is je vervroeging van je ontsteking.
slangetje gaat naar de vacuumpot bij je verdeler.
Kon niet echt een mooi plaatje maken, maar ik zou m cker aansluiten.
het loopt zegmaar langs je bougiekabels naar dat vacuum potje (net als voorop je luchtinlaats)volg de rode puntjes pikkie wijst dus naar beneden
Ralf wrote:stekker idd voor bdp sensor alleen zit die er bij een GT niet in wazig maar waar
Neej hoor... bij mijn 1.1tje ook niet.
Alleen de latere types gebruiken deze sensor om het ontstekingstijdstip te bepalen. Hij zit dan ook recht ervoor ipv ernaast.
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
Dat stekkertje kan wel gewoon loshangen normaal gesproken zit ie vast bij je bobine in een haakje. Niet aangesloten dus. Op dat vacuumdoosje zit geloof ik niets aangesloten maar 100% zeker weet ik dat niet.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander heeft gelijk over dat stekkertje, dat kun je in de buurt van je bobine aan de voorkant "ophangen".
Dat vacuum slangetje hoort te lopen van uit je vacuumpotje op de ontsteking naar dat buisje(waar nu die afgeknipte zit).
Op het ijzeren gedeelte voor je verdelerkap zit een potje, waar een ijzeren tuutje uitkomt. Daar kun je een slangetje aanschuiven, en deze kan dan aan het andere tuutje zetten(waar dus nu die afgeknipte aanzit). Zo kan je ecu regelen waneer de onsteking vervroegd wordt.