info inbouw 1.6 16v in AX GTI
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Starter
- Posts: 16
- Joined: SatJun11, 2005 1:23:57 PM
- Location: Hoorn
- Contact:
info inbouw 1.6 16v in AX GTI
Wie heeft er ervaring in het inbouwen van een 1.6 16V of iets groters in een AX .
Nu rijden we met een 1.6 8V maar willen meer vermogen +/- 180 pk
ligt en duurzaam.
Indien je wat weet laat het me weten.
Nu rijden we met een 1.6 8V maar willen meer vermogen +/- 180 pk
ligt en duurzaam.
Indien je wat weet laat het me weten.
Racingcare is een raceteam , we rijden met oa AX GTI ex Cup uitvoering. Tevens geven we cursussen en incentive dagen (tijdens deze dagen rijden we groepen rond op het ciruit tegen een vergoeding)
http://www.hi-speed.dk/106-mkI-16V.htm
jammer dat het in het deens is maar zo krijg je een idee hoe je de bovenste motorsteun moet aan passen.. kabelboom tja daar kan ik je niks over vertellen, peterM mischien?
jammer dat het in het deens is maar zo krijg je een idee hoe je de bovenste motorsteun moet aan passen.. kabelboom tja daar kan ik je niks over vertellen, peterM mischien?
Das potverdikkeme een mooie site zeg, heb ff rondgekeken staan ook een paar AX'en op.
http://www.hi-speed.dk/Galleriet.html
http://www.hi-speed.dk/Galleriet.html
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
TTF wrote:Kick.. ben stiekum ook wel nieuwschierig..
ik weet dat je de bovenste bloksteun aan moet passen ( zie site )
red je het met de standaart radiateur? wat zijn anders de mogelijkheden?
en hoe zit het met de kabelboom uitgaande van een gti kabelboom?
gewoon en 206 interieur erin is volgens mij nooit veel te groot.
maar de GTI van racingcare (die ze volgens mij dan om gaan bouwen) heeft sowieso geen interieur meer... of pakken jullie die die nog over was, die boven onder die balk lag zonder banden?
kakanox wrote:TTF wrote:Kick.. ben stiekum ook wel nieuwschierig..
ik weet dat je de bovenste bloksteun aan moet passen ( zie site )
red je het met de standaart radiateur? wat zijn anders de mogelijkheden?
en hoe zit het met de kabelboom uitgaande van een gti kabelboom?
gewoon en 206 interieur erin is volgens mij nooit veel te groot.
radiateur neem ik aan?
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
TTF wrote:kakanox wrote:TTF wrote:Kick.. ben stiekum ook wel nieuwschierig..
ik weet dat je de bovenste bloksteun aan moet passen ( zie site )
red je het met de standaart radiateur? wat zijn anders de mogelijkheden?
en hoe zit het met de kabelboom uitgaande van een gti kabelboom?
gewoon en 206 interieur erin is volgens mij nooit veel te groot.
radiateur neem ik aan?
verkeerd gelezen.
Hij heeft geen standaard radiateur, maar dezelfde als die ik nog moet gaan zien in te bouwen (heb 'm al besteld..)
Saxo met airco en/of automaat heeft een 53cm radiateur ipv 39 ofzo.
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
TTF wrote:Kick.. ben stiekum ook wel nieuwschierig..
ik weet dat je de bovenste bloksteun aan moet passen ( zie site )
red je het met de standaart radiateur? wat zijn anders de mogelijkheden?
en hoe zit het met de kabelboom uitgaande van een gti kabelboom?
Radiateur zou moeten werken. Ik zou het goed aanpakken en die van een Sax gebruiken.. AX Diesel is ook groter geloof ik, heb ik er 1 van liggen maar is ook maar een iel ding (net als de standaard GT rad).
Kabelboom? Tja van een GTi weet ik het niet maar in de GT moet heel wat worden aangepast..
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
als je toch flink bezig bent TTF.. misschien beter investeren in een PMS + throttlebodies.. dan heb je echt vette pk's, heb je zeker op z'n minst een van de snelste AX'en... en je weet ook zeker dat er niks mis gaat met je brandstoftoevoer en/of bekabeling. Daarnaast kan een PMS je snelheid + toerental digitaal op je scherm toveren, en als je wil kom ik je er even mee helpen want ik vind het zelf ook erg interessant!
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
-
- AX Starter
- Posts: 16
- Joined: SatJun11, 2005 1:23:57 PM
- Location: Hoorn
- Contact:
Het is ook de bedoeling om de motor in mijn race AX te hangen hier zit ook al een DTA computer met jenvey throttlebodies . Dus de draadboom en software is geen probleem.
Racingcare is een raceteam , we rijden met oa AX GTI ex Cup uitvoering. Tevens geven we cursussen en incentive dagen (tijdens deze dagen rijden we groepen rond op het ciruit tegen een vergoeding)
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Ik loop niet, ik surf
Ik rij nu anderhalf jaar met de 16v(30000km)
Rijd echt tof, laatst een set Bilstein sport met Eibach
gemonteerd, Aanrader stuurt super.
Als je wat wilt dan is het 16v blok de perfecte basis
Ik heb dan de komplete voorpoten en achteras,
remmen, abs, stuurbekr. overgebouwd
gewoon technisch een saxo16v
Maar ook laswerk aan de draagarmophanging en schooren
naar het schutbord en kokerbalken.\
Ik heb zelf al eens 225 op de klok gehad maar dan komen
goede remmen ook wel van pas, want standaard ax GT remmen
zijn heel erg onderbemeten..
ps Ik kijk geregeld op de site maar typ niet zo vaak wat in.
mzzl Carst..
Ik rij nu anderhalf jaar met de 16v(30000km)
Rijd echt tof, laatst een set Bilstein sport met Eibach
gemonteerd, Aanrader stuurt super.
Als je wat wilt dan is het 16v blok de perfecte basis
Ik heb dan de komplete voorpoten en achteras,
remmen, abs, stuurbekr. overgebouwd
gewoon technisch een saxo16v
Maar ook laswerk aan de draagarmophanging en schooren
naar het schutbord en kokerbalken.\
Ik heb zelf al eens 225 op de klok gehad maar dan komen
goede remmen ook wel van pas, want standaard ax GT remmen
zijn heel erg onderbemeten..
ps Ik kijk geregeld op de site maar typ niet zo vaak wat in.
mzzl Carst..