Popmart aka Peter vd Straten (AX 1.4 Volcane)
Moderator: webmasters
Anouschka wrote:Wat ik me dus al een hele tijd afvraag (en steeds vergeet te vragen!) Zijn de GT'tjes geleverd zonder stootstrips?
Ook de Volcane is geleverd ZONDER stootstrips
Alleen moet je het dan met 1.1 ipv 1.4 doen
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
citro-power wrote:Anouschka wrote:Wat ik me dus al een hele tijd afvraag (en steeds vergeet te vragen!) Zijn de GT'tjes geleverd zonder stootstrips?
Heb je ze er niet afgehaald bij je eigen auto? Ik zou ze er gewoon vanaf trekken. Is echt niet zo moeilijk. Ik heb het ook gedaan bij een rode AX.
Ja ik heb ze er afgehaald! T zou een stuk makkelijker geweest als het er niet standaard op zat want het is echt een pokkewerk! Dus iedereen met een GT mag blij zijn!
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Heel goed bezig hoor Hou ons (met foto's) maar goed op de hoogte over je vorderingen
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
Zit nu al voor de tweede keer naar je foto's te kijken, en moet zeggen, erg mooi de velgen zo. Waar heb je ze mee gespoten? Ga ik misschien het idee van je stelen
Ben wel een beetje uitgekeken op me plastic doppies.
Ennuh, een fotootje van je filter?
Ben wel een beetje uitgekeken op me plastic doppies.
Ennuh, een fotootje van je filter?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Rio97 wrote:Zit nu al voor de tweede keer naar je foto's te kijken, en moet zeggen, erg mooi de velgen zo. Waar heb je ze mee gespoten? Ga ik misschien het idee van je stelen
Ben wel een beetje uitgekeken op me plastic doppies.
Ennuh, een fotootje van je filter?
Eerst flink schuren. Was ongeveer 4 uur per velg kwijt voordat ze glad geschuurd waren. Zat wel nog lak op, dus die moest er ook eerst af.
Daarna gespoten met primer en daarna velgenspray.
Achteraf gezien heb ik te weinig primer gebruikt op de buitenste rand tegen het wiel aan, want bij het monteren van de banden zag je alweer de 'oude' laag.
Foto filter ben ik helemaal vergeten laten te maken. Zal als ik bij iemand met een digi cam ben een foto laten nemen
Heb voor de geinteresseerde nog 4 stalen GT velgen te koop, wel zonder banden.
Popmart wrote:Achteraf gezien heb ik te weinig primer gebruikt op de buitenste rand tegen het wiel aan, want bij het monteren van de banden zag je alweer de 'oude' laag.
Beste is over de velgenspray (motip?) blanke lak te spuiten, daardoor word het niet alleen steviger maar ziet het er mooier uit en zijn de velgen makkelijker schoon te maken (velgenspray is ruw en vuil hecht daar enorm snel aan, blanke lak is glad dus hecht vuil minder en is het makkelijker weg te halen ), spuit alleen niet blanke lak onder de 20 graden anders gaat het geel/groen verkleuren.
Drake wrote:Popmart wrote:Achteraf gezien heb ik te weinig primer gebruikt op de buitenste rand tegen het wiel aan, want bij het monteren van de banden zag je alweer de 'oude' laag.
Beste is over de velgenspray (motip?) blanke lak te spuiten, daardoor word het niet alleen steviger maar ziet het er mooier uit en zijn de velgen makkelijker schoon te maken (velgenspray is ruw en vuil hecht daar enorm snel aan, blanke lak is glad dus hecht vuil minder en is het makkelijker weg te halen ), spuit alleen niet blanke lak onder de 20 graden anders gaat het geel/groen verkleuren.
Zit ik inderdaad nog aan te denken. Hoorde alleen dat je dit erg voorzichtig moet doen, anders is de kans groot dat je uitlopers krijgt. Mischien komende week eens mee bezig houden. Maar dan moet ik zeker de boel ook geruime tijd laten drogen, he?
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Drake wrote:Popmart wrote:Achteraf gezien heb ik te weinig primer gebruikt op de buitenste rand tegen het wiel aan, want bij het monteren van de banden zag je alweer de 'oude' laag.
Beste is over de velgenspray (motip?) blanke lak te spuiten, daardoor word het niet alleen steviger maar ziet het er mooier uit en zijn de velgen makkelijker schoon te maken (velgenspray is ruw en vuil hecht daar enorm snel aan, blanke lak is glad dus hecht vuil minder en is het makkelijker weg te halen ), spuit alleen niet blanke lak onder de 20 graden anders gaat het geel/groen verkleuren.
Zelfde geldt ook als je een te dikke laag gebruikt, dan gaat het ook verkleuren, heb indertijd velgen bij +20 gespoten, maar mooi dat ze gelig werden, wilde dr kennelijk iets teveel lak op spuiten
Drake wrote:spuit alleen niet blanke lak onder de 20 graden anders gaat het geel/groen verkleuren.
Ik neem dus aan dat je onder die 20 C moet blijven?
(heb ik ook wel 's elders op het forum gelezen, geloof ik)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Over een weekje of 3 moet de GT APK gekeurd worden, en in de huidige staat komt de wagen er niet doorheen. De barst in de ruit zit er nog steeds en is weer een paar cm groter. En ik moet nog een gat laten dichtlassen in de kokerbalk.
Zoals sommige van jullie weten heeft de GT een koelprobleem. Gister bij Johan geweest en de oorzaak van het probleem hadden we zo achterhaald --> gare koppakking Er zat namelijk olie op de vuldop van de koelvloeistof. Een paar weken terug was dit echter nog niet. Witte rook uit de uitlaat heb ik echter niet.
Nu hoop ik dat de garage niet al te duur wordt, en anders wordt het beunen (vrijwilligers hier ?:P). Bijkomend voordeel is wel dat de distributieriem nog niet vervangen is.
Het plan om te verlagen is nu definitief verschoven tot na de winter helaas.
Zoals sommige van jullie weten heeft de GT een koelprobleem. Gister bij Johan geweest en de oorzaak van het probleem hadden we zo achterhaald --> gare koppakking Er zat namelijk olie op de vuldop van de koelvloeistof. Een paar weken terug was dit echter nog niet. Witte rook uit de uitlaat heb ik echter niet.
Nu hoop ik dat de garage niet al te duur wordt, en anders wordt het beunen (vrijwilligers hier ?:P). Bijkomend voordeel is wel dat de distributieriem nog niet vervangen is.
Het plan om te verlagen is nu definitief verschoven tot na de winter helaas.
Balen man, dat klinkt weer alsof er veel knaken mogen worden uitgegeven
Nog los van wat ze nog meer willen gaan afkeuren...
Sterkte en succes!
Niet toevallig ingeschreven bij een Citroen dealer? Ik kreeg gisteren een brief over de gratis veiligheidscheck van afgelopen weekend incl kortingsbon van 50 eu op onderdelen/reparaties. Maar ik mag ook gewoon bellen voor als ik niet kan. Scheelt toch weer wat.
Nog los van wat ze nog meer willen gaan afkeuren...
Sterkte en succes!
Niet toevallig ingeschreven bij een Citroen dealer? Ik kreeg gisteren een brief over de gratis veiligheidscheck van afgelopen weekend incl kortingsbon van 50 eu op onderdelen/reparaties. Maar ik mag ook gewoon bellen voor als ik niet kan. Scheelt toch weer wat.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage