Is dit een kwestie van boutjes losdraaien.......slangetje eraf trekken....kleppendeksel omwisselen.... boutjes weer vastzetten en het slangetje er weer op....(oftewel,..... kan een klein meisje van 5 met een beetje kennis van het demonteren en monteren van een barbie dit ?.....dan kan ik het denk ik ook wel )
Of komen er nieuwe pakkingen, momentsleutels, nieuwe bouten.... brute krachten en veel denkwerk bij kijken.......
Pakking die er nu op zit is nog netjes,......de vorige eigenaar had het kleppendeksel blauw gespoten,....... ik heb nog een zwarte liggen..... staat wat netter bij een AX die zwart is en als 2e kleur rood heeft... (jah ik ben een zeikert als het om details gaat )
Ik begin al een beetje vertrouwen te krijgen...... ik ga binnenkort een dag of 2 hiervoor vrij proberen te maken........
Rock's wrote:Pakking die er nu op zit is nog netjes,......de vorige eigenaar had het kleppendeksel blauw gespoten,....... ik heb nog een zwarte liggen..... staat wat netter bij een AX die zwart is en als 2e kleur rood heeft... (jah ik ben een zeikert als het om details gaat )
Ik begin al een beetje vertrouwen te krijgen...... ik ga binnenkort een dag of 2 hiervoor vrij proberen te maken........
SPANNEND !!!!! :mrgreen:
Jij hebt echt veel vertrouwen in jezelf
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Ik zou wel even alles goed ontvetten, zeker de rand waar de klepdekselpakking komt te zitten, en ontvet het klepdeksel ook goed, anders gaat dat ding alsnog lekken op de pakking
Als je iets doet en het gaat kapot, weet je dat je het de volgende keer op een andere manier moet doen Trial & error is the way to go
Zo deed ik dat met mijn scooter altijd, maar met de auto laat ik ook alles liever in elkaar zitten , moet toch eens het fel zoeken om iets uit elkaar te schroeven.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
en Aad, RUSTIG vastdraaien.. tis de bedoeling dat het niet lostrilt.. niet dat het aan de onderkant van je blok beland
serieus; die bouten moeten met iets van 12Nm vastgedraait worden eigenlijk.. dat is net ietsje vaster dan handvast! vast is echt al te vast in dit geval
maar gewoon doen Aad.. als je dr voor zorgt dat er geen vuil in valt en je gewoon alles beetje schoonmaakt dan kan je echt niets verpesten.. het ergste dat je kan doen is te hard aandraaien.. in dat geval gaat je kleppendeksel kapot.. en zet je die blauwe er weer op
let wel op met die steuntjes die er misschen tussen zitten.. die moet je niet laten vallen, dan zijn ze kapot.. dus gewoon voorzichtig doen
Aad dat red je makkelijk. Geen brute kracht voor nodig. Als je kleppendeksel na het verwijderen van de moertjes niet makkelijk loskomt dan ben je waarschijnlijk de ringetjes vergeten. Die moet je even met een schroevendraaier lostikken. Nog een laatste tip. PAS OP OLIE
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Ik had het toen wel gedaan maar je ziet zat auto's waar het niet gebeurt. Zo heet wordt het kleppendeksel niet. niet warmer als een graad of 90. Gewone verf volstaat prima volgens mij.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:Ik had het toen wel gedaan maar je ziet zat auto's waar het niet gebeurt. Zo heet wordt het kleppendeksel niet. niet warmer als een graad of 90. Gewone verf volstaat prima volgens mij.
haha.. als het goed is wordt het kleppendeksel niet warmer dan een graad of 90 bedoel je