Computers + Windows

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
q01z
Total admin
Total admin

Computers + Windows

Post by q01z »

wie heeft het eigenlijk niet? frustraties om computers?

nahja iig.. ik moest dus de laptop van mn vader opnieuw installeren... koste al de enige moeite.. omdat mn XP cdrom niet op wilde starten was dat dus eerst vanaf diskette opstarten, windows98se instaleren, en vanuit daar XP.. zo hoorth et niet, maar het kan dus wel..

vervolgens hang je m aan het internet om een virusscanner te downloaden. Vraagt windows om een update van msn.. en het kwaad is geschied.. ik had binnen 5min een virus dat zo heftig was dat mijn computer zichzelf steeds maar opnieuw ging opstarten vanwege een ernstige fout in het besturingssysteem.. via een andere pc een virusscanner geinstallerd... had ik dus na die 5min al 81 virussen en 321ad/spyware aplicaties! (nieuw record?) best knap toch? en dat zonder Iexplorer aangehad te hebben..

met veel moeite laptop draaiende weten te krijgen/houden.. start net mijn moeder dr pc op.. (win98se) schermpje dat vraagt om gebruikersgegevens.. daarna werd er gevraagt om mn serial.. en daarna.. crash.. explorer vast.. en wat je ook probeerd, niet meer aan de gang te krijgen.. zelfs veilige modus crasht continu.. en om een vage reden werkt zelfs dos-prompt niet normaal meer! dus nou mag ik die dus waarschijnlijk ook opnieuw gaan installeren!

volgens mij wordt het linux installatiedag morgen!

AAAARGGGHHH ik kill bill nog een keer

Image
Image

Weetjewel
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Weetjewel »

Dus dat doe jij op een zaterdagavond 8)

Ik ken dat ... heb hier hetzelfde geneuzel gehad ... ik had toen een of ander blastervirus ofzoiets wat na 1 minuut aftellen mijn computer vastzetten ofzoiets en ik opnieuw kon opstarten ...

ff op een andere pc google zoeken naar de fix geen problemen meer gehad ...

WeetJeWel
Helaas is de ax overleden.. maar hij zit mij nog diep in het hart .. Helaas toch geen AX maar een peug 106 1.5d .. Tja moet kilometers maken voor me werk en dat is met bezine niet leuk meer .....

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

laat me raden je hebt gegoogled naar 'linux+iso' :P
Image

Weetjewel
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Weetjewel »

Yep.. hoe raad je het zo .... :lol:
Helaas is de ax overleden.. maar hij zit mij nog diep in het hart .. Helaas toch geen AX maar een peug 106 1.5d .. Tja moet kilometers maken voor me werk en dat is met bezine niet leuk meer .....

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Weet niet wat jullie dan doen met de pc, de hele zooi draait hier altijd in het begin zonder antivirus/mozilla enzo, heb nooit problemen met virussen en spyware, enige spyware die hier gevonden wordt zijn cookies.

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Computers zuigen zwaar! Ze moeten het gewoon doen en anderws zet ik ze net zo lief uit het raam.... :roll:

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Wat Bill niet allemaal veroorzaakt heeft :cry:
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

bad_my84 wrote:Wat Bill niet allemaal veroorzaakt heeft :cry:

hehe, windows is niet het enige besturingssysteem, heb hier tenminste 1 pc die virusvrij het internet op kan, een oude vertrouwde amiga, daar kunnen ze op proberen wat ze willen :D

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

We moeten Bill niet allemaal de schuld geven,
die heeft echter ooit redelijk goede bedoelingen gehad..

vroeger in begin der dagen hadden we Macintosh, het eerste grafische besturingssysteem met zelfs een 1 knops muis (dat hebben Apple's nog steeds overigens). Bill Gates werkte bij Apple maar gingdaar weg, precieze reden is mij niet meer bekend. Echter hebben ze met redelijke samenwerking Windows 1.0 ontwikkeld, dat als 2 druppels water op het Macintosh systeem leek! ook de doorontwikkelingen hiervan bleven redelijk op elkaar lijken, maar namen op een aantal punten afscheid van elkaar. Echter bleek er bij Microsoft een stuk betere marketing afdeling te zitten dan bij Macintosh. Dit resulteerde in een betere verkoop en verscheidene rechtzaken om rechten op het 1 of ander.
Ondertussen heeft Bill Gates met zijn ideaal beeld van een besturingssysteem de hele wereld veroverd, dat dit systeem niet perfect is weet iedereen.. Maar als je je indenkt hoe ongelofelijk veel regels programmeercode er voor nodig zijn (denk in vele miljoenen) is dat niet verwonderlijk.
Het blijft een inmens knappe prestatie hoe zo'n man vanuit het 'niets' dit bedrijf heeft op weten te starten, echter is het gebruik en vooral misbruik van de monopolie positie en alle onderlingen afspraken met computerfabrikanten natuurljk hetgeen waar iedereen over struikeld.
Denk namelijk niet dat windows de oude msn servers uit de lucht heeft gehaald om de belasting hiervan omlaag te halen, nee dit is omdat verouderde pc's dan dus geupdate moeten worden, hetgaan in meer hardware verkopen resulteerd en zelfs de verkopen van volledige pc's met daarop uiteraard Windows.

maar geef mij maar Linux of MacOSX, MacOSX werkt naar mijn mening in vrijwel alle opzichten beter! Linux nog niet, dat is teveel plug and pray, veel modules die niet werken en/of niet op elkaar aansluiten, constant zoeken naar de juiste (GRATIS) programma's... Vroeger vond ik dat leuk, maar nu met 3 verschillende usb-data-opslag dingen [2 camera's, 1 stick] is de lol er al redelijk vanaf.. evenals grafisch bewerken in The Gimp.
Geef mij maar MacOSX, alles werkt zoals het hoort te werken, maar dan beter. ik kan maar 2 nadelen verzinnen eraan; 1 het werkt alleen op apple hardware; 2 apple hardware is niet te betalen.

einde pleidooi
Image

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Ik heb Bill's levensverhaal al verschillende keren onder m'n neus gehad en bekeken waarom Microsoft en niet Apple(informatica h? :wink: )

Het is zekers knap wat ie heeft bereikt, en ik denk ook niet dat we nu zo ver waren zonder hem, maar ik ben geen fan van Windows e.d., niet dat het zo erg is dat ik het niet gebruik, ben veel te lui om niet plug&play dingen bij Linux uit te zoeken :oops:

Ik zit met mijn pc (Windows) hier wel virusvrij, geen firewall en ook geen virusscanner, maar er zitten wel 2 routers met firewall tussen, ik moet zeggen dat het wel goed werkt :)

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Ik zit dagelijks in die klere computers. Bouwen en repareren.

En een PC zonder virusscanner of firewall is soms binnen de minuut nadat ie geinstalleerd is al besmet.

Gelukkig heeft Microsoft met XP sp2 een hoop problemen opgelost. Maar nog lang niet alles. :evil:
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

kl*te sp2!
Dat beveiligingcentrum dat je de hele tijd lastig valt :( , bij elk activX ding moet je em vertellen wat ie moet doen :?

Om gek van te worden :!:

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ondanks dat ik altijd erg blij was met 98SE bij mn moeder.. loopt dat nu ook te ^@#!

bij het opstarten liep explorer vast.. geen zin in zoeke, dus opnieuw geinstalleerd.. maar nu krijg ik het netwerk niet goed.. netwerkkaart installeren gaat goed, opnieuw opstarten ook, maar dan zijn wel alle instellingen weer weg!
Image

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master

Post by CitroënAXDriver »

Je kreeg een vraag om een update van MSN :?:
Bedoelde je toevallig: een scherm met bovenin "Messenger" :?:
Dit had ik namelijk afgelopen maandag ook bij een nieuwe XP-installatie.
Dit heeft NIX met MSN te maken, je kan deze meldingen uitzetten door het volgende te doen:
start --> uitvoeren --> services.msc --> effe naa messenger zoeken in het rechter menu
--> dubbelklikken op messenger --> status moet UITGESCHAKELD staan.
Nu krijg je deze vensters niet meer, de sites waar je heen moet zijn idd
leuke virus verspreiders... :evil:
NB. Wanneer je SP 2 installeerd wordt deze optie METEEN op " uitgeschakeld" gezet
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

Post Reply