Inlaat Spruitstuk
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Inlaat Spruitstuk
Ik had even een vraagje.
Een vriend van mij heeft een saxo 1.1 en ik heb nog een 1.4 inlaat spruitstuk. Kan iemand mij vertellen hoeveel nut het heeft om deze tot mekaar te laten komen? Krijg je merkbaar verschil door? Hoeveel zou het eventueel kunnen opleveren.
Een vriend van mij heeft een saxo 1.1 en ik heb nog een 1.4 inlaat spruitstuk. Kan iemand mij vertellen hoeveel nut het heeft om deze tot mekaar te laten komen? Krijg je merkbaar verschil door? Hoeveel zou het eventueel kunnen opleveren.
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.
Alleen het inlaatspruitstuk scheelt een beetje. Zeker wel nuttig. Wat meer scheelt is ook het injectiehuis en de ecu te vervangen door die van een 1.4
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX liefhebber
- Posts: 254
- Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
- Location: Berkel en Rodenrijs
- Contact:
Perconte wrote:En is dit te doen zonder al te veel rare fratsen. Dus wat zijn de kinderziektes als je dit doet?
ik heb het op de mijne gedaan jos,
scheeld zeker, vanaf de 3000 rmp is hij merkbaar sneller, standaard spruitstuk heeft een waardeloze flow.
injectiehuis vervangen zal lastig worden aangezien de saxo een magnetti minarelli injectiesysteem heeft, en de 1.4 versie is er maar heel weinig gemaakt
spruitstuk alleen is vrij makkelijk te doen, maar als je hulp nodig hebt roep je maar
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Magneti en bosch zijn niet onderling uitwisselbaar. Het spruitstuk is dat wel overigens. Uitlaatspruitstukken zijn over de hele range TU blokken gelijk. 1.1 1.4 en 1.6
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.