Aanhaal moment aandrijfas
Moderators: denny, vtspower, webmasters
- Joris
- AX Master Spammer
- Posts: 2018
- Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
- Location: Heerenveen (Friesland)
- Contact:
Aanhaal moment aandrijfas
Wie weet t moment voor de moer op de aandrijfas?
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Joris wrote:Aandrijfasmoer in NM is 250
Fuseekogel aan fusee in NM is 28
Weet ik genoeg
Mafkees... gaat 'ie zelf het antwoord geven... SPAMMER hahaha :spam:
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 3
- Joined: SatJun25, 2005 7:19:41 PM
je moet de as pas vervangen als hij gaat ratelen!
preventief vervangen is best leuk, maar niet echt efficient omdat de levensduur van een aandrijfas afhankelijk is van het gebruik! (kijk maar.. alle GT's rijden standaard met kapotte/ratelende aandrijfassen... )
een kapotte aandrijfas herken je door een ratelend geluid wanneer je gas geeft in een bocht.. meestal als je naar links gaat, door al die fijne rotondes in ons land.
met een ratelende aandrijfas is nog steeds goed te rijden dus paniek en gillen en om hulp roepen is dan nog steeds niet nodig, gewoon rustig zoeken naar een vervanger. meestal krijg je statiegeld op je oude aandrijfassen wat je al snel 50,- per as KAN schelen
preventief vervangen is best leuk, maar niet echt efficient omdat de levensduur van een aandrijfas afhankelijk is van het gebruik! (kijk maar.. alle GT's rijden standaard met kapotte/ratelende aandrijfassen... )
een kapotte aandrijfas herken je door een ratelend geluid wanneer je gas geeft in een bocht.. meestal als je naar links gaat, door al die fijne rotondes in ons land.
met een ratelende aandrijfas is nog steeds goed te rijden dus paniek en gillen en om hulp roepen is dan nog steeds niet nodig, gewoon rustig zoeken naar een vervanger. meestal krijg je statiegeld op je oude aandrijfassen wat je al snel 50,- per as KAN schelen
q01z wrote:je moet de as pas vervangen als hij gaat ratelen!
preventief vervangen is best leuk, maar niet echt efficient omdat de levensduur van een aandrijfas afhankelijk is van het gebruik! (kijk maar.. alle GT's rijden standaard met kapotte/ratelende aandrijfassen... )
een kapotte aandrijfas herken je door een ratelend geluid wanneer je gas geeft in een bocht.. meestal als je naar links gaat, door al die fijne rotondes in ons land.
met een ratelende aandrijfas is nog steeds goed te rijden dus paniek en gillen en om hulp roepen is dan nog steeds niet nodig, gewoon rustig zoeken naar een vervanger. meestal krijg je statiegeld op je oude aandrijfassen wat je al snel 50,- per as KAN schelen
De ouders van een maat van mij wonen in Spanje. Was er in de zomer. Ze hebben daar alleen maar rotondes Over een afstand van een paar hondermeter naar zijn huis, hebben we er 8 gepasseerd. Das een rotonde, dan 10 meter verder weer eentje etc etc!
En daar reden nog veel AXjes, schijnbaar auto waar de aandrijfassen het lang van volhouden
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
ja, ik heb er ook lekker met het gebonk doorgereden
en nu is het niet nodig ze te vervangen
want helaas snik totallos (foto hiernaast klopt dus niet meer)
ben aan het zoeken naar een nieuwe.
mijn vraag was om te weten of het 'raar' is als iemand beweert
bij de 70000 o.i.d. de assen al te hebben vervangen.
maar nee dus - al is er dan blijkbaar wel flink geragd met het bakkie.
bedankt.
en nu is het niet nodig ze te vervangen
want helaas snik totallos (foto hiernaast klopt dus niet meer)
ben aan het zoeken naar een nieuwe.
mijn vraag was om te weten of het 'raar' is als iemand beweert
bij de 70000 o.i.d. de assen al te hebben vervangen.
maar nee dus - al is er dan blijkbaar wel flink geragd met het bakkie.
bedankt.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Brutus wrote:Mijnes begonnen al wat te zoemen in de bochten..
IK mag er binnenkort ook aan beginnen... Maar goed.. nu 170.000 bijna gepasseerd!
Die van mn diesel gaan al richting de 250.000 denk ik, nog geen centje pijn, tis natuurlijk wel wat anders, minder power, maar wel een hoger koppel dan normale benzine AX'en (GT's e.d uitgezonderd denk ik)
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
IceByte wrote:Die van mn diesel gaan al richting de 250.000 denk ik, nog geen centje pijn, tis natuurlijk wel wat anders, minder power, maar wel een hoger koppel dan normale benzine AX'en (GT's e.d uitgezonderd denk ik)
Diesel assen zijn dikker en dus volgens mij ook degelijker? Mijn wittet diesel zit op 270dkm en geen geratel. Weet echter niet zeker of ze al eens vervangen zijn....
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)