1.6 8klepper is opzich wel een leuk idee, maar dan moet je natuurlijk wel overstappen op multipoint injectie.. en als je dat wilt met een turbo lijkt het me dat je een ander management moet hebbem?
je kan natuurlijk wel die 1.6 pakken, daar een singlepoint kop opschroeven en daar weer je carb opzetten! maar dan heb je denk ik al 2 valstroomcarbs nodig omdat het anders gewoon te weinig is.
master-arnie wrote:Geweldig project dit! Echt leuk om dit te volgen....
Maatje van me heeft een peugeot 309 met een 2.0 8v turbo-blok uit een Citroën XM dat lichterlijk is gekieteld..... Misschien wil hij wel eens met je sprinten
Ik kon een gozer met een Peugeot 205 1.4 XS met 138 pk.... Dus lijkt me sterk dat je veel meer uit een 1.1 haalt Maar goed, de rollerbank test zal het bewijzen
btw: Welkom hier...
Dank je... Over het aantal pktjes heb ik me laatst een,,, tja,,, toch wel vreemd verhaal laten vertellen door een gerenommeerd "turbo op bouw bedrijf" in Roelofaredsveen. Daar vertelde iemand dat de power hoogst waarschijnlijk het zelfde blijft of misschien wel minder wordt als ik 'm om bouw naar 1400 cctjes. Ik durf niet meer precies te vertellen waarom maar hij had een best geloofwaardig verhaal... Maar eigenwijs als ik ben :bootyshake: , wordt 't toch ?cht wel een 1400tje... We zullen zien of de goede man gelijk had... zoja, gaat gewoon 't 1100tje er weer in...
Probeer een 1600 8v van een saxo op de kop te tikken. Deze zou zo in jouw AX moeten passen en is natuurlijk veel interessanter met een turbo... 1600 16v zou natuurlijk ook kunnen, maar dat word een stuk krapper...
Dan issie idd wel n?g sneller maar mijn streven is eigenlijk om "lichte" motoren snel te maken. (zoals m'n vorige projectje: een Kymco DJ, niet snel te maken volgens Piaggio Zip rijders, en na 2 jaar schroeven bijna alle Zipjes eruit rijden met 't orginele Kymco blok.) Dus wou ik eigenlijk in 't begin niet meer als 1100 cc inhoud. En daarmee dus 1.4 en 1.6 voorbij rijden... Heb jij (of imand anders) enig idee hoe de klasses bij sprints zijn ingedeeld? Heb al een aantal malen gelezen: "klasse tot 1600cc", is dat de lichtste klasse of is er bv ook een klasse tot 1100cc?
master-arnie wrote:Geweldig project dit! Echt leuk om dit te volgen....
Maatje van me heeft een peugeot 309 met een 2.0 8v turbo-blok uit een Citroën XM dat lichterlijk is gekieteld..... Misschien wil hij wel eens met je sprinten
Ik kon een gozer met een Peugeot 205 1.4 XS met 138 pk.... Dus lijkt me sterk dat je veel meer uit een 1.1 haalt Maar goed, de rollerbank test zal het bewijzen
btw: Welkom hier...
Dank je... Over het aantal pktjes heb ik me laatst een,,, tja,,, toch wel vreemd verhaal laten vertellen door een gerenommeerd "turbo op bouw bedrijf" in Roelofaredsveen. Daar vertelde iemand dat de power hoogst waarschijnlijk het zelfde blijft of misschien wel minder wordt als ik 'm om bouw naar 1400 cctjes. Ik durf niet meer precies te vertellen waarom maar hij had een best geloofwaardig verhaal... Maar eigenwijs als ik ben :bootyshake: , wordt 't toch ?cht wel een 1400tje... We zullen zien of de goede man gelijk had... zoja, gaat gewoon 't 1100tje er weer in...
Probeer een 1600 8v van een saxo op de kop te tikken. Deze zou zo in jouw AX moeten passen en is natuurlijk veel interessanter met een turbo... 1600 16v zou natuurlijk ook kunnen, maar dat word een stuk krapper...
Dan issie idd wel n?g sneller maar mijn streven is eigenlijk om "lichte" motoren snel te maken. (zoals m'n vorige projectje: een Kymco DJ, niet snel te maken volgens Piaggio Zip rijders, en na 2 jaar schroeven bijna alle Zipjes eruit rijden met 't orginele Kymco blok.) Dus wou ik eigenlijk in 't begin niet meer als 1100 cc inhoud. En daarmee dus 1.4 en 1.6 voorbij rijden... Heb jij (of imand anders) enig idee hoe de klasses bij sprints zijn ingedeeld? Heb al een aantal malen gelezen: "klasse tot 1600cc", is dat de lichtste klasse of is er bv ook een klasse tot 1100cc?
Er is een klasse tot 1600cc zoals Joost hierboven al aangeeft. I kzou dus voor een 1600 turbo gaan. Die multipoint kop kan geen probleem zijn daar kunnen echt wel dubbele webers en een turbo op *wat zeg ik nu*
Btw: met een turbo kom je toch automatisch in een speciale klasse met sprinten?
Best nog een aardig karretje... 1995... 129nogwat op de klok...
Maar wees niet gevreest... ik stap niet over naar de andere fransoze maatschappij want...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=EXHFFC4Z
Hij heeft een beetje in de fik gestaan... (en buiten dat... AX rules)...
Er gaat dus weer flink geknutseld worden komende weken!!!
1400tje mooi poetsen (bling bling), spruitstukkie bakken, knappe olie leidingen met restrictor laten maken ($pling pling$) en nog v??l meer...
K heb er zin an...
Zo... Gister het "donorhart" vakkundig verwijdert... (alle slangen, kabels en draden die ik zag doorgeknipt)...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=RY3MB6NO
Het 205 apparaat gaat toch naar de sloop... De "verse" 1400 heeft n?g een voordeel!!! De dynamo zit aan de achterkant van 't blok waardoor er V??L meer ruimte voor de turbo is.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=O7OFCCO7
Wie weet ooit nog een twin turbo of een tweetraps turbo... Voor de enkele turbo is in iedergeval ruimte genoeg.
N?g een voordeel: het inlaat spruitstuk van de 205 heeft de mogenlijkheid, dankzij de (standaard) tweetraps carburateur, met wat las en slijp werk, tot een tweede R5 GTT carburateur!!! Natuurlijk moet ik dan een tweede carburateur opzoeken en een hoop narigheid pas maken dus eerst maar ffies met ??n carb. rijden... Maar 't is wel een mooi idee voor de toekomst!!!
Sjezus, wat moet et toch leuk zijn om zo handig te zijn Heb geen idee waar je et over hebt, dus dat zegt al genoeg over mijn level van kennis :crybaby: Maar et klinkt wel goed in de oren
Super bruut! Echt super gaaf wat je doet met dat blok enzo. Dit is iets wat ik ook al heel lang wil doen, maar je moet er maar de spullen en onderdak voor hebben om alles eens goed beet te pakken...