sjees wrote:Mee eens... (men weet blijkbaar 't verschil in power niet tussen een auto waar standaard een turbo op zit en een zelfbouw turo auto...) maarrrrr.... wacht 't rustig af... heb geen haast... de echte tijden komen wel... zal dan ook proberen er een filmpje van op 't pretnet te zetten... (heb een hoop kennissen met aardig snelle auto's dus AX vs 318 IS (IS = fabrieks gekieteld), AX vs 106 Rallye, AX vs Impreza (2X), AX vs m'n eigen Passat 2.0 16v...)
jouw AX vs 318 IS? is die IS origineel? dan win je dat, kan ik je nu alvast vertellen...
IS = geen fabrieksgekietelde 318i, maar gewoon een 318i met een 16-kleps kop. De M40-motor, een 140 pk 1.8 16V, is eigenlijk een "detuned" E30 M3 blok met een kleinere boring. Als je het over een E36 318 IS hebt is die IS trager dan een E36 320i, en een originele E36 320i is ongeveer even snel op de 100 als een originele AX GT - mijn rode AXje was sneller dan een E36 320i met optrekken, de cijfers tonen het ook (320i = 214 km/h, 0-100 = 10,0 sec., AX = 178 km/h, 0-100 = 9,7).
Naar de sprint met de Impreza ben ik erg benieuwd.. aangezien zo'n GTtje door z'n (gebrek aan) gewicht in de 1e versnelling ongeveer even snel is en het daarna door het gebrek aan koppel h??l dik verliest..
ennuh... jij geen haast? vanwaar dan de 2.0 16V en de AX Turbo?
