Mathieu aka Sjees ("AXlr8" 1.4 Turbo '89)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

kakanox wrote:
denk wel meer dan 140 Nm

ik heb al meer dan 140 Nm, en dit is een turbootje he...


ok ook goed :) rollerbank dan maar ;)

wat ik me eigenlijk afvroeg? ben je zo verstandig geweest er een andere koppakking tussen te leggne? of is dit echt een proef en maakt het niet uit of het klapt? je rijdt namelijk redelijk hoge druk! (tenminste gezien de compressie) en het lijkt mij dat dat niet zo goed is voor de levensduur.. maar wel desteleuker
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

die hoge druk, daarom dacht ik zoveel koppel... maar meer dan 10.000 km geef ik 'm zo niet ;)

als je echter ff doorgelezen had q01z >> hij wil een long-life 1.4 bouwen ipv deze 1.1...

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Post by sjees »

kakanox wrote:
q01z wrote:
kakanox wrote:een AX turbo 0-100? Ehm... Originele 1.4 doet het in 9.0-9.5, oude 1.6 van Sander denk ik in ong. 7.5, maar jij hebt meer koppel... met goeie grip gok ik 'm op net onder de 7.. als je heel veel geluk hebt 6.5...

so tell me, am I right? :P


gelukkig weettie dat zelf nog niet :D

maar ik denk dat je niet onder de 7.5 duikt hoor.. ik schat het vermogen (zo ff uit de duim) rond de 100pk max.. en dan 140Nm max ofzo.. probleem lijkt mij ook nog om het vermogen op de weg te brengen.. als er nog steeds op de 145/65/R13 bandjes gereden word (dat begreep ik) dan is een tijd onder de 8 vrijwel onmogelijk denk ik!


denk wel meer dan 140 Nm

ik heb al meer dan 140 Nm, en dit is een turbootje he...
Voor de duidelijkheid... bandjes 135 breed... Een vriend van mij rijd met een 106 Rallye 105Pk, als wij een sprintje doen, als tijdens het gas geven de turbodruk ineens oploopt lijkt het of de 106 op de rem trapt... (dit was even ter info)... als alles inorde (lees klaar) is gaat 't axie natuurlijk op de bank...
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Ik ben heel benieuwd :o

Zeker hoe het zich verhoud tot een 1.6, met een 16v in het vooronder is een tijd van 7 a 7,5 sec. mogelijk, ben benieuwd wat sneller is
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Denk dat je wel meer moet kunnen dan 7 sec. met een 16V

denk dat Sander nu op de 7 sec. zit, die had aardig wat winst aan vermogen. en Sander heeft ook nog eens een vrij lange bak.

ben erg benieuwd naar wat mijn AXje gaat doen, heb waarschijnlijk een 1.3 rallye bak te pakken nl.

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

wat een offtopic gezever weer zeg, naja we horen wel wat je tijd is!
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Post by sjees »

AX_POWAH wrote:wat een offtopic gezever weer zeg, naja we horen wel wat je tijd is!
Mee eens... (men weet blijkbaar 't verschil in power niet tussen een auto waar standaard een turbo op zit en een zelfbouw turo auto...) maarrrrr.... wacht 't rustig af... heb geen haast... de echte tijden komen wel... zal dan ook proberen er een filmpje van op 't pretnet te zetten... (heb een hoop kennissen met aardig snelle auto's dus ax vs 318 IS (IS = fabrieks gekieteld), ax vs 106 Rallye, ax vs Impreza (2X), ax vs m'n eigen Passat 2.0 16v...)
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

sjees wrote:Mee eens... (men weet blijkbaar 't verschil in power niet tussen een auto waar standaard een turbo op zit en een zelfbouw turo auto...) maarrrrr.... wacht 't rustig af... heb geen haast... de echte tijden komen wel... zal dan ook proberen er een filmpje van op 't pretnet te zetten... (heb een hoop kennissen met aardig snelle auto's dus AX vs 318 IS (IS = fabrieks gekieteld), AX vs 106 Rallye, AX vs Impreza (2X), AX vs m'n eigen Passat 2.0 16v...)


jouw AX vs 318 IS? is die IS origineel? dan win je dat, kan ik je nu alvast vertellen...

IS = geen fabrieksgekietelde 318i, maar gewoon een 318i met een 16-kleps kop. De M40-motor, een 140 pk 1.8 16V, is eigenlijk een "detuned" E30 M3 blok met een kleinere boring. Als je het over een E36 318 IS hebt is die IS trager dan een E36 320i, en een originele E36 320i is ongeveer even snel op de 100 als een originele AX GT - mijn rode AXje was sneller dan een E36 320i met optrekken, de cijfers tonen het ook (320i = 214 km/h, 0-100 = 10,0 sec., AX = 178 km/h, 0-100 = 9,7).

Naar de sprint met de Impreza ben ik erg benieuwd.. aangezien zo'n GTtje door z'n (gebrek aan) gewicht in de 1e versnelling ongeveer even snel is en het daarna door het gebrek aan koppel h??l dik verliest..

ennuh... jij geen haast? vanwaar dan de 2.0 16V en de AX Turbo? :lol:

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Koffie dik kijken!!
Gewoon rustig afmaken dat ding, en we zien t vanzelf!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Joris wrote:Koffie dik kijken!!
Gewoon rustig afmaken dat ding, en we zien t vanzelf!


leuk toch? net zoals wedlopen ;)

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Post by sjees »

kakanox wrote:
sjees wrote:Mee eens... (men weet blijkbaar 't verschil in power niet tussen een auto waar standaard een turbo op zit en een zelfbouw turo auto...) maarrrrr.... wacht 't rustig af... heb geen haast... de echte tijden komen wel... zal dan ook proberen er een filmpje van op 't pretnet te zetten... (heb een hoop kennissen met aardig snelle auto's dus AX vs 318 IS (IS = fabrieks gekieteld), AX vs 106 Rallye, AX vs Impreza (2X), AX vs m'n eigen Passat 2.0 16v...)


jouw AX vs 318 IS? is die IS origineel? dan win je dat, kan ik je nu alvast vertellen...

IS = geen fabrieksgekietelde 318i, maar gewoon een 318i met een 16-kleps kop. De M40-motor, een 140 pk 1.8 16V, is eigenlijk een "detuned" E30 M3 blok met een kleinere boring. Als je het over een E36 318 IS hebt is die IS trager dan een E36 320i, en een originele E36 320i is ongeveer even snel op de 100 als een originele AX GT - mijn rode AXje was sneller dan een E36 320i met optrekken, de cijfers tonen het ook (320i = 214 km/h, 0-100 = 10,0 sec., AX = 178 km/h, 0-100 = 9,7).

Naar de sprint met de Impreza ben ik erg benieuwd.. aangezien zo'n GTtje door z'n (gebrek aan) gewicht in de 1e versnelling ongeveer even snel is en het daarna door het gebrek aan koppel h??l dik verliest..

ennuh... jij geen haast? vanwaar dan de 2.0 16V en de AX Turbo? :lol:
Ik heb alleen nog niet tegen de impreza's gereden, de rest had ik heel dik... maar ik bedoel het bewijs op film... rij ik ze nog een keer zoek... ik ben zelf ook erg benieuwd wat ik doe tegen impreza's, die zijn nl. ook niet echt standaard meer... maarrrrrr..... we zullen zien...
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Post by sjees »

kakanox wrote:
sjees wrote:Mee eens... (men weet blijkbaar 't verschil in power niet tussen een auto waar standaard een turbo op zit en een zelfbouw turo auto...) maarrrrr.... wacht 't rustig af... heb geen haast... de echte tijden komen wel... zal dan ook proberen er een filmpje van op 't pretnet te zetten... (heb een hoop kennissen met aardig snelle auto's dus AX vs 318 IS (IS = fabrieks gekieteld), AX vs 106 Rallye, AX vs Impreza (2X), AX vs m'n eigen Passat 2.0 16v...)


jouw AX vs 318 IS? is die IS origineel? dan win je dat, kan ik je nu alvast vertellen...

IS = geen fabrieksgekietelde 318i, maar gewoon een 318i met een 16-kleps kop. De M40-motor, een 140 pk 1.8 16V, is eigenlijk een "detuned" E30 M3 blok met een kleinere boring. Als je het over een E36 318 IS hebt is die IS trager dan een E36 320i, en een originele E36 320i is ongeveer even snel op de 100 als een originele AX GT - mijn rode AXje was sneller dan een E36 320i met optrekken, de cijfers tonen het ook (320i = 214 km/h, 0-100 = 10,0 sec., AX = 178 km/h, 0-100 = 9,7).

Naar de sprint met de Impreza ben ik erg benieuwd.. aangezien zo'n GTtje door z'n (gebrek aan) gewicht in de 1e versnelling ongeveer even snel is en het daarna door het gebrek aan koppel h??l dik verliest..

ennuh... jij geen haast? vanwaar dan de 2.0 16V en de AX Turbo? :lol:
ow... en bedankt voor de info trouwens... ga ik m'n bmw rijdende vriend eventjes vertellen dat ie een "begrensde m3" heeft... hij was al zo gelukkig met z'n "gekietelde" 318... (vond 't al vreemd, ik kon 'm al net hebben met m'n passat...) de ax is V??L sneller...
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 484
Joined: SatMar19, 2005 2:13:55 AM
Location: Amstelveen
Contact:

Post by Mekkio »

Hey, van harte welkom hier! Ik ben net als alle anderen hier zeer benieuwd naar de prestaties :D Maar zoals je al zei, geen haast. Neem de tijd. Resultaten komen vanzelf wel ;) Maar ik moet wel zeggen dat et erg erg gaaf uitziet!
Is idd jammer dat je er niet was met Full Speed Rosmalen. Hadden we in de klasse tot 1600 cc de eerste 3 plaatsen en misschien zelfs nog een plaatje ergens in de turbo-klasse :D Of unlimited, hoe ze dat ook noemen ;)
Info over Full Speed kun je overigens vinden op: http://www.full-speed.nl/. Is een jaarlijks terugkerend evenement, dus hopelijk ben je volgend jaar aanwezig evenals onze club :D Kijken of de winnaars hun zege kunnen prolongeren ;)

Maar tot die tijd... heel veel suc6! :thumbup:

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Post by sjees »

Mekkio wrote:Hey, van harte welkom hier! Ik ben net als alle anderen hier zeer benieuwd naar de prestaties :D Maar zoals je al zei, geen haast. Neem de tijd. Resultaten komen vanzelf wel ;) Maar ik moet wel zeggen dat et erg erg gaaf uitziet!
Is idd jammer dat je er niet was met Full Speed Rosmalen. Hadden we in de klasse tot 1600 cc de eerste 3 plaatsen en misschien zelfs nog een plaatje ergens in de turbo-klasse :D Of unlimited, hoe ze dat ook noemen ;)
Info over Full Speed kun je overigens vinden op: http://www.full-speed.nl/. Is een jaarlijks terugkerend evenement, dus hopelijk ben je volgend jaar aanwezig evenals onze club :D Kijken of de winnaars hun zege kunnen prolongeren ;)

Maar tot die tijd... heel veel suc6! :thumbup:

Dank je wel!!! en full speed... ik ben erbij volgend jaar...
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Hey hallo, ook namens mij nog van harte welkom bij DE club :lol:
Heel veel succes met je project en je moet ons maar goed op de hoogte houden 8)
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Post by sjees »

Citro?nAXDriver wrote:Hey hallo, ook namens mij nog van harte welkom bij DE club :lol:
Heel veel succes met je project en je moet ons maar goed op de hoogte houden 8)
Bedankt en hou jullie zeker op de hoogte van "de nieuwste ondwikkelingen"...
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Post by sjees »

kakanox wrote:
sjees wrote:Mee eens... (men weet blijkbaar 't verschil in power niet tussen een auto waar standaard een turbo op zit en een zelfbouw turo auto...) maarrrrr.... wacht 't rustig af... heb geen haast... de echte tijden komen wel... zal dan ook proberen er een filmpje van op 't pretnet te zetten... (heb een hoop kennissen met aardig snelle auto's dus AX vs 318 IS (IS = fabrieks gekieteld), AX vs 106 Rallye, AX vs Impreza (2X), AX vs m'n eigen Passat 2.0 16v...)


jouw AX vs 318 IS? is die IS origineel? dan win je dat, kan ik je nu alvast vertellen...

IS = geen fabrieksgekietelde 318i, maar gewoon een 318i met een 16-kleps kop. De M40-motor, een 140 pk 1.8 16V, is eigenlijk een "detuned" E30 M3 blok met een kleinere boring. Als je het over een E36 318 IS hebt is die IS trager dan een E36 320i, en een originele E36 320i is ongeveer even snel op de 100 als een originele AX GT - mijn rode AXje was sneller dan een E36 320i met optrekken, de cijfers tonen het ook (320i = 214 km/h, 0-100 = 10,0 sec., AX = 178 km/h, 0-100 = 9,7).

Naar de sprint met de Impreza ben ik erg benieuwd.. aangezien zo'n GTtje door z'n (gebrek aan) gewicht in de 1e versnelling ongeveer even snel is en het daarna door het gebrek aan koppel h??l dik verliest..

ennuh... jij geen haast? vanwaar dan de 2.0 16V en de AX Turbo? :lol:
Impreza weet ik nog niet maarrrr,,, had net h??l dik een corrado VR6 te pakken!!! blij blij blij!!! op +/-een halve kilometer was ik tientallen meters voor!!! YEAH!!! (of is zo'n ding niet zo snel?)...
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

http://autotrader.autoweek.nl/carbaseme ... p?ref=atag

linkje op auto gegevens op te vragen


een vr6 doet 6,9 aan de 100
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

de corrado doet volgens autoweek de 0-100 in 6.9 sec. (vr6)

dan is jouw ax wel belachelijk snel zeg :shock:
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

vr6 automaat doet overigens 7,9
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply