onbekende sensors

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
citrovts
AX driver
AX driver
Posts: 39
Joined: FriJul09, 2004 7:21:04 PM
Location: zwijndrecht

onbekende sensors

Post by citrovts »

zat vandaag de auto van mijn vriendin na te kijken en toen kwam ik 2 dingen tegen die niet goed zitten

tis een 1.4 GT uit 1990

1
Image

waar moet de stekker van het vliegwielsensor in want die hangt gewoon los :shock:

2
Image
er komt een vacuum slang vanaf het gas huis hier heen maar de rest is afgeknipt door de vorige eigenaar wie weet wat het is en wat er op moet

Saxo.VTS.16v
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 254
Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
Location: Berkel en Rodenrijs
Contact:

Post by Saxo.VTS.16v »

Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat het stekkertje in de bovenste foto een diagnose stekkertje is.

Die afgeknipte luchtklep op de onderste foto zegt me helemaal niks :roll:
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94

jghamberg
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 4
Joined: FriApr29, 2005 11:51:54 PM

Post by jghamberg »

Die bovenste hangt bij mij ook los!! Vanaf het begin al! Nooit iets mee gehad.....zl wel goed zijn!

citrovts
AX driver
AX driver
Posts: 39
Joined: FriJul09, 2004 7:21:04 PM
Location: zwijndrecht

Post by citrovts »

nee bovenste stekker zit aan de vliegwiel sensor vast want het uitleesstekkertje zit onder de ECU

maar goed dan zit ik nog met die afgeknipte vacuumslangen wie heeft een foto waar alles nog goed aan zit

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by bz10 »

is je vervroeging van je ontsteking.
slangetje gaat naar de vacuumpot bij je verdeler.
Kon niet echt een mooi plaatje maken, maar ik zou m cker aansluiten.
het loopt zegmaar langs je bougiekabels naar dat vacuum potje (net als voorop je luchtinlaats)volg de rode puntjes :lol: Image
Image
pikkie wijst dus naar beneden :wink:

citrovts
AX driver
AX driver
Posts: 39
Joined: FriJul09, 2004 7:21:04 PM
Location: zwijndrecht

Post by citrovts »

hmmmmmmm nou er zit een slang aan mijn verdelen maar die staat direct op het inlaatspruitstuk :?

+ er is dan nog een uitgang op dat ding waar gaat die heen dan

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by bz10 »

hmm ik denk dat dit het vacuum doseert?

Ik zal er morgen nog ff naar gluren

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

stekker idd voor bdp sensor alleen zit die er bij een GT niet in wazig maar waar

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by bz10 »

bij mij wel dus :lol:

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

Ralf wrote:stekker idd voor bdp sensor alleen zit die er bij een GT niet in wazig maar waar


Neej hoor... bij mijn 1.1tje ook niet.
Alleen de latere types gebruiken deze sensor om het ontstekingstijdstip te bepalen. Hij zit dan ook recht ervoor ipv ernaast.
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Dat stekkertje kan wel gewoon loshangen normaal gesproken zit ie vast bij je bobine in een haakje. Niet aangesloten dus. Op dat vacuumdoosje zit geloof ik niets aangesloten maar 100% zeker weet ik dat niet.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

RichardRR
prof AX driver
prof AX driver
Posts: 200
Joined: ThuSep30, 2004 12:42:57 AM
Location: Hapert

Post by RichardRR »

Sander heeft gelijk over dat stekkertje, dat kun je in de buurt van je bobine aan de voorkant "ophangen".
Dat vacuum slangetje hoort te lopen van uit je vacuumpotje op de ontsteking naar dat buisje(waar nu die afgeknipte zit).
Op het ijzeren gedeelte voor je verdelerkap zit een potje, waar een ijzeren tuutje uitkomt. Daar kun je een slangetje aanschuiven, en deze kan dan aan het andere tuutje zetten(waar dus nu die afgeknipte aanzit). Zo kan je ecu regelen waneer de onsteking vervroegd wordt.
Ax is back

Post Reply