kouwe kachel

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

kouwe kachel

Post by Kakelbont »

oftewel lucht in het koelsysteem. Nou dat weer :evil: Ook vind ik dat er opmerkelijk veel druk op het systeem stond. Kan ook te maken hebben omdat tie vrij warm was vanwege de lucht in het systeem. (Niet te warm overigens, heb tempmeter in de gaten gehouden).

Zit niet mee met m'n dieseltje.... :cry:

Ben al rond aan't kijken voor een andere want ik wordt hem moei....
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

Post by menmulder »

vaak helpt het wel om je kachel gewoon eens een tijd vol open te zetten, en dan al je ontluchtingsgaten ook goed opendraaien zo heb ik alle lucht eruit gekregen, bij mij werd de druk ook te hoog hij gooide er zelfs weer water uit bij de overdruk en dan ging op een gegeven moment het lampje branden dat er te weinig water inzat, alles opengezet en probleem over.
To do's:

Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

menmulder wrote:vaak helpt het wel om je kachel gewoon eens een tijd vol open te zetten, en dan al je ontluchtingsgaten ook goed opendraaien zo heb ik alle lucht eruit gekregen, bij mij werd de druk ook te hoog hij gooide er zelfs weer water uit bij de overdruk en dan ging op een gegeven moment het lampje branden dat er te weinig water inzat, alles opengezet en probleem over.


Hmz overdruk door lucht in het systeem? Hoe kan dat dan?

Kachel openzetten maakt overigens niet uit. Water stroomt er zowiezo doorheen. :wink:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

kan ook een kapotte thermostaat zijn( dicht blijft zitten)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Thermostaatje zal ik eens vervangen ja. Al denk ik niet dat dat het is want zover liep de temp nou ook niet op, en zodra ik weer een beetje door kon rijden ging rijden zakte de temp flink. Met dichte thermostaat is dat niet.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Kakelbont wrote:
menmulder wrote:vaak helpt het wel om je kachel gewoon eens een tijd vol open te zetten, en dan al je ontluchtingsgaten ook goed opendraaien zo heb ik alle lucht eruit gekregen, bij mij werd de druk ook te hoog hij gooide er zelfs weer water uit bij de overdruk en dan ging op een gegeven moment het lampje branden dat er te weinig water inzat, alles opengezet en probleem over.


Hmz overdruk door lucht in het systeem? Hoe kan dat dan?

Kachel openzetten maakt overigens niet uit. Water stroomt er zowiezo doorheen. :wink:


Of het is je koppakking, deed ie bij mij ook beide keren, is ie op je koppakking wel mooi droog, of smeert ie daar wat?

Handig is om te weten als je em helemaal ontlucht hebt en een stukje gaat rijden of ie dan weer druk opbouwt in het systeem, zo ja, dan krijg je ergens lucht je systeem in

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

IceByte wrote:Of het is je koppakking, deed ie bij mij ook beide keren, is ie op je koppakking wel mooi droog, of smeert ie daar wat?

Handig is om te weten als je em helemaal ontlucht hebt en een stukje gaat rijden of ie dan weer druk opbouwt in het systeem, zo ja, dan krijg je ergens lucht je systeem in


Dat zou wel heeeel k*t zijn, die is net 4000km terug vervangen, en met koude motor rij ik echt extreem rustig. (ben dan zelf ook nog duf s'ochtends dus).

Vanochtend nog eens goed ontlucht en gaan rijden. Nix aan de hand voorlopig.... :roll:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

tsja, de mijne was ook 20.000 terug vervangen, en is nooit goed geweest, nu opnieuw gedaan en het lijkt er nu beter uit te zien, pakking blijft droog, klepdekselpakking vanmiddag nog vervangen, daar sijpelde de olie aardig tussendoor.

RichardRR
prof AX driver
prof AX driver
Posts: 200
Joined: ThuSep30, 2004 12:42:57 AM
Location: Hapert

Post by RichardRR »

veel druk op je systeem is echt je koppakking. gaatje van cylinder naar koelkanaal... en daar verdwijnd dan een deel vd kompressie.... lucht en veel druk op het systeem :(
Ax is back

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

RichardRR wrote:veel druk op je systeem is echt je koppakking. gaatje van cylinder naar koelkanaal... en daar verdwijnd dan een deel vd kompressie.... lucht en veel druk op het systeem :(


Yep, 2x gehad met mn dieseltje, 3x als je de sloper meerekent die ik voor onderdelen had, die had exact hetzelfde probleem, alleen een graadje erger

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

Post by menmulder »

ik heb er naar goed ontluchten geen last meer van gehad trouwens lucht zet natuurlijk uit als het warm is zorgt ook voor meer/teveel druk
To do's:

Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done

Post Reply