Popmart aka Peter vd Straten (AX 1.4 Volcane)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Wat ik me dus al een hele tijd afvraag (en steeds vergeet te vragen!) Zijn de GT'tjes geleverd zonder stootstrips?



Dat scheelt dan echt een hele hoop gepeuter!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ja opzich zonder strips, alleen ik heb er 1 gehad met stootstrips
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 795
Joined: WedJan26, 2005 2:06:57 PM
Location: Pingjum

Post by TjizZzuH »

Anouschka wrote:Wat ik me dus al een hele tijd afvraag (en steeds vergeet te vragen!) Zijn de GT'tjes geleverd zonder stootstrips?


Ook de Volcane is geleverd ZONDER stootstrips :D

Alleen moet je het dan met 1.1 ipv 1.4 doen

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Anouschka wrote:Wat ik me dus al een hele tijd afvraag (en steeds vergeet te vragen!) Zijn de GT'tjes geleverd zonder stootstrips?


Heb je ze er niet afgehaald bij je eigen auto? Ik zou ze er gewoon vanaf trekken. Is echt niet zo moeilijk. Ik heb het ook gedaan bij een rode AX.

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 795
Joined: WedJan26, 2005 2:06:57 PM
Location: Pingjum

Post by TjizZzuH »

Dat heeft ze volgens mij ook gedaan:
Anouschka wrote:Dat scheelt dan echt een hele hoop gepeuter!


Maar dan in een iets kleiner lettertype!

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

citro-power wrote:
Anouschka wrote:Wat ik me dus al een hele tijd afvraag (en steeds vergeet te vragen!) Zijn de GT'tjes geleverd zonder stootstrips?


Heb je ze er niet afgehaald bij je eigen auto? Ik zou ze er gewoon vanaf trekken. Is echt niet zo moeilijk. Ik heb het ook gedaan bij een rode AX.


Ja ik heb ze er afgehaald! T zou een stuk makkelijker geweest als het er niet standaard op zat want het is echt een pokkewerk! Dus iedereen met een GT mag blij zijn! :wink:

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Mijn 1.1 heeft ook geen stootstrips, maar die zijn er waarschijnlijk afgehaald toen de wagen verbouwd is na een aanrijding jaartje of 10 terug.

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Update van mn wie = wie:

Gedaan is:

- velgen gespoten
- supersprint uitlaat
- openluchtfilter

- stoel vastgelast
- kap opnieuw gespoten na het ongeluk

en voor de foto-geile onder ons:

Image
Image
Image
Image
Image
ik en mn nichtje :)

Nog te doen:
- Nieuwe achterbumper
- Versterker eens fatsoenlijk vastzetten
- Verlagen voor

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ziet er goed uit!!

eerste keer dat ik m zag vond ik m matig, maar zo issie gewoon ECHT mooi :) netjes hoor!

en velgen maken ed auto he? heel erg netjes :)
Image

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Heel goed bezig hoor :!: :!: :!: Hou ons (met foto's) maar goed op de hoogte over je vorderingen :lol:
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Zit nu al voor de tweede keer naar je foto's te kijken, en moet zeggen, erg mooi de velgen zo. Waar heb je ze mee gespoten? Ga ik misschien het idee van je stelen :wink:
Ben wel een beetje uitgekeken op me plastic doppies.

Ennuh, een fotootje van je filter? 8)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Rio97 wrote:Zit nu al voor de tweede keer naar je foto's te kijken, en moet zeggen, erg mooi de velgen zo. Waar heb je ze mee gespoten? Ga ik misschien het idee van je stelen :wink:
Ben wel een beetje uitgekeken op me plastic doppies.

Ennuh, een fotootje van je filter? 8)



Eerst flink schuren. Was ongeveer 4 uur per velg kwijt voordat ze glad geschuurd waren. Zat wel nog lak op, dus die moest er ook eerst af.
Daarna gespoten met primer en daarna velgenspray.
Achteraf gezien heb ik te weinig primer gebruikt op de buitenste rand tegen het wiel aan, want bij het monteren van de banden zag je alweer de 'oude' laag.

Foto filter ben ik helemaal vergeten laten te maken. Zal als ik bij iemand met een digi cam ben een foto laten nemen :)

Heb voor de geinteresseerde nog 4 stalen GT velgen te koop, wel zonder banden.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Dat maakt echt de auto he, mooie velgen! Wat een verschil dat al niet kan maken. Als ik weer eens geld heb en een nieuw dashboard ga ik daar ook aan beginnen!
Freude am Fahren.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Popmart wrote:Achteraf gezien heb ik te weinig primer gebruikt op de buitenste rand tegen het wiel aan, want bij het monteren van de banden zag je alweer de 'oude' laag.


Beste is over de velgenspray (motip?) blanke lak te spuiten, daardoor word het niet alleen steviger maar ziet het er mooier uit en zijn de velgen makkelijker schoon te maken (velgenspray is ruw en vuil hecht daar enorm snel aan, blanke lak is glad dus hecht vuil minder en is het makkelijker weg te halen :) ), spuit alleen niet blanke lak onder de 20 graden anders gaat het geel/groen verkleuren.

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Drake wrote:
Popmart wrote:Achteraf gezien heb ik te weinig primer gebruikt op de buitenste rand tegen het wiel aan, want bij het monteren van de banden zag je alweer de 'oude' laag.


Beste is over de velgenspray (motip?) blanke lak te spuiten, daardoor word het niet alleen steviger maar ziet het er mooier uit en zijn de velgen makkelijker schoon te maken (velgenspray is ruw en vuil hecht daar enorm snel aan, blanke lak is glad dus hecht vuil minder en is het makkelijker weg te halen :) ), spuit alleen niet blanke lak onder de 20 graden anders gaat het geel/groen verkleuren.


Zit ik inderdaad nog aan te denken. Hoorde alleen dat je dit erg voorzichtig moet doen, anders is de kans groot dat je uitlopers krijgt. Mischien komende week eens mee bezig houden. Maar dan moet ik zeker de boel ook geruime tijd laten drogen, he?

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Drake wrote:
Popmart wrote:Achteraf gezien heb ik te weinig primer gebruikt op de buitenste rand tegen het wiel aan, want bij het monteren van de banden zag je alweer de 'oude' laag.


Beste is over de velgenspray (motip?) blanke lak te spuiten, daardoor word het niet alleen steviger maar ziet het er mooier uit en zijn de velgen makkelijker schoon te maken (velgenspray is ruw en vuil hecht daar enorm snel aan, blanke lak is glad dus hecht vuil minder en is het makkelijker weg te halen :) ), spuit alleen niet blanke lak onder de 20 graden anders gaat het geel/groen verkleuren.


Zelfde geldt ook als je een te dikke laag gebruikt, dan gaat het ook verkleuren, heb indertijd velgen bij +20 gespoten, maar mooi dat ze gelig werden, wilde dr kennelijk iets teveel lak op spuiten

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Drake wrote:spuit alleen niet blanke lak onder de 20 graden anders gaat het geel/groen verkleuren.


Ik neem dus aan dat je onder die 20 C moet blijven?
(heb ik ook wel 's elders op het forum gelezen, geloof ik)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Staal ruled :P
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Over een weekje of 3 moet de GT APK gekeurd worden, en in de huidige staat komt de wagen er niet doorheen. De barst in de ruit zit er nog steeds en is weer een paar cm groter. En ik moet nog een gat laten dichtlassen in de kokerbalk.

Zoals sommige van jullie weten heeft de GT een koelprobleem. Gister bij Johan geweest en de oorzaak van het probleem hadden we zo achterhaald --> gare koppakking :cry: Er zat namelijk olie op de vuldop van de koelvloeistof. Een paar weken terug was dit echter nog niet. Witte rook uit de uitlaat heb ik echter niet.

Nu hoop ik dat de garage niet al te duur wordt, en anders wordt het beunen (vrijwilligers hier ?:P). Bijkomend voordeel is wel dat de distributieriem nog niet vervangen is.

Het plan om te verlagen is nu definitief verschoven tot na de winter helaas.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Balen man, dat klinkt weer alsof er veel knaken mogen worden uitgegeven :(
Nog los van wat ze nog meer willen gaan afkeuren...
Sterkte en succes!

Niet toevallig ingeschreven bij een Citroen dealer? Ik kreeg gisteren een brief over de gratis veiligheidscheck van afgelopen weekend incl kortingsbon van 50 eu op onderdelen/reparaties. Maar ik mag ook gewoon bellen voor als ik niet kan. Scheelt toch weer wat.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Post Reply