vlammen uit uitlaat!

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

the lone night rider
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
Location: wijk en aalburg

vlammen uit uitlaat!

Post by the lone night rider »

ik vandaag, met een paar maten weer met de auto's bij elkaar.
hadden we weer een idee.
ik kon de BX laten knallen uit zijn uitlaat.
dat was niet overdreven hard maar toch wel zeker mooi.
nu kan ik dat bij de AX ook, maar dan met een ruim 20cm lange vlam erbij.
en een knal zo hard...
echt gaaf om te zien.
helaas had ik geen video camera bij anders had ik het opgenomen.
zal kijken of ik het misschien nog eens kan opnemen, maar het is zeker weten erg mooi om te zien...
:lol: :lol: :lol:
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

Met het contact aan en uit zetten zeker? Ik vraag me af hoe je ontsteking dat kan waarderen, die modules zijn zowiezo al zwakjes.
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

neej vlammen uit de uitlaat kan je ook krijgen als je ontsteking niet helemaal lekker staat en je carb beetje rijk afgesteld.. het liefst nog met een klein gaatje ergens in je downpipe en dan geen tussendemper :)

mijne vlamt wel uit de carb tijdens het starten.. af en toe een backfire :P ziet er ook wazig uit joh!
Image

CitroWen
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 90
Joined: SunMar27, 2005 8:28:02 PM
Location: Panningen

Post by CitroWen »

Hee dat kan ik ook, terugschakelen op de snelweg. Schrok de eerste keer wel toen ik er met de Xsara achter reed.
Als juf heb je natuurlijk wel een stoere auto nodig om bij de KidzZz in de smaak te vallen!

gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 979
Joined: SatOct09, 2004 9:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Post by gertjuh »

Ik had het ook met me racekarretje, toen die nog een beetje koud was en ik overschakelde, was wel lache... Waren eigenlijk meer knallen...

Ik heb ooit hier ook nog een schema voor geplaatst hoe je zo?n onsteker moet plaatsen.
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

the lone night rider
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
Location: wijk en aalburg

Post by the lone night rider »

jep, beetje spellen.
hij loopt nog niet echt goed.
met de BX deed ik dat met contact aan-uit.
met de AX beetje "ruiger" rijden en volgens degene die achter mij reed kwam er een vlam uit toen ik terug schakelde om harder te gaan rijden.

kan dit voor de rest van de auto (uitlaat en degelijke) eigenlijk geen kwaad?
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Post by TB »

Dat doe ik met de motor ook weleens. Laser Hotcam, vol toeren in 2e versnelling. Gas los, iets gas bij en er komt een flinke knal en een vlam van zo een 30 cm uit.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

the lone night rider
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
Location: wijk en aalburg

Post by the lone night rider »

toch is het zeker mooi om te horen.
en voor andere te zien :P :lol:
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ik zei toch dat het kon, en nu zeker met die peco :lol:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

the lone night rider
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
Location: wijk en aalburg

Post by the lone night rider »

Joost wrote:ik zei toch dat het kon, en nu zeker met die peco :lol:


(nooit gehoord dat jij dat zij :P )
maar heb jij het ook al eens gekregen dan?

(stilstaant lukt het ook met contact aan uit... :P )
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Ik schakel zo vaak terug op de snelweg als ik sneller wil maar ik heb nog nooit knallen of vlammen waargenomen ( :( ). Is dat een carb-ding?
Kijk uit, een Cactussssss

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

neej mijn oude GT dus injectie,.. moet ook eerlijk zeggen dat ik het ook nog nooit meegemaak heb hij ploft wel lekker maarja van de andere kant de ax was heilig verklaart dus ik reed er nooit achter maar in

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

oke ik heb ook de knal uitgeprobeerd samen met slick.
achterelkaar aangereden en ff geknald en leuke knallen dat je hoorde en zag.

mijn volgende vraag wat kan er stuk gaan als je constand aan het knallen ben of knal verslaafd ben? :P
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

hahaha knal verslaafd....
Volgens mij staat je onsteking dan gewoon niet helemaal goed!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Lees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 231
Joined: TueSep07, 2004 6:08:50 PM
Location: Middlemount, Australie

Post by Lees »

Je kan het ook ZO aanpakken :P

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

kan ook maar dat is net iets te veel van het goede en ik denk niet dat je dan door de apk komt met zon kit en zonde van het geld.
dan kun je beter ff je contact uit en aan zetten voor een knal.
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 979
Joined: SatOct09, 2004 9:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Post by gertjuh »

In principe werkt het ook wel doordat je je bougies in je motor uitschakeld (of dat er 3 blijven draaien geloof ik) en dan benzine naar achter pompt en dat daar een bougie zit die vonkt en daar dus benzine bijkomt en een vlam geeft.


Is je motor nog koud en je doet dat dan krijg je een hele harde knal.

Dus ik denk dat het ook wel werkt als je je motor uitzet en dan beetje benzine pompt en dan dan weer aan...

Of heb ik het mis zo?
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

the lone night rider
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
Location: wijk en aalburg

Post by the lone night rider »

tank_driver wrote:oke ik heb ook de knal uitgeprobeerd samen met slick.
achterelkaar aangereden en ff geknald en leuke knallen dat je hoorde en zag.

mijn volgende vraag wat kan er stuk gaan als je constand aan het knallen ben of knal verslaafd ben? :P



hoe maakte jullie de knal?
met contact uit/aan of een andere manier....
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

oke how to knal.

rij in z`n 2 tot 5000 t/pm laat gas los en draai contact 1 tandje terug en draai hem vervolgens weer terug maar niet zo ver terug dat je startmoter aangaat das niet goed voor je startmoter.

het moment tussen dat je je contact uit en aan zet is ong 1 sec dus gewoon eenentwintig zeggen. bij mij werkt het in iedergeval wel :wink:
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

the lone night rider
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
Location: wijk en aalburg

Post by the lone night rider »

tank_driver wrote:oke how to knal.

rij in z`n 2 tot 5000 t/pm laat gas los en draai contact 1 tandje terug en draai hem vervolgens weer terug maar niet zo ver terug dat je startmoter aangaat das niet goed voor je startmoter.

het moment tussen dat je je contact uit en aan zet is ong 1 sec dus gewoon eenentwintig zeggen. bij mij werkt het in iedergeval wel :wink:



toch wel op die manier.
zo doe ik het in stilstand.
warme motor (echt goed warm, 6500 toeren en contact 1 stand terug.
luisteren naar de motor.
vlak voor stationair toerental contact weer aan en daar komt de flam :P )
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...

Post Reply