nu was mij verteld dat bij het ene blok de distributie versprongen was, klopt.. riem zat er niet meer omheen.. dus nahja die ging ik wel es open schroeven voor de lol
maar die andere zou gewoon goed zijn en zo kunnen lopen als je m erin schroeft!
nu ben ik na alle onzin niet meer voor 1 gat te vangen dus ben ik begonnen met het vervangen van de distributieriem.
in mijn poging om de motor met een sleutel22 in blokkeer stand te draaien had ik meer het gevoel dat de sleutel boog dan dat de rest bewoog. Dus spanrol losgehaald en nokkenas verdraait en geblokkeerd.. toen poging gedaan voor de krukas.. maar zelfs als ik op mn (toch best grote) sleutel 22 ga staan.. beweegt er nix

conclusie: blok staat hartstikke vast!
bovendien was het spanrol ook versleten, helemaal vastgerot.. dus het blok staat waarschijnlijk al heel erg lang stil (verklaart ook het vaststaan ervan).
ook stond de waterpomp vrijwel vast, nauwelijks draaien en een rot geluid geven, aangezien ik daar nog een stapeltje van heb liggen.. andere erop geschroeft.. wat blijkt, zit de originele helemaal vol mayo.. wat dus duidt op een lekke koppakking..
iemand interesse in al mijn ax rommel (zonder velgen) voor een leuk bedrag?