Peter (GT 1.6 16v + BMW E30 325i cabrio)
Moderator: webmasters
Zo, ik ben net weer thuis, heb een rit van bijna 1000 km achter de rug. Ik ben vandaag met de fiat doblo van pa (kost me niks ) naar Schuiferskapelle gereden waar het L&M racing team zit. Na lang zoeken (een en al boerengehuchten daar) heb ik het gevonden. Daar stond een hele speciale uitgebouwde rally-ax 1.6 16v met naar schatting 160 pk. Aangezien dat volgens regelementen niet mocht, hebben ze een gewone saxo 16v gekocht, en die in onderdelen verkocht, en het karkas gehouden. Daar komt dus ook mijn nieuwe aanwinst uit. De saxo was van 2001 en de motor had 80.000 km gedraait.
Helaas was ik mn fototoestel vergeten, maar nu ik ff op internet kijk heb ik zo wat foto's gevonden....
Toen ze mijn verhaal hoorden over de stukgelopen motor vroegen ze of ik interesse had om aan den lijve te ondervinden wat een 16v allemaal kan. ...........en dat heb ik geweten!
Er zat een speciale versnellingsbak onder die heel kort was, met als gevolg dat de topsnelheid van dit monster "slechts" 170 km/u was. Maar, de manier waarop dat bereikt werd is niet te beschrijven. Ik schat zo in dat het minder dan 10 seconden was. En dat over boerenlaantjes die net zo breed zijn als het gemiddelde fietspad hier in NL. Loeihard door bochten, waar ik met mijn ax zekerweten al tien keer eerder uit zou vliegen.
Al met al het ik een geweldige dag gehad, en zodra we met de inbouw gaan beginnen zal ik dat dmv foto's hier laten zien.
Voor de liefhebbers (en wie is dat niet hier) ook nog een paar filmpjes:
http://users.skynet.be/fa438765/2004/2Bottes01.WMV
http://users.skynet.be/fa438765/2004/2Bottes02.WMV
En de link naar hun website: http://www.lmracingteam.tk/
Helaas was ik mn fototoestel vergeten, maar nu ik ff op internet kijk heb ik zo wat foto's gevonden....
Toen ze mijn verhaal hoorden over de stukgelopen motor vroegen ze of ik interesse had om aan den lijve te ondervinden wat een 16v allemaal kan. ...........en dat heb ik geweten!
Er zat een speciale versnellingsbak onder die heel kort was, met als gevolg dat de topsnelheid van dit monster "slechts" 170 km/u was. Maar, de manier waarop dat bereikt werd is niet te beschrijven. Ik schat zo in dat het minder dan 10 seconden was. En dat over boerenlaantjes die net zo breed zijn als het gemiddelde fietspad hier in NL. Loeihard door bochten, waar ik met mijn ax zekerweten al tien keer eerder uit zou vliegen.
Al met al het ik een geweldige dag gehad, en zodra we met de inbouw gaan beginnen zal ik dat dmv foto's hier laten zien.
Voor de liefhebbers (en wie is dat niet hier) ook nog een paar filmpjes:
http://users.skynet.be/fa438765/2004/2Bottes01.WMV
http://users.skynet.be/fa438765/2004/2Bottes02.WMV
En de link naar hun website: http://www.lmracingteam.tk/
q01z wrote:Peter ik ga mn blok ook stukrijden
haha
mooi dat je een leuke dag hebt gehad, dat maakt het ritje het allemaal waard he
maar waarom zittie er nog niet in zoveel werk is dat toch niet
heb je het tijdstip gezien waarop dit gepost is? toen was ik dus net weer thuis
TjizZzuH wrote:Maar euh...kweet nie hoeveel vermogen je auto nu heeft / had, maar moet je auto dan straks nie opnieuw gekeurd worden door de RDW omdat je meer dan 40 % vermogenswinst hebt?
SSST!
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Hey Peter, jij hebt dus wel weer een super dagje gehad daar.
Ik dnek dat velen hier jaloers op je zijn nu hihi
Mooi dat je zo'n net 1.6 16v op de kop hebt kunnen tikken.
We praten van het weekend er verder over:)
Ik dnek dat velen hier jaloers op je zijn nu hihi
Mooi dat je zo'n net 1.6 16v op de kop hebt kunnen tikken.
We praten van het weekend er verder over:)
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
peter wrote:http://img67.echo.cx/img67/3917/rimg00668bz.jpg
Gisteren nog bij ax16v geweest, ff gekeken hoe het allemaal moet gaan zitten. Duidelijk is wel dat t niet zo 1,2,3 klaar is. Buiten de motorsteun om gaat er her en der nog wat gelast worden om de auto steviger te krijgen. Leuk is wel dat ik straks een golf vr6 eruit kan trekken
0-100 rond de 7s moet mogelijk zijn jah
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05