vlammen uit uitlaat!
Moderators: Rock's, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 277
- Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
- Location: wijk en aalburg
vlammen uit uitlaat!
ik vandaag, met een paar maten weer met de auto's bij elkaar.
hadden we weer een idee.
ik kon de BX laten knallen uit zijn uitlaat.
dat was niet overdreven hard maar toch wel zeker mooi.
nu kan ik dat bij de AX ook, maar dan met een ruim 20cm lange vlam erbij.
en een knal zo hard...
echt gaaf om te zien.
helaas had ik geen video camera bij anders had ik het opgenomen.
zal kijken of ik het misschien nog eens kan opnemen, maar het is zeker weten erg mooi om te zien...
hadden we weer een idee.
ik kon de BX laten knallen uit zijn uitlaat.
dat was niet overdreven hard maar toch wel zeker mooi.
nu kan ik dat bij de AX ook, maar dan met een ruim 20cm lange vlam erbij.
en een knal zo hard...
echt gaaf om te zien.
helaas had ik geen video camera bij anders had ik het opgenomen.
zal kijken of ik het misschien nog eens kan opnemen, maar het is zeker weten erg mooi om te zien...
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
neej vlammen uit de uitlaat kan je ook krijgen als je ontsteking niet helemaal lekker staat en je carb beetje rijk afgesteld.. het liefst nog met een klein gaatje ergens in je downpipe en dan geen tussendemper
mijne vlamt wel uit de carb tijdens het starten.. af en toe een backfire ziet er ook wazig uit joh!
mijne vlamt wel uit de carb tijdens het starten.. af en toe een backfire ziet er ook wazig uit joh!
Ik had het ook met me racekarretje, toen die nog een beetje koud was en ik overschakelde, was wel lache... Waren eigenlijk meer knallen...
Ik heb ooit hier ook nog een schema voor geplaatst hoe je zo?n onsteker moet plaatsen.
Ik heb ooit hier ook nog een schema voor geplaatst hoe je zo?n onsteker moet plaatsen.
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !
-
- AX liefhebber
- Posts: 277
- Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
- Location: wijk en aalburg
jep, beetje spellen.
hij loopt nog niet echt goed.
met de BX deed ik dat met contact aan-uit.
met de AX beetje "ruiger" rijden en volgens degene die achter mij reed kwam er een vlam uit toen ik terug schakelde om harder te gaan rijden.
kan dit voor de rest van de auto (uitlaat en degelijke) eigenlijk geen kwaad?
hij loopt nog niet echt goed.
met de BX deed ik dat met contact aan-uit.
met de AX beetje "ruiger" rijden en volgens degene die achter mij reed kwam er een vlam uit toen ik terug schakelde om harder te gaan rijden.
kan dit voor de rest van de auto (uitlaat en degelijke) eigenlijk geen kwaad?
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
-
- AX liefhebber
- Posts: 277
- Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
- Location: wijk en aalburg
-
- AX liefhebber
- Posts: 277
- Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
- Location: wijk en aalburg
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
oke ik heb ook de knal uitgeprobeerd samen met slick.
achterelkaar aangereden en ff geknald en leuke knallen dat je hoorde en zag.
mijn volgende vraag wat kan er stuk gaan als je constand aan het knallen ben of knal verslaafd ben?
achterelkaar aangereden en ff geknald en leuke knallen dat je hoorde en zag.
mijn volgende vraag wat kan er stuk gaan als je constand aan het knallen ben of knal verslaafd ben?
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond
MAZDA POWER!!!
MAZDA POWER!!!
Je kan het ook ZO aanpakken
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
In principe werkt het ook wel doordat je je bougies in je motor uitschakeld (of dat er 3 blijven draaien geloof ik) en dan benzine naar achter pompt en dat daar een bougie zit die vonkt en daar dus benzine bijkomt en een vlam geeft.
Is je motor nog koud en je doet dat dan krijg je een hele harde knal.
Dus ik denk dat het ook wel werkt als je je motor uitzet en dan beetje benzine pompt en dan dan weer aan...
Of heb ik het mis zo?
Is je motor nog koud en je doet dat dan krijg je een hele harde knal.
Dus ik denk dat het ook wel werkt als je je motor uitzet en dan beetje benzine pompt en dan dan weer aan...
Of heb ik het mis zo?
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !
-
- AX liefhebber
- Posts: 277
- Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
- Location: wijk en aalburg
tank_driver wrote:oke ik heb ook de knal uitgeprobeerd samen met slick.
achterelkaar aangereden en ff geknald en leuke knallen dat je hoorde en zag.
mijn volgende vraag wat kan er stuk gaan als je constand aan het knallen ben of knal verslaafd ben?
hoe maakte jullie de knal?
met contact uit/aan of een andere manier....
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
oke how to knal.
rij in z`n 2 tot 5000 t/pm laat gas los en draai contact 1 tandje terug en draai hem vervolgens weer terug maar niet zo ver terug dat je startmoter aangaat das niet goed voor je startmoter.
het moment tussen dat je je contact uit en aan zet is ong 1 sec dus gewoon eenentwintig zeggen. bij mij werkt het in iedergeval wel
rij in z`n 2 tot 5000 t/pm laat gas los en draai contact 1 tandje terug en draai hem vervolgens weer terug maar niet zo ver terug dat je startmoter aangaat das niet goed voor je startmoter.
het moment tussen dat je je contact uit en aan zet is ong 1 sec dus gewoon eenentwintig zeggen. bij mij werkt het in iedergeval wel
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond
MAZDA POWER!!!
MAZDA POWER!!!
-
- AX liefhebber
- Posts: 277
- Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
- Location: wijk en aalburg
tank_driver wrote:oke how to knal.
rij in z`n 2 tot 5000 t/pm laat gas los en draai contact 1 tandje terug en draai hem vervolgens weer terug maar niet zo ver terug dat je startmoter aangaat das niet goed voor je startmoter.
het moment tussen dat je je contact uit en aan zet is ong 1 sec dus gewoon eenentwintig zeggen. bij mij werkt het in iedergeval wel
toch wel op die manier.
zo doe ik het in stilstand.
warme motor (echt goed warm, 6500 toeren en contact 1 stand terug.
luisteren naar de motor.
vlak voor stationair toerental contact weer aan en daar komt de flam )
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...