Mathieu aka Sjees ("AXlr8" 1.4 Turbo '89)
Moderator: webmasters
1.6 8klepper is opzich wel een leuk idee, maar dan moet je natuurlijk wel overstappen op multipoint injectie.. en als je dat wilt met een turbo lijkt het me dat je een ander management moet hebbem?
je kan natuurlijk wel die 1.6 pakken, daar een singlepoint kop opschroeven en daar weer je carb opzetten! maar dan heb je denk ik al 2 valstroomcarbs nodig omdat het anders gewoon te weinig is.
maarrr daar hebben jullie vast meer verstand van
je kan natuurlijk wel die 1.6 pakken, daar een singlepoint kop opschroeven en daar weer je carb opzetten! maar dan heb je denk ik al 2 valstroomcarbs nodig omdat het anders gewoon te weinig is.
maarrr daar hebben jullie vast meer verstand van
master-arnie wrote:sjees wrote:master-arnie wrote:Geweldig project dit! Echt leuk om dit te volgen....
Maatje van me heeft een peugeot 309 met een 2.0 8v turbo-blok uit een Citroën XM dat lichterlijk is gekieteld..... Misschien wil hij wel eens met je sprinten
Ik kon een gozer met een Peugeot 205 1.4 XS met 138 pk.... Dus lijkt me sterk dat je veel meer uit een 1.1 haalt Maar goed, de rollerbank test zal het bewijzen
btw: Welkom hier...
Dank je... Over het aantal pktjes heb ik me laatst een,,, tja,,, toch wel vreemd verhaal laten vertellen door een gerenommeerd "turbo op bouw bedrijf" in Roelofaredsveen. Daar vertelde iemand dat de power hoogst waarschijnlijk het zelfde blijft of misschien wel minder wordt als ik 'm om bouw naar 1400 cctjes. Ik durf niet meer precies te vertellen waarom maar hij had een best geloofwaardig verhaal... Maar eigenwijs als ik ben :bootyshake: , wordt 't toch ?cht wel een 1400tje... We zullen zien of de goede man gelijk had... zoja, gaat gewoon 't 1100tje er weer in...
Probeer een 1600 8v van een saxo op de kop te tikken. Deze zou zo in jouw AX moeten passen en is natuurlijk veel interessanter met een turbo... 1600 16v zou natuurlijk ook kunnen, maar dat word een stuk krapper...
Dan issie idd wel n?g sneller maar mijn streven is eigenlijk om "lichte" motoren snel te maken. (zoals m'n vorige projectje: een Kymco DJ, niet snel te maken volgens Piaggio Zip rijders, en na 2 jaar schroeven bijna alle Zipjes eruit rijden met 't orginele Kymco blok.) Dus wou ik eigenlijk in 't begin niet meer als 1100 cc inhoud. En daarmee dus 1.4 en 1.6 voorbij rijden... Heb jij (of imand anders) enig idee hoe de klasses bij sprints zijn ingedeeld? Heb al een aantal malen gelezen: "klasse tot 1600cc", is dat de lichtste klasse of is er bv ook een klasse tot 1100cc?
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)
<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
ff ter info... injectoren gewoon ongebruikt laten zitten is ook een optie...q01z wrote:xsi wrote:volgens mij wil sjee een mono point motorblok anders zit je met injectoren is mij verteld
ja dat bedoelde ik ook..
je kan natuurlijk de injectoren dichtschroeven.. maar dat wil je niet
daarom zei ik; andere kop op dat 1.6 onderblok! dan heb je wel de inhoud maar niet het multipoint
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)
<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
sjees wrote:master-arnie wrote:sjees wrote:master-arnie wrote:Geweldig project dit! Echt leuk om dit te volgen....
Maatje van me heeft een peugeot 309 met een 2.0 8v turbo-blok uit een Citroën XM dat lichterlijk is gekieteld..... Misschien wil hij wel eens met je sprinten
Ik kon een gozer met een Peugeot 205 1.4 XS met 138 pk.... Dus lijkt me sterk dat je veel meer uit een 1.1 haalt Maar goed, de rollerbank test zal het bewijzen
btw: Welkom hier...
Dank je... Over het aantal pktjes heb ik me laatst een,,, tja,,, toch wel vreemd verhaal laten vertellen door een gerenommeerd "turbo op bouw bedrijf" in Roelofaredsveen. Daar vertelde iemand dat de power hoogst waarschijnlijk het zelfde blijft of misschien wel minder wordt als ik 'm om bouw naar 1400 cctjes. Ik durf niet meer precies te vertellen waarom maar hij had een best geloofwaardig verhaal... Maar eigenwijs als ik ben :bootyshake: , wordt 't toch ?cht wel een 1400tje... We zullen zien of de goede man gelijk had... zoja, gaat gewoon 't 1100tje er weer in...
Probeer een 1600 8v van een saxo op de kop te tikken. Deze zou zo in jouw AX moeten passen en is natuurlijk veel interessanter met een turbo... 1600 16v zou natuurlijk ook kunnen, maar dat word een stuk krapper...
Dan issie idd wel n?g sneller maar mijn streven is eigenlijk om "lichte" motoren snel te maken. (zoals m'n vorige projectje: een Kymco DJ, niet snel te maken volgens Piaggio Zip rijders, en na 2 jaar schroeven bijna alle Zipjes eruit rijden met 't orginele Kymco blok.) Dus wou ik eigenlijk in 't begin niet meer als 1100 cc inhoud. En daarmee dus 1.4 en 1.6 voorbij rijden... Heb jij (of imand anders) enig idee hoe de klasses bij sprints zijn ingedeeld? Heb al een aantal malen gelezen: "klasse tot 1600cc", is dat de lichtste klasse of is er bv ook een klasse tot 1100cc?
Er is een klasse tot 1600cc zoals Joost hierboven al aangeeft. I kzou dus voor een 1600 turbo gaan. Die multipoint kop kan geen probleem zijn daar kunnen echt wel dubbele webers en een turbo op *wat zeg ik nu*
Btw: met een turbo kom je toch automatisch in een speciale klasse met sprinten?
Freude am Fahren.
"Zie hier" mijn nieuwe motorblok 1.4 XS
http://www.mijnalbum.nl/Foto=BO788ILL
Zit alleen nog een Auto aan vast...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=RRTH74HP
Best nog een aardig karretje... 1995... 129nogwat op de klok...
Maar wees niet gevreest... ik stap niet over naar de andere fransoze maatschappij want...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=EXHFFC4Z
Hij heeft een beetje in de fik gestaan... (en buiten dat... AX rules)...
Er gaat dus weer flink geknutseld worden komende weken!!!
1400tje mooi poetsen (bling bling), spruitstukkie bakken, knappe olie leidingen met restrictor laten maken ($pling pling$) en nog v??l meer...
K heb er zin an...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=BO788ILL
Zit alleen nog een Auto aan vast...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=RRTH74HP
Best nog een aardig karretje... 1995... 129nogwat op de klok...
Maar wees niet gevreest... ik stap niet over naar de andere fransoze maatschappij want...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=EXHFFC4Z
Hij heeft een beetje in de fik gestaan... (en buiten dat... AX rules)...
Er gaat dus weer flink geknutseld worden komende weken!!!
1400tje mooi poetsen (bling bling), spruitstukkie bakken, knappe olie leidingen met restrictor laten maken ($pling pling$) en nog v??l meer...
K heb er zin an...
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)
<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Zo... Gister het "donorhart" vakkundig verwijdert... (alle slangen, kabels en draden die ik zag doorgeknipt)...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=RY3MB6NO
Het 205 apparaat gaat toch naar de sloop... De "verse" 1400 heeft n?g een voordeel!!! De dynamo zit aan de achterkant van 't blok waardoor er V??L meer ruimte voor de turbo is.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=O7OFCCO7
Wie weet ooit nog een twin turbo of een tweetraps turbo... Voor de enkele turbo is in iedergeval ruimte genoeg.
Heb sinds kort ook een brug!!!
http://www.mijnalbum.nl/Foto=QVUNYSAV
Of zal ik "2e heftruck" zeggen...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=RY3MB6NO
Het 205 apparaat gaat toch naar de sloop... De "verse" 1400 heeft n?g een voordeel!!! De dynamo zit aan de achterkant van 't blok waardoor er V??L meer ruimte voor de turbo is.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=O7OFCCO7
Wie weet ooit nog een twin turbo of een tweetraps turbo... Voor de enkele turbo is in iedergeval ruimte genoeg.
Heb sinds kort ook een brug!!!
http://www.mijnalbum.nl/Foto=QVUNYSAV
Of zal ik "2e heftruck" zeggen...
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)
<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Joost wrote:master-arnie wrote:Vage shit die dynamo! Nog nooit geweten dat die bij een 205 anders zat
dat dacht ik nou ook!
Dat is ook niet bij alle 205jes... Ik zie 't ook voor 't eerst!!! vaag... (maar wel mazzel )
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)
<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Vandaag weer een hoop gedaan... Het blok van de 205 "kaal" gemaakt, alle gaatjes afgedopt.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=8RZVSJT3
http://www.mijnalbum.nl/Foto=WRYSNLXU
Het hele blok in de WD40 gespoten, uurtje in laten werken en dan...
De hogedruk spuit erop...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=J3FSFKJA
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7A8YWM7W
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7YNRDBNZ
Zie hier het resultaat, een mooi schoon blokkie...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=SGMARFV4
http://www.mijnalbum.nl/Foto=B3OGGYGE
Daarna natuurlijk alles uit elkaar met behulp van m'n zelfgemaakte "klepveerdrukapparaat"...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=3HZNDD8Y
http://www.mijnalbum.nl/Foto=Z3JMRMMF
En dan poetsen...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZCRSTE7L
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ELVJO4PN
http://www.mijnalbum.nl/Foto=QMBDIJPL
De versnellingsbak heeft de zelfde metamorfose ondergaan als 't blok...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7UNEOTJI
Mooi gezicht... Rechts het "ouwe vieze stinkende" 1100 blok... En links het gew?ldige m??ie gl?mmende 1400 blok!!! (in onderdelen dan)...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7TDMPTZB
Dit is altijd weer een rotgezicht... Een lichaam zonder hart...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DC3GGZAB
N?g een voordeel: het inlaat spruitstuk van de 205 heeft de mogenlijkheid, dankzij de (standaard) tweetraps carburateur, met wat las en slijp werk, tot een tweede R5 GTT carburateur!!! Natuurlijk moet ik dan een tweede carburateur opzoeken en een hoop narigheid pas maken dus eerst maar ffies met ??n carb. rijden... Maar 't is wel een mooi idee voor de toekomst!!!
Eerst maar weer verder bouwen...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=8RZVSJT3
http://www.mijnalbum.nl/Foto=WRYSNLXU
Het hele blok in de WD40 gespoten, uurtje in laten werken en dan...
De hogedruk spuit erop...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=J3FSFKJA
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7A8YWM7W
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7YNRDBNZ
Zie hier het resultaat, een mooi schoon blokkie...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=SGMARFV4
http://www.mijnalbum.nl/Foto=B3OGGYGE
Daarna natuurlijk alles uit elkaar met behulp van m'n zelfgemaakte "klepveerdrukapparaat"...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=3HZNDD8Y
http://www.mijnalbum.nl/Foto=Z3JMRMMF
En dan poetsen...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZCRSTE7L
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ELVJO4PN
http://www.mijnalbum.nl/Foto=QMBDIJPL
De versnellingsbak heeft de zelfde metamorfose ondergaan als 't blok...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7UNEOTJI
Mooi gezicht... Rechts het "ouwe vieze stinkende" 1100 blok... En links het gew?ldige m??ie gl?mmende 1400 blok!!! (in onderdelen dan)...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7TDMPTZB
Dit is altijd weer een rotgezicht... Een lichaam zonder hart...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DC3GGZAB
N?g een voordeel: het inlaat spruitstuk van de 205 heeft de mogenlijkheid, dankzij de (standaard) tweetraps carburateur, met wat las en slijp werk, tot een tweede R5 GTT carburateur!!! Natuurlijk moet ik dan een tweede carburateur opzoeken en een hoop narigheid pas maken dus eerst maar ffies met ??n carb. rijden... Maar 't is wel een mooi idee voor de toekomst!!!
Eerst maar weer verder bouwen...
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)
<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
139.7 pk en 203 Nm
Dat is er ooit uit een 1.4 tu turbo gehaald
http://www.student.kun.nl/p.oonincx/205XS3.html
Dat is er ooit uit een 1.4 tu turbo gehaald
http://www.student.kun.nl/p.oonincx/205XS3.html
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.