tunen.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 277
- Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
- Location: wijk en aalburg
tunen.
ik weet niet of hier al een topic over is.
maar zijn de "makelijke" manieren om een GT CARB te tunen?
bij een inj. is het met een chip te doen.
maar hoe bij een carb???
hoop dat jullie iets weten...
maar zijn de "makelijke" manieren om een GT CARB te tunen?
bij een inj. is het met een chip te doen.
maar hoe bij een carb???
hoop dat jullie iets weten...
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
-
- AX liefhebber
- Posts: 277
- Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
- Location: wijk en aalburg
-
- AX liefhebber
- Posts: 277
- Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
- Location: wijk en aalburg
AX_POWAH wrote:1 - Spagettispruitstuk erop
2 - Openluchtfilter systeem
1 - weet iemand wat dat ongeveer kost? (of heeft iemand het tweedehands?)
2 - wat kost een openlucht filter ongeveer en welk merk kan ik het best nemen?
en de rest hoor ik van Mark
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
-
- AX liefhebber
- Posts: 277
- Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
- Location: wijk en aalburg
AX_POWAH wrote:1. Raceland nieuw kost 235 euro, 2dehands weinig aangeboden maar meestal rond de 100, 125 euro
2. Green, K&N, Raceland (ben ik zelf geen superfan van) en allemaal tussen de 50 en 150 euro nieuw en 2de hands check marktplaats
1. toch eens gaan kijken voor spagetie spruitstuk dan...
heoveel winst haal je daarmee eruit?
2. een goede vriend van mij rijdt een Opel Corsa sport. (sorry voor het vloeken en grove taalgebruik )
hij heeft er een openluchtfilter inzitten, (ik meen green) en die heeft nu een prachtig roffelend geluid met optrekken.
kan dit door alleen een luchtfilter voor elkaar gekregen worden???
zoja? hoe, dit wil ik ook
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
the lone night rider wrote:2. een goede vriend van mij rijdt een Opel Corsa sport. (sorry voor het vloeken en grove taalgebruik )
hij heeft er een openluchtfilter inzitten, (ik meen green) en die heeft nu een prachtig roffelend geluid met optrekken.
kan dit door alleen een luchtfilter voor elkaar gekregen worden???
zoja? hoe, dit wil ik ook
Dat komt o.a. door het monteren van een open luchtfilter...ik heb het met mn AX namelijk ook en ik heb geen sportuitlaat eronder hangen.
Wanneer ik het gaspedaal wat dieper intrap en de motor draait meer dan 2000 rpm, komt er een heerlijke diepe brom onder mn motorkapje vandaan die veel mensen doet omkijken
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
-
- AX liefhebber
- Posts: 277
- Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
- Location: wijk en aalburg
TjizZzuH wrote:Dat komt o.a. door het monteren van een open luchtfilter...ik heb het met mn AX namelijk ook en ik heb geen sportuitlaat eronder hangen.
Wanneer ik het gaspedaal wat dieper intrap en de motor draait meer dan 2000 rpm, komt er een heerlijke diepe brom onder mn motorkapje vandaan die veel mensen doet omkijken
wat voor merk filter heb jij dan?
en zon brom had ik met mijn bx en zx ook, maar hij heeft echt een zware roffel.
net een VW VR6 die langskomt.
zoiets wil ik ook...
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
-
- AX liefhebber
- Posts: 277
- Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
- Location: wijk en aalburg
TjizZzuH wrote:Ik heb gewoon een universeel filter van Carpoint (Dynamik Air-Intake filter 76x160 mm)...het moet voor mij namelijk een beetje betaalbaar blijven als student zijnde
voor mij ook eigenlijk.
wat heb je er voor betaald als ik vragen mag en waar heb je het gekocht?
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
Ik heb het filter in Leeuwarden bij Autoshop Wassenaar gekocht voor 27,50
Vroeger zat die ook bij http://www.autoshop.nl/ aangesloten...toen ik het filter kocht stond ie nog steeds als verkooppunt in hun lijst maar was er toen al niet meer bij aangesloten zei de eigenaar tegen mij...
Volgens de site zijn de enige verkooppunten nu gevestigd in Hengelo, Nijmegen en Rijssen
Maar ik denk dat elke willekeurige autospeciaalzaak deze filters ook wel verkoopt
Vroeger zat die ook bij http://www.autoshop.nl/ aangesloten...toen ik het filter kocht stond ie nog steeds als verkooppunt in hun lijst maar was er toen al niet meer bij aangesloten zei de eigenaar tegen mij...
Volgens de site zijn de enige verkooppunten nu gevestigd in Hengelo, Nijmegen en Rijssen
Maar ik denk dat elke willekeurige autospeciaalzaak deze filters ook wel verkoopt
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
je moet een wat langere aanzuigbuis maken van PVC heb ik vernomen. moet je eens aan joris of TTF vragen!
verder, voor een spaghetti: ik ben bezig met een inkoopactie te organiseren. heb het nu bij de voorzitter (Joost) liggen, wacht nog reactie af, maar ik heb vernomen dat ik voor 400 euro incl. btw aan nieuwe Devil spruitstukken kan komen (normale prijs = 590,24 euro incl.). stukje duurder maar het is ook wel iets andere kwaliteit! 5 jaar garantie! en dan heb je ook niet zo'n spruitstuk dat eronderuit rot.. de mijne is bijv. gescheurd toen ik hem bij probeerde te buigen!
ik wacht nog even de reacties. mooie van zo'n spruitstuk is dat 't zijn waarde ook houdt. ik laat er zelf een maken of koop er ook eentje.
verder, voor een spaghetti: ik ben bezig met een inkoopactie te organiseren. heb het nu bij de voorzitter (Joost) liggen, wacht nog reactie af, maar ik heb vernomen dat ik voor 400 euro incl. btw aan nieuwe Devil spruitstukken kan komen (normale prijs = 590,24 euro incl.). stukje duurder maar het is ook wel iets andere kwaliteit! 5 jaar garantie! en dan heb je ook niet zo'n spruitstuk dat eronderuit rot.. de mijne is bijv. gescheurd toen ik hem bij probeerde te buigen!
ik wacht nog even de reacties. mooie van zo'n spruitstuk is dat 't zijn waarde ook houdt. ik laat er zelf een maken of koop er ook eentje.
FF OFFTOPIC:
@ kakanox: leuk idee maar er zijn er op t forum maar een paar die ook geld hebben te besteden/ willen besteden dus verwacht geen grote aantallen inkopers van die spruitstukken en het kan z'n waarde wel houden maar er zijn weinig mensen die t er voor overhebben!
Kijk liever bij raceland, kosten ze nieuw de helft van compleet rvs!!
Gelijk weer ontopic aub
@ kakanox: leuk idee maar er zijn er op t forum maar een paar die ook geld hebben te besteden/ willen besteden dus verwacht geen grote aantallen inkopers van die spruitstukken en het kan z'n waarde wel houden maar er zijn weinig mensen die t er voor overhebben!
Kijk liever bij raceland, kosten ze nieuw de helft van compleet rvs!!
Gelijk weer ontopic aub
Mzzls Geert
Wie niet snel is.......is laag!!
Wie niet snel is.......is laag!!
kakanox wrote:je moet een wat langere aanzuigbuis maken van PVC heb ik vernomen. moet je eens aan joris of TTF vragen!
Ik heb al de goede vorm aan PVC thuis liggen (75 mm diameter)...alleen was de pijp net te klein om over de aansluiting te schuiven, en net te groot om erin te schuiven...dus waarschijnlijk ga ik er een randje afschuren met grof schuurpapier, zodat ie er mooi strak ingeschoven kan worden...
Last edited by TjizZzuH on MonJun27, 2005 3:56:32 PM, edited 1 time in total.
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
-
- AX liefhebber
- Posts: 277
- Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
- Location: wijk en aalburg
Als je het openluchtfilter direct op de plaats van het originele luchtfilterhuis plaats heb je meer vermogen (en dus een [iets] hogere topsnelheid).
Zet je een (PVC) aanvoerbuis tussen de plek waar je originele luchtfilterhuis zat en je sportluchtfilter, zal je AX iets meer koppel hebben...
Zet je een (PVC) aanvoerbuis tussen de plek waar je originele luchtfilterhuis zat en je sportluchtfilter, zal je AX iets meer koppel hebben...
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
-
- AX liefhebber
- Posts: 277
- Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
- Location: wijk en aalburg
TjizZzuH wrote:Als je het openluchtfilter direct op de plaats van het originele luchtfilterhuis plaats heb je meer vermogen (en dus een [iets] hogere topsnelheid).
Zet je een (PVC) aanvoerbuis tussen de plek waar je originele luchtfilterhuis zat en je sportluchtfilter, zal je AX iets meer koppel hebben...
is dat goed merkbaar het verschil?
want aan koppel heb ik uiteraard iets meer...
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
Ik heb geen flauw idee...daarom wil ik het namelijk gewoon ff gaan proberen
Ik merkte wel dat met het filter direct op de plek van het oude filterhuis de motor wat later oppakt dan eerst...met het originele filter trok ie wat pittiger op dan met het sportluchtfilter...
Qua topsnelheid is ie er wel op vooruit gegaan:
Ik merkte wel dat met het filter direct op de plek van het oude filterhuis de motor wat later oppakt dan eerst...met het originele filter trok ie wat pittiger op dan met het sportluchtfilter...
Qua topsnelheid is ie er wel op vooruit gegaan:
- Origineel filter: 176 op de km-teller (schaalverdeling loopt tot 180)
- Open sportfilter: >180 op de km-teller...tis dat de wijzer nie verder gaat, maar anders gok ik dat ie nu ongeveer 185 - 190 (op de denkbeeldige wijzerplaat) rijd
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
-
- AX liefhebber
- Posts: 277
- Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
- Location: wijk en aalburg
TjizZzuH wrote:Ik heb geen flauw idee...daarom wil ik het namelijk gewoon ff gaan proberen
Ik merkte wel dat met het filter direct op de plek van het oude filterhuis de motor wat later oppakt dan eerst...met het originele filter trok ie wat pittiger op dan met het sportluchtfilter...
Qua topsnelheid is ie er wel op vooruit gegaan:
- Origineel filter: 176 op de km-teller (schaalverdeling loopt tot 180)
- Open sportfilter: >180 op de km-teller...tis dat de wijzer nie verder gaat, maar anders gok ik dat ie nu ongeveer 185 - 190 (op de denkbeeldige wijzerplaat) rijd
bij mijn BX had ik het huis gewoon weggehaalt en het orginele filter laten zitten zonder er iets omheen.
maar dan trekt ie wel beter.
maar ik zal eens gaan proberen.
maar waar kan ik zulke buizen halen?
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...