Moderators: Rock's , webmasters
arnie
AX super weirdo
Posts: 4657 Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:
Post
by arnie » ThuJun09, 2005 3:45:44 PM
Freude am Fahren.
citro-power
AX Master
Posts: 1179 Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch
Post
by citro-power » FriJun10, 2005 8:22:48 AM
220 + in de regen...
Tja, dat kan als je dat wilt.
Wel handig zo'n snelheidsmeter die te vroeg stopt.
arnie
AX super weirdo
Posts: 4657 Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:
Post
by arnie » FriJun10, 2005 1:18:17 PM
citro-power wrote: 220 + in de regen... Tja, dat kan als je dat wilt. Wel handig zo'n snelheidsmeter die te vroeg stopt.
Het regent niet, was van zijn voorganger ofzo.
Ik vind dit toch wel apart voor een nagenoeg standaard 1.6 V-tec blokje. Check de hoeveelheid toeren
Freude am Fahren.
AX_Powah
AX Master
Posts: 1887 Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:
Post
by AX_Powah » FriJun10, 2005 1:19:48 PM
dik. vtec's maken zoiezo veel toeren, hier rijdt een crx die met gemak 10.000 maakt
Mzzls Geert
Wie niet snel is.......is laag!!
Browny
Total admin
Posts: 7960 Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht
Post
by Browny » FriJun10, 2005 1:21:52 PM
japanners he.
Ik heb een suzuki swift gti gehad, die ging pas bij 8500+ toeren in het rood, trok ook wel door tot 9500 toeren ofzo.
arnie
AX super weirdo
Posts: 4657 Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:
Post
by arnie » FriJun10, 2005 1:33:27 PM
Browny wrote: japanners he. Ik heb een suzuki swift gti gehad, die ging pas bij 8500+ toeren in het rood, trok ook wel door tot 9500 toeren ofzo.
Moet je is met een AX proberen, komen je zuigers dwars door de motorkap naar buiten
Freude am Fahren.
Browny
Total admin
Posts: 7960 Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht
Post
by Browny » FriJun10, 2005 1:36:58 PM
ik heb met mijn ax nog nooit tot het eind doorgetrokken in geen enkele versnelling. Altijd gas overgehouden. Snel is ie toch niet, hoever ik ook doortrek, dan maar zuinig ermee zijn.
jeffrey van dal
AX liefhebber
Posts: 403 Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
Location: vlijmen
Contact:
Post
by jeffrey van dal » ThuJun30, 2005 1:58:43 PM
bij de hoeveel toere komen je zuigers eruit???
maar klopt wel feddy had eerst een blok gebouwd voor een swift een gewone 1300 geen gti dat blok tikte de 11.000 aan, maar toen het turk m kapot gereden.
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633 Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Post
by kevin.broke » FriJul08, 2005 2:18:25 PM
een gezonde achtklepper gaat met de juiste ombouw ook over de 8000...
was het niet Gert die een filmpje had gepost waar je 'm zo naar 7500 ziet schieten?
TTF
AX weirdo
Posts: 3998 Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)
Post
by TTF » FriJul08, 2005 2:28:14 PM
tja hoog toeren is leuk maar als jij je max kopel en vermogen rond de 8000 hebt liggen.. of je er dan wel wat aan hebt bij sprints..
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633 Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Post
by kevin.broke » FriJul08, 2005 2:56:49 PM
max vermogen @ 8000 en max koppel @ 2000 = ideaal
jeffrey van dal
AX liefhebber
Posts: 403 Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
Location: vlijmen
Contact:
Post
by jeffrey van dal » FriJul08, 2005 3:01:07 PM
kakanox wrote: max vermogen @ 8000 en max koppel @ 2000 = ideaal
neej bij de 4500 zo das t fijnst vind ik,
jah kan makkelijk mijn moter kan ik ook naar de 8000 laten schieten makkelijk.
die van me zusje ook alleen dies begrensd bij de 7100.
Jeffrey
gertjuh
AX liefhebber
Posts: 979 Joined: SatOct09, 2004 9:49:37 AM
Location: krimpen ad lek
Post
by gertjuh » FriJul08, 2005 7:06:05 PM
kakanox wrote: een gezonde achtklepper gaat met de juiste ombouw ook over de 8000... was het niet Gert die een filmpje had gepost waar je 'm zo naar 7500 ziet schieten?
Jep that?s me.
Ik jank hem meestal door tot de 7000 a 7001 toeren...
Dan met overschakelen zit ik meestal rond de 5500 a 6000 toeren.
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !
Sander
Clubmonteur
Posts: 4082 Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:
Post
by Sander » SatJul09, 2005 7:57:46 AM
Je max koppel kan het beste hoog liggen. zodat als je schakelt op je max vermogen je terugvalt op je max koppel. Als je je max koppel heel laag hebt zitten dan heb je dus tijdens een sprint niet je max koppel om te accelereren.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
thommes
AX liefhebber
Posts: 597 Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:
Post
by thommes » SatJul09, 2005 6:51:40 PM
Ook grappig dat er iemand voor hem rijdt die hij niet eens inhaalt
Die heeft hem ook duidelijk tegen de plank
**Stay Tuned**
tank_driver
AX Master
Posts: 1501 Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven
Post
by tank_driver » SatJul16, 2005 6:54:52 PM
GRAPPIG????
levens gevaarlijk ik ben ook niet heilig en rijd ook wel eens TE hard maar dit is echt
TE .
shame on you!!!!!!!!!!!!!!
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond
MAZDA POWER!!!
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633 Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Post
by kevin.broke » WedJul27, 2005 8:05:47 PM
tank_driver wrote: GRAPPIG????
levens gevaarlijk ik ben ook niet heilig en rijd ook wel eens TE hard maar dit is echt
TE .
shame on you!!!!!!!!!!!!!!
haha, jij moet niet overdrijven jan-steven.. herinner me nog een 100+ in de bebouwde kom, bij het Philips-stadion, en een inhaalmanoeuvre op weg terug van q01z waar zelfs mijn haren recht van overeind gingen staan
(en nee, volgens mij had ik ook toen g??n haar)
maarrem.. ff ontopic, zit dit filmpje nog eens te kijken.. ook die zuigers van dat VTi-tje zullen er soon wel aan de bovenkant uit komen denk ik.. check de koelvloeistoftemperatuur eens - vraag me af wat de olietemp doet, 140? 150?
thommes
AX liefhebber
Posts: 597 Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:
Post
by thommes » FriAug05, 2005 5:21:32 PM
ik keur het ook nie goed wat hij doet maar viel me op omdat hij nogal lijp rijdt er nog iemand rijdt die dus nog lijper is.......
**Stay Tuned**
Gideon
AX liefhebber
Posts: 320 Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep
Post
by Gideon » FriDec23, 2005 11:18:18 AM
master-arnie wrote: Browny wrote: japanners he. Ik heb een suzuki swift gti gehad, die ging pas bij 8500+ toeren in het rood, trok ook wel door tot 9500 toeren ofzo.
Moet je is met een AX proberen, komen je zuigers dwars door de motorkap naar buiten
Heb je dat al eens gehad dan? mijn ax gaat nog prima boven 8000 toeren
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E
and still owning AX GTI
Gideon
AX liefhebber
Posts: 320 Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep
Post
by Gideon » FriDec23, 2005 11:19:51 AM
TTF wrote: tja hoog toeren is leuk maar als jij je max kopel en vermogen rond de 8000 hebt liggen.. of je er dan wel wat aan hebt bij sprints..
opzich is een hoogtoerige motor ook wel weer handig bij sprinten je hebt wat meer tractie want de auto spint niet zo snel
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E
and still owning AX GTI