[OUD] Kevin aka kakanox (AX GT 1.6 8V '90)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Mekkio »

kakanox wrote:Nou, vandaag ook weer lopen sjouwen hier! Eerst onderweg van Maarssen naar Eindhoven Mekkio (incl. vriendin) ingehaald op de snelweg - die kwam m'n velgjes ophalen... De AX was me wel opgevallen, maar niet dat het dus een clublid was!

Hahaha, jah, ook zo'n stom voorval :D Heb je niet eens voorbij zien komen, gaat me telefoon opeens "jah, was jij dat die ik net inhaalde?" :lol:
En was zeker leuk om ff snel zoveel AX-jes bij elkaar te zien. Toch wel jammer dat er 5 GT's stonden, van de 6 AX-jes. 3x raden wie er niet met een GT stond :?

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

En dan nu: een foto-reportage van m'n audio inbouw :D

Image
De AX op de oprit bij m'n ouders.. ff een fotootje vooraf. Op de achtergrond zie je de Scenic van m'n moeder en de Ford Feest van m'n buurjongen. Hier was de accuklem al los, vandaar de open motorkap. Ik was eigenlijk bezig spullen klaar te zetten...

Image
Ik was dus aan het solderen en doen enzo.. kwam dus eigenlijk al handen te kort! Hier dus een foto van als de eerste stekker eraan zit. Deze is voor de speakers voor. Omdat ik de achterste uitgangen van de headunit toch niet ga gebruiken en ik lui aangelegd ben zijn er ook maar vier kernen vastgesoldeerd.

Image
Hier was ik bezig met het solderen van de stroomvoorziening. Die moet ik echter ff opnieuw doen - zoals ik al zei ben ik best lui, en ik heb dus verzuimd te controleren of de toevoerkabel niet via het contact geschakeld is. Nu gaat m'n radio dus uit en verliest ie al z'n instellingen zodra je het contact langer dan een kwartier uit hebt..
Zoals je ziet heb ik trouwens gewoon ff snel de 12V+(contact) en 12V+(accu) bij elkaar gedaan.. Een krimpkousje paste niet om de hele verbinding, dus twee er half opgeschoven en ducttape gebruikt om de overgebleven 3mm te bedekken.
Op deze foto zie je overigens w?l dat zo'n ISO-stekker inderdaad perfect in het ventilatierooster te schuiven valt, heb je weer een hand minder nodig!
En oh ja, rechts (dat blauwe) zie je de versterkerkabel, 2xtulp+remote. De remote heb ik uiteindelijk ook vast gesoldeerd aan de remote van de mini-ISO-stekker - nu kan je er tenminste mee bewegen z?nder dat het losschiet.

Image
Zoo, alle nodige kabeltjes zijn alweer gesoldeerd. Eitje toch? En die krimpkousjes overal omheen staat ook nog best netjes. Ik heb er dus ??ntje in een V gesoldeerd, zo hoort het eigenlijk niet (dat schrijf ik zelf in de "tutorial" hierboven!), maar dat was het kabeltje dat eerst 4x losschoot en waarbij ik in de laatste (niet zo succesvolle) poging ook slaagde in het vakkundig (en succesvol!) meeschroeien van m'n huid.

Image
Jeuj, hij doet 't! :P

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

SNELLE + LUXE ATHLON64-PC TE KOOP!!

Nou, de kogel is ook wat betreft dit door de kerk. Met pijn in m'n hart verkoop ik m'n trouwe pc'tje - aangezien ik veel te mini woon en dat alleen maar erger lijkt te worden (er komen steeds meer spullen bij) beginnen die twee dikke 17" CRT's in m'n woonkamertje hun tol te eisen.
Daarnaast speelt de pc een steeds minder centrale rol in mijn leven, en ga ik binnenkort ook nog eens verhuizen. Deze moet dus weg, het is de hoogste tijd voor een laptop!

De specs (rechtstreeks van tweakers..):
User punk
Computernaam Namur
Omschrijving
Yucatan is niet meer! Namur heerst (nog niet overigens, eerst even installeren enz... maar hij is in elk geval gebouwd enzo :-) )

[ Over de naam : Namur is een provincie in Belgie ]

Functie Workstation
Processor AMD Athlon 64 2800+ (S754, 1,8GHz, 512KB, Boxed)
Moederbord GigaByte GA-K8NNXP, nForce3 (Sound,LAN, SATA-RAID, 1394)
Videokaart Matrox Millennium G550 32MB
Harde schijven Samsung SpinPoint P80, 120GB (7200rpm, SATA, 8MB)
Western Digital WD1200JB, 120GB (7200rpm, ATA100, 8MB)
CD & DVD branders NEC ND-1100A 4x2,4x (Retail)
Lite-On 52x32x52x LTR-52327S
Geluidskaart Onboard C-Media CMI9739A
Video-editing, MPEG & TV kaarten MSI TV @nywhere
Netwerkapparatuur Onboard 100 mbit
Monitoren (CRT) Iiyama Vision Master 1403 LS704UT 17"
Iiyama Vision Master Pro 410 A702HT 17"
Behuizing Avance Line PC B031 (No PSU)
Voeding Zalman ZM300A-APF (ATX, 300 Watt)
Invoerapparatuur Logitech Deluxe Access Keyboard (PS/2)
Sweex 4D RF Muis (USB)
Software MandrakeLinux Community 10.0 / i586

Foto's: klik (1) - klik (2) - klik (3)

Wees slim... en doe een GOED bod (via PB), want dit is een snelle en fijne workstation! Extra geschikt voor CAD/CAM/graphics design/programmeren. 2x Compaq S710 als schermen ook mogelijk.

Reageer op deze advertentie vooral NIET in dit topic.. stuur liever een PB of kijk bij Club Caf?, daar staat ie ook!

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Bingooo.. ik heb een Kent nokkenasje!

die gaat er in de loop van mei in.. hopelijk voor Full Speed! :lol:
Last edited by kevin.broke on WedApr06, 2005 5:58:02 PM, edited 1 time in total.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Mijn geluk kan niet meer op :D De speakertjes zijn binnen, en de Pioneers zijn echt de stoerste carspeakers die ik tot nu toe onder ogen heb gehad! :P

Twijfel echter om mijn nokkenas door te geven aan q01z...

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

mij kun je er ook wel blij mee maken .. ;) pm me maar wat ie kost mocht ie weg gaan
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

kakanox wrote:Twijfel echter om mijn nokkenas door te geven aan q01z...

:oops: :oops:
mijn tijd om gelovig te gaan worden en te gaan bidden?
:oops: :oops:
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Zo, ik heb net tussen de bezichtigingen (huisjes) door even MDF gehaald voor m'n speakertjes.. 12mm voor de speakers voorin en 18mm voor de speakers achterin - ik wil hoe dan ook geen enkele resonantie van de behuizingen hebben, dus zo dik mogelijk.. Hoop dat 't gaat passen! Hier een paar fotootjes:

Image
Image
Image
Image

En vooral de Pioneers zijn dus h??l erg DIK... :D

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

lompheid!

die zilvergrijze passen wel mooi bij de lak ;)
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

mjah! heb ook nog antracietkleurige hoedenplankstof, om het helemaal strak af te werken. Ga een trucje gebruiken om de stof helemaal strak en bijna naadloos aan te sluiten op het plastic van de auto..

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Wat heeft die q01z weer een geluk zeg... Ik ben net naar een woning gaan kijken, en het wordt wat, dus ik ga deze maand in totaal 1950 euro ophoesten.. en aangezien dat meer dan m'n maandsalaris is heb ik GELD NODIG..

dus.. voor donaties moet je pb'en, dan stuur ik m'n gironr. ff ;)

uw gebeden benne verhoord q01z... priority-abonnementje?

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

*jeeeej*

ik ga nog eens bidden denk ik :roll:
whaha

maar goed dat je een huisje hebt :D
Image

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master

Post by CitroënAXDriver »

GEFELICITEERD MET JE HUISJE :!: :!: :!: :!: :!:
Succes met je audio inbouwen, maak er maar flink veel foto's van :P
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Ennn... volgens mij heb ik een viergaats onderstel voor h??l weinig geld.. of voor nix :-)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

kakanox wrote:Ennn... volgens mij heb ik een viergaats onderstel voor h??l weinig geld.. of voor nix :-)

D8 dat jij je huisje moest betalen?

Zeg maar tegen master-arnie waar dat onderstel ligt :twisted:
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

master-arnie wrote:
kakanox wrote:Ennn... volgens mij heb ik een viergaats onderstel voor h??l weinig geld.. of voor nix :-)

D8 dat jij je huisje moest betalen?

Zeg maar tegen master-arnie waar dat onderstel ligt :twisted:

haha, ik moet inderdaad m'n huisje betalen, maar ik heb het zo geregeld dat ik het onderstel betaald krijg.. dus ik denk dat jij toch weer ff verder moet zoeken! :P

AX_Powah
AX Master
AX Master

Post by AX_Powah »

ziet er mooi uit de muziek!!
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Idd mooie speakertjes Geert.. heb ze nog steeds niet mogen horen! Wel nog bezig geweest, m'n hoedenplankje ff gemaakt.. uiteindelijk vanavond een openwaaier gehad, dus m'n hele motorkap+ruit is aan diggelen!!

Nou ja.. hier de foto's van m'n weekendactiviteiten:

Image
En zo begin je dan op een regenachtige zaterdag aan je nieuwe hoedenplankje... Ingredi?nten tot nu toe: 18mm MDF, 1x Pioneer 8-inch fullranger...

Image
Hoppa!! Only seconds later heb ik er 2x Pioneers en een vierkanaals versterker tegenaan geschroefd!

Image
En zo ziet dat er aan de bovenkant uit. Niet zo netjes gezaagd.. maakt ook niet uit, komt doek overheen! Let ook even op de schuine randjes, zodat m'n speakers goed blijven hangen in hun gaten die dus lekker ver van de rand zitten... Ik weet hoe ik m'n decoupeerzaag moet instellen!! :P

Image
Een overzicht...

Image
Image
Image
En dan toch maar ff wat van die veel te dure antracietkleurige geluiddoorlatende stof eroverheen.. De onderkant is wat slordig (ik had eigenlijk te weinig nietjes.. ga het misschien binnenkort nog even opnieuw maken, met nieuwe, nog betere stof, en dan verlijmen ipv nietjes..

Image
Hmm, zo op de tafel lijkt het resultaat toch wel erg strak..

Image
En inderdaad...

Image
Eronder kijken en je ziet w?l wat...

Image
Maar kijk erboven en je ziet niets!!

Image

Erg mooi, al zeg ik 't zelf, maar ik ben toch nog niet tevreden - ben alweer jaloers gemaakt met allerlei hebbedingetjes afgelopen weekend op de meeting!

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Mekkio »

Hehehe, helemaal strak hoor, dat stofje over je speakers heen :D Niemand die et ziet, dus ook minder kans op inbraak omdat ze je installatie zien.
Helemaal top :thumbup:

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

kakanox wrote:Kvond het wel erg leuk, deze meeting!! Sander & Joost bedankt trouwens, het boutje dat jullie ff aangedraaid hebben heeft wel geholpen, heb nu nergens meer last van!! Denk dat het laatste beetje trilling er na de montage van m'n viergaats onderstel wel uit is.

Top dat het over is hij hoort ook te rijden :!:

kakanox wrote:Helaas heb ik vandaag een openwaaier gehad.. hele motorkap + ruit aan diggelen... Maarja, volgende keer dus met een nieuwe motorkap enzo :D

Zuur van je kapje, en van het raam, nu moet er dus echt een nieuwe ruit in begrijp ik.
hopen dat je snel een kap vindt het liefst in kleur.

Ik geloof dat dit de 3de is die open gewaaid is bij de club.

Sterkte en veel suc6
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply