oftewel lucht in het koelsysteem. Nou dat weer Ook vind ik dat er opmerkelijk veel druk op het systeem stond. Kan ook te maken hebben omdat tie vrij warm was vanwege de lucht in het systeem. (Niet te warm overigens, heb tempmeter in de gaten gehouden).
Zit niet mee met m'n dieseltje....
Ben al rond aan't kijken voor een andere want ik wordt hem moei....
vaak helpt het wel om je kachel gewoon eens een tijd vol open te zetten, en dan al je ontluchtingsgaten ook goed opendraaien zo heb ik alle lucht eruit gekregen, bij mij werd de druk ook te hoog hij gooide er zelfs weer water uit bij de overdruk en dan ging op een gegeven moment het lampje branden dat er te weinig water inzat, alles opengezet en probleem over.
To do's:
Antenne Done
Spiegel Done
Grote beurd Done
Carter pakking Done
Motorkap
Distributie Done
Remschijfen Done
Koppakking Done
Ashoes Done
menmulder wrote:vaak helpt het wel om je kachel gewoon eens een tijd vol open te zetten, en dan al je ontluchtingsgaten ook goed opendraaien zo heb ik alle lucht eruit gekregen, bij mij werd de druk ook te hoog hij gooide er zelfs weer water uit bij de overdruk en dan ging op een gegeven moment het lampje branden dat er te weinig water inzat, alles opengezet en probleem over.
Hmz overdruk door lucht in het systeem? Hoe kan dat dan?
Kachel openzetten maakt overigens niet uit. Water stroomt er zowiezo doorheen.
Thermostaatje zal ik eens vervangen ja. Al denk ik niet dat dat het is want zover liep de temp nou ook niet op, en zodra ik weer een beetje door kon rijden ging rijden zakte de temp flink. Met dichte thermostaat is dat niet.
menmulder wrote:vaak helpt het wel om je kachel gewoon eens een tijd vol open te zetten, en dan al je ontluchtingsgaten ook goed opendraaien zo heb ik alle lucht eruit gekregen, bij mij werd de druk ook te hoog hij gooide er zelfs weer water uit bij de overdruk en dan ging op een gegeven moment het lampje branden dat er te weinig water inzat, alles opengezet en probleem over.
Hmz overdruk door lucht in het systeem? Hoe kan dat dan?
Kachel openzetten maakt overigens niet uit. Water stroomt er zowiezo doorheen.
Of het is je koppakking, deed ie bij mij ook beide keren, is ie op je koppakking wel mooi droog, of smeert ie daar wat?
Handig is om te weten als je em helemaal ontlucht hebt en een stukje gaat rijden of ie dan weer druk opbouwt in het systeem, zo ja, dan krijg je ergens lucht je systeem in
IceByte wrote:Of het is je koppakking, deed ie bij mij ook beide keren, is ie op je koppakking wel mooi droog, of smeert ie daar wat?
Handig is om te weten als je em helemaal ontlucht hebt en een stukje gaat rijden of ie dan weer druk opbouwt in het systeem, zo ja, dan krijg je ergens lucht je systeem in
Dat zou wel heeeel k*t zijn, die is net 4000km terug vervangen, en met koude motor rij ik echt extreem rustig. (ben dan zelf ook nog duf s'ochtends dus).
Vanochtend nog eens goed ontlucht en gaan rijden. Nix aan de hand voorlopig....
tsja, de mijne was ook 20.000 terug vervangen, en is nooit goed geweest, nu opnieuw gedaan en het lijkt er nu beter uit te zien, pakking blijft droog, klepdekselpakking vanmiddag nog vervangen, daar sijpelde de olie aardig tussendoor.
veel druk op je systeem is echt je koppakking. gaatje van cylinder naar koelkanaal... en daar verdwijnd dan een deel vd kompressie.... lucht en veel druk op het systeem
RichardRR wrote:veel druk op je systeem is echt je koppakking. gaatje van cylinder naar koelkanaal... en daar verdwijnd dan een deel vd kompressie.... lucht en veel druk op het systeem
Yep, 2x gehad met mn dieseltje, 3x als je de sloper meerekent die ik voor onderdelen had, die had exact hetzelfde probleem, alleen een graadje erger