleen is vrij makkelijk te doen, maar als je hulp nodig hebt roep je maar :wink:

ZX1.4i
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 355
Joined: TueAug16, 2005 1:23:20 AM

Post by ZX1.4i »

Werkt dit geintje ook bij een AX1.1i? Een uitlaatspruitstuk van een 1.4i TU motor erop zetten?
Xantia 1.9D Sensation (Import)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

ZX1.4i wrote:Werkt dit geintje ook bij een AX1.1i? Een uitlaatspruitstuk van een 1.4i TU motor erop zetten?


dat heb ik dus bij de mijne gedaan :o, en het werkt prima

Perconte
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 184
Joined: TueFeb08, 2005 9:44:27 AM
Location: Nieuw Vennep
Contact:

Post by Perconte »

Jah maar hij vraagt of een UITLAAT spruitstuk ook werkt.
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Is het niet zo dat je als je de complete injectie + ecu enz. vervangt het niet uitmaakt of je Marelli of Bosch pakt? Forgive me als ik iets over het hoofd zie met m'n 5 uur slaap..

Perconte
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 184
Joined: TueFeb08, 2005 9:44:27 AM
Location: Nieuw Vennep
Contact:

Post by Perconte »

Ik denk dat je dan ook je kabelboom moet gaan aanpassen of hoogst waarschijnlijk andere stekkers omdat de ecu dus gewoon compleet anders is.
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Magneti en bosch zijn niet onderling uitwisselbaar. Het spruitstuk is dat wel overigens. Uitlaatspruitstukken zijn over de hele range TU blokken gelijk. 1.1 1.4 en 1.6
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply