Dit was voor mij al een indicatie dat er iets niet zuiver was.
Het voorgevoel klopte de temp loopt hoger op, Ik heb besloten het bakky maar met rust te laten tot het gefixed is.
een paar maanden geleden had ik hetzelfde probleem (tijdens tourrit citrosport) het probleem zat hem in een dichtgeslagen Thermostaat.
enfin niet veel werk 3 boutjes los, eruit, erin, 3boutjes vast, ontluchten bijvullen rijden maar weer.
dus ik enthousiast aan deze eenvoudige klus begonnen.
alles klaar (ik riep al ow kwartier werken en rijden weer)
Helaas probleem bestaat nog steeds.
De verwarming in de auto wordt lekker warm totdat de temperatuurmeter ongeveer 80/90 graden wordt. De kachel wordt dan kouder

de koelvin slaat dan al vrij vlot aan.
enkele weken geleden heb ik de distributieriem vervangen ivm een versleten spanrol. Kan het zijn dat de waterpomp ook op zijn einde is gelopen?
de radiateurslang rechtsvoor (bij thermostaat) lijkt wel warm te worden (niet echt heet) het kleine slangetje op het thermostaathuis wordt wel sneller warm.
als eerst ga ik morgen testen zonder thermostaat, dan weet ik zeker dat daar het niet aan ligt en kan ik kijken wat hij dan doet.
heeft iemand een idee wat dit probleem kan zijn, kloppen mijn vermoedens van een versleten waterpomp, of moet ik eerder gaan zoeken in een verstopping "ergens"
alle raad is welkom en lukt het mij niet dan gaat er iemand anders aan werken