Kleppendeksel vervangen...

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Kleppendeksel vervangen...

Post by Rock's »

Kan ik dit ? :wink: :lol:

Ik bedoel dus.......

Is dit een kwestie van boutjes losdraaien.......slangetje eraf trekken....kleppendeksel omwisselen.... boutjes weer vastzetten en het slangetje er weer op....(oftewel,..... kan een klein meisje van 5 met een beetje kennis van het demonteren en monteren van een barbie dit ?.....dan kan ik het denk ik ook wel :twisted: )

Of komen er nieuwe pakkingen, momentsleutels, nieuwe bouten.... brute krachten en veel denkwerk bij kijken.......
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

the lone night rider
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
Location: wijk en aalburg

Post by the lone night rider »

dat kan zelfs jij.
ik weet niet of je er een andere pakking bij hebt.
anders even kijken of de oude niet te veel gescheurd en/of hard is.

maar anders precies wat jij zegt.
slangetje eraf - 2 moertjes losdraaien - kleppendeksel vervangen - weer vastzetten.

let op!
er zit waarschijnlijk een plaat met 2 busjes onder.
even goed kijken hoe dit zit en zelfde terug bouwen...

succes.
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Pakking die er nu op zit is nog netjes,......de vorige eigenaar had het kleppendeksel blauw gespoten,....... ik heb nog een zwarte liggen..... staat wat netter bij een AX die zwart is en als 2e kleur rood heeft... :roll: (jah ik ben een zeikert als het om details gaat :oops: )

Ik begin al een beetje vertrouwen te krijgen...... ik ga binnenkort een dag of 2 hiervoor vrij proberen te maken........

SPANNEND !!!!! :mrgreen:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Rock's wrote:Pakking die er nu op zit is nog netjes,......de vorige eigenaar had het kleppendeksel blauw gespoten,....... ik heb nog een zwarte liggen..... staat wat netter bij een AX die zwart is en als 2e kleur rood heeft... :roll: (jah ik ben een zeikert als het om details gaat :oops: )

Ik begin al een beetje vertrouwen te krijgen...... ik ga binnenkort een dag of 2 hiervoor vrij proberen te maken........

SPANNEND !!!!! :mrgreen:


Jij hebt echt veel vertrouwen in jezelf :lol:
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

bad_my84 wrote:Jij hebt echt veel vertrouwen in jezelf :lol:


bij Aad is dat niet gebrek aan vertrouwen.. tis gewoon zelfkennis :)

toch Aad? :D
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Ik zou wel even alles goed ontvetten, zeker de rand waar de klepdekselpakking komt te zitten, en ontvet het klepdeksel ook goed, anders gaat dat ding alsnog lekken op de pakking

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Als je iets doet en het gaat kapot, weet je dat je het de volgende keer op een andere manier moet doen :D
Trial & error is the way to go :)

Zo deed ik dat met mijn scooter altijd, maar met de auto laat ik ook alles liever in elkaar zitten :wink: , moet toch eens het fel zoeken om iets uit elkaar te schroeven.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

en Aad, RUSTIG vastdraaien.. tis de bedoeling dat het niet lostrilt.. niet dat het aan de onderkant van je blok beland :)

serieus; die bouten moeten met iets van 12Nm vastgedraait worden eigenlijk.. dat is net ietsje vaster dan handvast! vast is echt al te vast in dit geval :)

maar gewoon doen Aad.. als je dr voor zorgt dat er geen vuil in valt en je gewoon alles beetje schoonmaakt dan kan je echt niets verpesten.. het ergste dat je kan doen is te hard aandraaien.. in dat geval gaat je kleppendeksel kapot.. en zet je die blauwe er weer op :)

let wel op met die steuntjes die er misschen tussen zitten.. die moet je niet laten vallen, dan zijn ze kapot.. dus gewoon voorzichtig doen :)
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Moet ik nog een How to maken :lol: 8) :wink:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Aad, dit kon ik zelfs (ik heb kleppendekselpakking toen vervangen), dus maak je geen zorgen :D
Paar foto's:

Image
(hierboven: hier zie je de plaat waar iemand het eerder over had!)

Image
(hierboven: plaat eraf)

Image
(hierboven: dit zit eronder)

Succes!
Kijk uit, een Cactussssss

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Aad dat red je makkelijk. Geen brute kracht voor nodig. Als je kleppendeksel na het verwijderen van de moertjes niet makkelijk loskomt dan ben je waarschijnlijk de ringetjes vergeten. Die moet je even met een schroevendraaier lostikken. Nog een laatste tip. PAS OP OLIE :wink:
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Als ik 'm wil spuiten heb ik zekers hittebestendige verf nodig?

Lijkt me wel maar ik vraag het maar ff voor de zekerheid
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ik had het toen wel gedaan maar je ziet zat auto's waar het niet gebeurt. Zo heet wordt het kleppendeksel niet. niet warmer als een graad of 90. Gewone verf volstaat prima volgens mij.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Sander wrote:Ik had het toen wel gedaan maar je ziet zat auto's waar het niet gebeurt. Zo heet wordt het kleppendeksel niet. niet warmer als een graad of 90. Gewone verf volstaat prima volgens mij.


haha.. als het goed is wordt het kleppendeksel niet warmer dan een graad of 90 bedoel je ;)

Post Reply